Dreadlocks - klipning?
Fra : Elfredo
Vist : 2007 gange
100 point
Dato : 26-01-10 20:42

Hej allesammen,

Jeg overvejer at klippe mine dreadlocks af og ville gerne lige høre nogle af jer forhenværende dreadheads, hvad jeres bedste forslag er? Mine dreads er lange og jeg har overvejet at klippe dem omkring 3 cm fra hovedbunden, derefter rede det filtrede ud med balsam og eventuelt bruge en maskine. Er dette den bedste metode?

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-10 21:08

ofte vil håret være så ødelagt, at du ikke kan nøjes med at filtre det sidste ud.

Men du kan jo altid starte med at klippe ned og se om det kan redes ud med balsam og hvis ikke- så er der kun maskinen.

Hvis det er maskinen - så indstil til omkring 18 mm.

så er det ikke helt "skaldet"

Godkendelse af svar
Fra : Elfredo

Dato : 25-04-10 14:29

Tak for svaret smuller54.

Fra : sarah dread

Dato : 22-08-10 14:16

hey... jeg klippede og redte mine 3 år gamle dreads ud i december....

jeg prøvede først at rede et par stykker ud med balsam og kam... for at se hvor langt jeg kunne komme... men desværre havde jeg nogle knuder omkring øre højde...
(nogen havde givet mig et råd om at vende dreadlocksne når de voksede ud.... DÅRLIG IDE.. ser ikke godt ud... og forhindrer en evt. udredning...)

så mine dreads blev klippet ved ørerne.. også blev resten redt ud med masser af balsam og god hjælp fra familien :)

mit hår blev self. ret tyndt... men jeg beholdte i det mindste ca. 10 cm længde hvor håret var okey... og nu er det allerede nede ved mine skuldre igen.... så hvis du ikke gider gå rundt med kort hår i lang tid... så er det en god løsning.

mvh sarah

læs evt. mere om dreadlocks på http://dreadlockcph.blogspot.com

Du har følgende muligheder