Børneopsparing..
Fra : bubberbubber
Vist : 1184 gange
20 point
Dato : 26-04-10 16:26

Hej.
Min datter på 19 år har en børneopsparing, som hun først kan hæve når hun er 21 år..
Hun er på S.U. og mangler penge til udbetalingen til lejlighed..

Er der mon mulighed for at får udbetalt børneopsparingen før tiden ???

Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-10 16:32

Nej, pengene kan under ingen omstændigheder udbetales før tid

(jeg har selv forhørt mig, da ungerne skulle konfirmeres)

Fra : piaskov

Dato : 26-04-10 16:34

Vil da ønske dig velkommen her på kandu .

Fra : bubberbubber

Dato : 26-04-10 16:35

Tak for velkomst og de hurtige svar...

Fra : bubberbubber

Dato : 26-04-10 16:37

Har flere spørgsmål, men kan først vende tilbage når jeg har flere point at dele ud af

Fra : Krummen

Dato : 26-04-10 17:17

Emigrer til eksempelvis Spanien. Hvis du (din datter) flytter sin folkeregisteradresse til en virkelig adresse i Spanien, får du en attest på dette. Med den i hånden vil jeg tro at din datter kan få den børneopsparing udbetalt. Men metoden er omstændig og dur nok kun til folk som virkelig skal emigrere. eller har MANGE penge stående på opsparingen.Hun skal således stoppe sit SU-givende studium, fraflytte sit evt. lejemål og dokumentere en adresse i Spanien som bor på - og det bliver garanteret tjekket

Når hun så har fået sine penge udbetalt (fratrukket det kæmpetræk de laver til skatten, når pengene hæves i utide + omkostninger), kan hun om et par måneder flytte tilbage...man har jo lov at fortryde. Men det blir en kostbar omgang. Det var jo heller ikke det ordningen var beregnet til....trods alt

Fra : hawaii7

Dato : 26-04-10 18:52

NEJ NEJ NEJ NEJ

hawaii7

Fra : trimare46

Dato : 26-04-10 18:58

jamen du kan da godt få nogle points så du kan købe nogle svar. jeg sender lige en håndfuld.

Fra : Krummen

Dato : 26-04-10 20:31

FLOOOOT Hawaii, KLAP KLAP KLAP

Men som sædvanlig udokumenteret. Hvad med at henvise til noget skriftligt. Jeg ved at tanken er dig uhyre fremmed, men muligheden for at du tager fejl foreligger trods alt

Annuller spørgsmålet
Fra : bubberbubber

Dato : 27-04-10 10:38

Jeg har fået svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder