Forbrænding.
Fra : DanseDrømme
Vist : 731 gange
50 point
Dato : 27-08-09 19:44

Er der nogen der kan give mig en detaljeret forklaring på hvad der sker under forbrændingen?
-Og hvor meget man skal have på en dag..

-Hvad forbrænder man når man lvaer forskellige ting, fx. løb, svømning, cykling osv.
^Hvad med når man sidder ned?

Hvis man har gået i fem dage og næsten intet spist, ikke over 500 kcal om dagen, og man så på 6. dagen spiser 1100 kcal, hvad sker der så med ens krop? Tager man på af det?

Håber der er nogen der kan sætte en stopper for min forvirring!

-Kender i nogle madvare/drikkevarer der er gode for stofskiftet, og fungerer som en "sund" afføringspille..

TAK. :)

Fra : ja-så

Dato : 27-08-09 20:14

bare mærk efter så vil du vide det......

Fra : DanseDrømme

Dato : 27-08-09 20:20

Hvad mener du?

Fra : ja-så

Dato : 27-08-09 20:26

det jeg skriver, hvis du mærker efter i din krop hvad der sker når du spiser og drikker dit og dat og løber, cykler etc, så vil du vide hvordan den reagere på disse ting sunde som usunde, med andre ors brug din erfaring hver gang du putter noget i munden eller motionere

Fra : DanseDrømme

Dato : 27-08-09 20:27

Men så kan jeg jo ikke holde styr på noget?
Så kan jeg kun finde svar ved at begå fejl?

Fra : jeb3

Dato : 27-08-09 20:27

Hørfrø er nok den sundeste "afføringspille" og svedsker.
Samt vand.

Et godt tegn på,at man får for lidt vand, er jo netop forstoppelse.

Fra : ja-så

Dato : 27-08-09 20:30

somudgangspunkt er der jo altid sund fornuft med livstil, og så er resten fejl man lærer af

Fra : DanseDrømme

Dato : 27-08-09 20:30

Kan man købe hørfrø i normale supermarkeder, eller skal man i helse forretninger?
-ved du noget om hvor hurtigt det kommer ud?

Kan man gøre noget ved sveskerne, kan ikke lide smagen.. :)

Fra : DanseDrømme

Dato : 27-08-09 20:31

Ja, tak ja-så! :)

Fra : jeb3

Dato : 27-08-09 20:56

Det lyder lidt sygt det her.
Afføringsmiddel er IKKE en slankekur!!!!
Tværtimod, så ender du med at vænne din mave til det, så den ikke kan fungere uden.

Der er en måde af tabe sig på, forbrænd mere end du spiser.
Fjern fedt, hvidt brød og hvidt sukker, skær dine portione ned, og bevæg dig mindst ½ time hver dag.
Hvis du fx går ½ time, hvor du skiftevis går roligt et par minutter og derefter går virkelig til, så du bliver forpustet nogle minutter, og tilbage til rolig gang osv.

Fra : dova

Dato : 27-08-09 22:47

Citat
Er der nogen der kan give mig en detaljeret forklaring på hvad der sker under forbrændingen

Det du spiser indeholder en vis mængde kalorier.
De kalorier bruges af kroppen til fornyelse af celler, og overskuddet lagres i din krop som bl. a. fedt.

Der foregår et lille kalorieforbrug ved de funktioner der automatisk sker, som holder dig "i live", men jo mere bevægelse, jo mere energi bruger du, og brændstoffet til energiforbruget er kalorier som kroppen henter ud af dem der er lagret fra det du spiser.

Derfor er det sådan set ligemeget hvor meget du spiser...bare du hele tiden sørger for at forbrænde mængden, for hvis du ikke gør det, så er det at kalorierne lagrer sig og bliver til fedt = overvægt.
Men det er ikke ligemeget HVAD du spiser, for der er forskel på hvad det du spiser lagrer sig som i kroppen.
Altså stor forskel på, om du lever af fedtfattigt kød, grøntsager, groft brød o.s.v. eller om du lever af "kager, chips, slik og cola"

Citat
Hvis man har gået i fem dage og næsten intet spist, ikke over 500 kcal om dagen, og man så på 6. dagen spiser 1100 kcal, hvad sker der så med ens krop? Tager man på af det?

Det der er "farligt" ved at lade være med at spise, det er at kroppen over kort tid automatisk sænker forbrændingshastigheden, som en slags forsvarsmekanisme mod at komme til at lide af underernæring, og fordi kroppen så ikke får det samme mængde at arbejde med.
Og det man taber sig er væske og muskelmasse, men kun i begyndelsen. Efter kort tid vil vægten stå stille.

Det der så sker er, at når kroppen så igen får større mængder mad, så er forbrændingen ikke så hurtig til at komme op på sit normale arbejdstempo, og derfor kommer den hurtigere i overskud med kalorier, og det vil sige, at man tager hurtigere på, og at det man så tager på hovedsageligt består af fedtvæv.

Citat
Kender i nogle madvare/drikkevarer der er gode for stofskiftet, og fungerer som en "sund" afføringspille..

Det findes ikke, stofskiftet kan du ikke påvirke af noget du spiser eller drikker, stofskifte er ikke det samme som forbrænding.
Sund afføringsmiddel, det er der ikke noget der hedder, der er ingen afføringsmidler der er sunde.

Men fedtfattigt kød, grøntsager, groft brød o.s.v og at drikke tilstrækkeligt vand, det øger forbrændingen fordi det er lettere for kroppen (fordøjelsen) at bearbejde end alle de fede og sukkerholdige ting, og indeholder ikke så mange kalorier.

Her kan du tjekke dit daglige kaloriebehov, og se hvor meget de forskellige aktiviteter forbrænder.

http://www.dengroenneslagter.dk/da/sundhed/kost/tjek_dit_kaloriebehov/

Fra : myg

Dato : 27-08-09 23:45

Det er ganske enkelt:
Hvis du indtager færre kalorier end du forbrænder, så taber du dig !
Hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder, så tager du på !

Om du så vil reducere din indtagelse af kalorier eller øge din aktivitet (forbrænding) på den ene eller anden måde, er jo en smagssag.

Det bedste er at gøre lidt af begge dele og lad være med at tro, at det hele er overstået på 2 uger !

Jeg har selv tabt 14 kg. siden sidst i februar ved at bruge hovedet og følgende retningslinier.
1) Luk munden, og når du åbner den alligevel, så tænk dig om inden du stopper noget ind i den.
2) Let bagdelen, og bevæg dig noget mere - hvordan er egentlig ret ligegyldigt, men få gang i musklerne og gerne pulsen op.
3) Spis ikke de sidste 2-3 timer inden du går i seng.
4) Giv dig selv lov til at "synde" en gang imellem - f.eks. en god bøf m. rødvin om lørdagen (ligesom mange børn får lørdagsslik til Disney) samt ved specielle lejligheder derudover.

Det skal ikke være en ren tortur at tabe sig, og lige så stille vænner du dig til et andet spise- og levemønster. De gamle usunde spisevaner (for det er det ofte) skal lige så stille væk.
Op på vægten hver morgen, så du har styr på dig selv og din vægt, og fortvivl ikke, når der ind imellem er røget et kilo på - det forsvinder igen i løbet af de næste par dage.
Undgå at handle, når du er sulten, og se væk fra de hylder, der altid frister dig, og tænk samtidig på, hvor glad du er de morgener, hvor vægten er gået lidt ned.

Det har virket for mig, så bare kom i gang og gi' det en chance.

PS: Jeg er imod vidundermidler til slankekure, men Nupo pulvere samt frugt/grønt er faktisk godt til at erstatte små måltider i løbet af dagen.

Fra : JakobHagelskjae

Dato : 10-09-09 12:04

Jeg har udformet 5 sunde slanketips, der beskriver hvordan du taber dig på en sund måde, med et langsigtet resultat til følge.

De har virket for mig, jeg tabte mig 9 kilo, og holder det den dag idag efter 8 år.

meld dig til her, så får du dem på din email, samt hvad kalorier er etc.

http://www.sundslankekur.com

Du har følgende muligheder