Tjek af motorstørrelse
Fra : mads13772
Vist : 1823 gange
100 point
Dato : 11-09-09 08:23

Hej

Jeg har været ude og kigge på en passat stc. fra 98-99. Der står at det er en 1,8 med 125 HK. Men hvordan tjekker jeg at det er en 1,8 og ikke en 1,6. Der er ikke nogen indikering af motorstørrelse på bagklap eller dæksel i motorrum. I motorrummet står der kun på plastdækslet at det er en 20 ventilet. Mærket med motorstørrelse er faldet af.
Har en 1,8 motor en motorkode, og hvor sidder den?

Fra : refi

Dato : 11-09-09 08:47

Det står på registreringsattesten

Fra : vvdriver

Dato : 11-09-09 08:48

Citat

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 11
Kommentarer
- Ikke godkendte 0
- Godkendte 0
- Slettede 0

Ialt 0
Tips
- Ubedømt 0
- Bedømte 0
- Slettede 0

Ialt

Hej Mads 13772
Jeg kan hjælpe dig,men har også et spørgsmål til dig først.

Du har besvaret 3 spørgsmål
Du har annuleret 7
Hvorfor?
vvdriver

Fra : mads13772

Dato : 11-09-09 08:53

Ja det ved jeg godt, men de kommer jo ikke ud og tjekker om det er den rigtige motor der ligger i. På registreringsattesten står der 1,8.

Fra : refi

Dato : 11-09-09 09:01

Hvis der står 1.8 - hvad er så problemet ????

Og hvem er DE ????

Det ville da være fuldkommen ulogisk at lægge en "mindre" motor i en 10 år gammel bil

Men er det en NY motor der er ilagt - kan det jo ligefrem være en fordel

Fra : 3773

Dato : 11-09-09 14:18

læs vvdrivers indlæg, og vær en bedre kandu'e, hvis du gerne vil have ordentlige svar.

...og hvis maskinen er skiftet er det lidt mere end svært uden at skille den ad. Meeen kan du finde et typeskilt på blokken er du på vej. Så kan man lave en søgning på motortypen.

...og et men mere. Hvis den kører tilfredsstillende, er antallet af hk osv ikke fløjtende ligegyldig???Skægt nok kørte jeg på et tidspunkt i to biler. En Croma med 125 hk og en mondeo med vistnok 118 hk. Fiat'en var klart sjovest og kørte væsentlig længere på literen end Mondeo'en, selvom Mondeo'en var meget yngre. Ligeledes var der en markant forskel i topfart. Forskellen var langt mere voldsom end de 7 hk ville angive. Såøhhh i min verden er "italiener-heste" langt mere underholdende end dem man putter i ford-vogne. Bare en sidebemærkning.

Fra : Cortina01

Dato : 11-09-09 18:06

Det er da fuldstændigt korrekt. Vi kører til dagligt i en Fiesta 1,25 / 75 hk og bortset fra, at den brokker sig lidt i trækakslerne ved hård belastning, er der masser af skub i den lille motor. Vi har en Fiesta mere, en 1,3 med stødstænger, og den føles ikke så lidt sløvere i optrækket. Ok, den har også "kun" 60 hk, at gøre godt med, men her kan man mærke forskellen i flerventil teknologi og et helt anderledes drejningsmoment. Det er nemlig det altafgørende for, hvor meget bundtræk der er, og om kurven er jævn, eller om den præsterer indenfor et ganske snævert område. Vores "gamle" Suzuki skulle helst op omkring 3000 rpm før der "skete noget". Så var den også ganske kvik i afsættet, men noget af det mest skrabede jeg har oplevet.

Accepteret svar
Fra : rocoolsen

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-09 15:28

Motortype er stemplet i blokken under topstykket i H-side og er på 3 bogstaver. Starter med A og er 100 eller 125 hk.

De sidste 2 bogstaver kan du få af "vvdriver"

Fra : mads13772

Dato : 14-09-09 07:27

Hej igen..

For lige at svare vvdriver på hans udemærkede spørgsmål, så er det ikke fordi jeg ikke sætter pris på de svar jeg får herinde på kandu.dk,. Men i de 7 annullerede spørgsmål fik jeg ikke et svar som kunne bruges, hvorfor de derfor blev annulleret.
Håber dette er svar nok, ellers må du sige til vvdriver

Fra : 3773

Dato : 30-10-09 20:45

Det var dog den styggeste løgn i din mund Mads!

Fra : mads13772

Dato : 02-11-09 12:27

Man kan kalde mig meget, men en løgner, der går grænsen. 3773 det kan faktisk godt lade sig gøre at stille spørgsmål herinde som selvfølgelig bliver besvaret, men svaret er ikke altid det rette. Derfor har har jeg valgt at annullere nogle af mine spørgsmål. Men at kalde mig en decideret løgner synes jeg bestemt ikke er acceptabelt.
Og komme med en sådan kommentar om at jeg er en løgner uden yderligere begrundelse, andet end jeg har annulleret 7 spørgsmål, tjaa den holder vist ikke i retten....
Beklager min lidt negative tone, men løgner skal man f..... ikke kalde mig, det er det sidste jeg er.

Godkendelse af svar
Fra : mads13772

Dato : 16-11-09 10:46

Tak for svaret rocoolsen.

Fra : rocoolsen

Dato : 16-11-09 18:31

Håber du fik de rigtige bokstaver:

ADP, AHL, ANA, ARM = 100 hk / 1,6l
ADR, APT, ARG = 125 hk / 1,8l

Kender ikke til dine kontroverser med de andre brugere, men vi er her for at hjælpe inbyrdes.

Du har følgende muligheder