Musik analyse med henblik på guitarsound
Fra : Schackoes
Vist : 275 gange
55 point
Dato : 16-12-09 18:28

Hejsa ! :)

Jeg sidder i disse dage, som så mange andre, og kradser mig i nakken over Studieretnings projektet i 3. G.

Og dertil har jeg fået en problemformulering der bl.a. siger; "Der ønskes en analyse af Lenny af Stevie Ray Vaughan og Goodbye Pork Pie Hat med Jeff Beck med særlig henblik på at afdække betydningen af guitarens sound som et væsentligt musikalsk virkemiddel."

Det er jo i sig selv forståeligt nok. MEN, jeg er i tvivl om hvilken form for analyse de ønsker, og hvad der vil være relevant i forhold til at jeg skal have henblik på guitar sound som virkemiddel? Altså der er jo mange forskellige analyser man kan lave på sådanne numre, fx melodisk analyse, funktionsharmonisk, grooveanalyse osv osv. Men hvad vil være mest interessant og relevant?

Jeg håber virkelig i vil prøve at hjælpe mig :)

Mvh
Søren

Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-09 18:36

Uha da hvor er jeg glad for at det er et overstået kapitel

Der et musikspørgsmål inde på studieportalen, måske du kan bruge det??

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=440695

Rigtig god arbejdslyst... glæd dig ekstra til juleferien

Fra : brorteil

Dato : 16-12-09 18:56

Kort og godt.

Det kan IKKE analyseres. "Kunst" opleves personligt, og meningerne er lige så mange som lyttere.

Skriv bare. - Skidegodt Egon.

Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-09 18:58

Brorteil, du da vist aldrig haft musik på gym???

Alt musik kan analyseres i alle ender og kanter-- og nemt er det ikke

Men ellers har du nu ret langt hen ad vejen

Fra : brorteil

Dato : 16-12-09 19:00

Citat
Alt musik kan analyseres i alle ender og kanter-

Ja til hvad nytte når meningerne er utallige.
Det samme med billedkunst,
Analyse BAH for lort.

Fra : brorteil

Dato : 16-12-09 19:01

gym - hvad er det ? musik stil ?

Fra : Schackoes

Dato : 16-12-09 19:02

Brorteil, tak for et fyldestgørende svar. Det var LIGE det jeg manglede! Vupti så er jeg også færdig med min SRP!

Fra : brorteil

Dato : 16-12-09 19:05

Jeg svarede i samme stil til en eksamen og blev smidt ud.

IKKE BESTÅET skrev idioten.

Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-09 19:06

Fra : marc43

Dato : 16-12-09 22:09

Jeg kender ikke så meget til musikanalyse, men ved, at SRV stil er texas blues. En stor del af hans sound var, at han spillede med ekstremt tykke strenge, der gjorde, at hans fingre ofte blødte efter en koncert.

Held og lykke med det.

Du har følgende muligheder