Singer maskine
Fra : skj83
Vist : 762 gange
80 point
Dato : 22-08-09 17:14

Hej med jer

Jeg har en ældre singer maskine (Model 4662) , som pludselig opføre sig underligt . jeg er ikke så ferm i symaskine sprog, men nu prøver jeg at forklare

Den runde èn i højre side man manuelt kan køre nålen op og ned med er pludselig gået i baglås næsten. Den er ekstrem stram, og når jeg prøver at så og træder på pedalen, står den bare og brummer uden der sker noget, nogen af jer der har nogen fif til hvad jeg kan gøre?

Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-09 17:18

Prøv lige at tjekke spolen til undertråden, det lyder som om maskinen har lavet "ryatæppe" ved spolen

Fra : katrinefrd

Dato : 22-08-09 17:24

Nemlig Nordsted1

Fra : skj83

Dato : 22-08-09 17:25

Det har jeg gjort, og alt ser fint ud

Fra : ans

Dato : 22-08-09 17:29

Har du prøvet at sætte tråden i igen fra begyndelsen ... det kunne være tråden der sidder i klemme et sted.

Fra : skj83

Dato : 22-08-09 17:48

Ans - Ja det er prøvet

Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-09 18:04

Hva med nullermænd?? eller en gang symaskineolie??

Fra : granner01

Dato : 22-08-09 19:20

Det lyder nærmere som om der er gået et leje. Du kommer nok ikke uden om at få den til reparation. Min gamle bernina kom ud for det samme, hjulet blev skiftet og det var ikke en dyr reparation.

Fra : LuffeA

Dato : 22-08-09 20:08

Hmm, kvinder kan klare deres symaskine men er hælpeløse når kæden hopper af cyklen.

Mærkelig verden

Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-09 20:15

LuffeA... vi vil da ikke ha' olie på fingrene, der er det anderledes med en symaskine, der behøver vi ikke komme i direkte kontakt med fedteriet

skj83 prøv at ringe til ham her, og spørg hvad fejlen kan være

http://www.symaskiner-netsalg.dk/default.asp?id=11386

Fra : LuffeA

Dato : 22-08-09 20:21

Fra : granner01

Dato : 22-08-09 20:26

Kvinder kan meget og vil også godt have beskidte fingre, vi kan bare ikke fordrage olie. Og mændene er bare så glade for at hjælpe os når vi ikke kan finde ud af det.

Du har følgende muligheder