Ekstern harddiske
Fra : Lizi01
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 06-07-09 17:33

Hej,

Jeg har mange billeder på min PC, som jeg ikke har lyst til at have liggende på et eller andet hjemmeside. Jeg har også nogle dokumenter, nogle få. Jeg kunne tænker mig at have de ting i et andet sted, fordi hvis det sker noget med min PC mister jeg alt. Hvad kan I anbefalde mig? Kan jeg nøjes med USB-Kingston? (Det tror jeg ikke, er nok) Eller på en DVD? Men måske kan jeg ikke redigere dem senere hen. Undskyld min uvidenhed. Er der nogen, der kan give mig en god råd, så vil jeg takke på påhånd...
Hilsen,
Lizi

Fra : sp4nker

Dato : 06-07-09 17:57

Så vil jeg forslå at købe et usb kort på enten 4-8-16gb!
Det må være rigeligt til dit formål

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 18:16

Bliver billeder lagt på DVD, kan de sagtens føres tilbage til pc-en og redigeres. Og så kan du enten købe extern Hd; fx en Western Digital på 150 GB der tilsluttes en USB-port og får strøm fra pc-en eller et USB-stick på op til fx 16 GB (Fås i mange størrelser)

Mvh

PS!! Du skal aldrig undskylde uvidenhed . Skulle man det, sku man dæleme gå rundt og undskylde hele tiden, for alt det man er uvidende om

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 18:22

Hahaha Helle, det har du ret i. Den var god. 1000 tak

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 18:23

Sp kan bruge kort til PC til det formål? Har ikke nogen erfaring med kort.

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 18:23

SÅDAN DU

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 18:24

Jeg har ikke erfaring til denne forum, jeg vil gerne acceptere jeres svar, men hvis jeg acceptere dem, kan jeg ikke få flere gode råd??? Har jeg ret???

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 18:25

Hvis der er kortlæser i din pc, kan du sagtens bruge "kort"

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 18:26

Du skal først acceptere et svar, når du er helt tilfredsstillet . Altså med svarene .

Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 19:49

Vi skal da lige snakke færdig om dit spørgsmål først.
Og du kan bare vente til du har fået alle de svar du har brug for.

Ved du hvad de billeder og dokumenter fylder sådan ca.

En DVD (hvis du altså har en brænder) kan have ca. 4500 mB = 4,5 GB
Billeder er sikret og kan så kopieres til bearbejning

En USB pen / memorystick kan have Ca. 4 eller 8 GB (16 GB er ret dyr)
Billeder er ikke helt sikret, da du her har mulighed for at slette / ødelægge.

Ps. Det er en god ting at have det hos sig selv.

Alle mine billeder bliver lagt på CD'er og så kopieres de derfra til bearbejning.

Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 20:48

Citat
En USB pen / memorystick kan have Ca. 4 eller 8 GB (16 GB er ret dyr)

Lige en fodnote herfra....jeg har lige købt usb i Kvikly 8 GB ...78 kr.

Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 20:50

Halløj.......................der må jeg hen..............................zooooooooom

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:07

Og Eyvind, kære ven, nu må du altså lige læse, hvad vi andre svarer også, så du ikke gentager det .

Citat
Bliver billeder lagt på DVD, kan de sagtens føres tilbage til pc-en og redigeres.
Det skrev jeg skisme kl. 18.16

Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 21:11

Ok Ok OK.

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 21:28

Der er nogle rigtig gode svar, jeg har fået fra jer. Tusind tak, skal allesammen have. Har dog lidt tvivl om, hvad det bedste er, for at gemme de billeder til mange år frem, teknologien går så stærkt frem... Jeg har en ven, der siger, at det er en god idé, at have dem online, da man altid kan hente dem, men jeg er ikke så glad, for at have dem liggende på et eller andet hjemmeside.

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:33

Så er det bedste sikkert at kopiere billederne over på både en CD og en DVD . Der ligger de sikkert og godt .

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:36

Jeg glemte lige at skrive, at når så den nye teknologi er ved at overhale CD og DVD, så kopierer du bare billederne tilbage på din pc og derefter over på den ny "teknik"

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 21:39

Det med harddiske, findes dem med USB og andre med noget andet? Hvad er det for noget? Og hvad betyder det, når man skal købe dem.
Jeg tror, jeg følger jeres gode råd mht. til CD, DVD til billeder og USB pen / memorystick til dok.

Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 21:41

De allervigtigste filer jeg har - ligger på en USB harddisk og CD og en memorystick.

Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 21:46

Og husk så lige at en memorystick ikke må tages ud før den er afbrudt med sikker fjernelse på ikonet nede ved uret. Eller vente til computeren er slukket.

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:49

Externe harddiske bruger i vore dage USB til tilslutning til pc. Du kan så købe 2 modeller. En hvor den externe får strøm gennem data-kablet (altså gennem USB-porten og en extern, der skal tilsluttes strømforsyningen med et strømkabel. De fleste vælger den første, da den er nemmest lige at tilslutte, men så også lidt dyrere. Håber dette er svar nok ?

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 22:07

Eyvind forstår ikke rigtigt. Vil du være sød og forklare lidt mere? Da jeg kan se, at det er vigtigt.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-09 22:17

Jeg svarer lige på Eyvind's vegne, da han har meddelt, at han har slukket foe i dag .

Nede til højre på menu-bjælken, ved siden af uret mm. vil der fremkomme et ikon, når du tilslutter en externt genstand fx et USB-stick. Når dette stick skal tages af pc-en igen, skal du venstreklikke på dette ikon. Der vil så komme en lille firkant med besked om at fjerne USB-en. Det klikker man så ja til. Derefter får du besked om, at du kan fjerne USB-en. Dette kaldes: Sikker fjernelse af hardware. Er vigtigt, da man kan være uheldig at ødelægge filerne på USB-en, hvis den bare tages ud af pc-en. Pu-ha, det var en lang smøre. Og spørg igen, hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok, ok?

Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 22:25

tak alle sammen og ha' en go' nat

Det var klar Helle. Jeg forstår det godt nu. 1000 tak

Godkendelse af svar
Fra : Lizi01

Dato : 06-07-09 22:27

Tak for svaret heller22.

Fra : heller22

Dato : 06-07-09 22:30

Hej Lizi.

Det var en fornøjelse at kunne hjælpe . Og god nat til dig!

Mvh

Du har følgende muligheder