|
| Knallert går dårligt Fra : 73007300 | Vist : 1317 gange 200 point Dato : 28-05-09 16:33 |
|
Min Hero Majestic knallert vil nu kun køre når den får halv choker. Det er en firetakter, måske en licensbygget Honda. Jeg har renset tankfilter, og der kommer rigeligt benzin ud af benzinslangen. Jeg har adskilt karburator totalt, og blæst alle dysser og kanaler ud, men ligemeget er det hjulpet. Kan det være problem med tændningen, eller er der nogle der har andre gode forslag?
| |
|
Den får for "mager" blanding.(ikke nok benzin i forhold til luft) Det kan den få hvis du har fjernet luftfiltret, eller sågar bare renset det. Hvis udstødningen er meget utæt, eller hvis der mangler noget indmad i den. Der er formegentlig også en stille skrue på karburatoren, prøv at dreje forsigtigt på den, men bemærk endelig dens position, så du altid kan vende tilbage.
| |
|
Det er jo en indisk knallert, et samarbejde mellem Honda indien og Japan.
Du må da vide hvilken model?
Pacer
Hero Gizmo ?
Øjensynlig er der en utæthed der giver falsk luft, karburatorstuds/manifold, eller en defekt simmerring ved krumtapakselen.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 28-05-09 17:20 |
|
Citat Den får for "mager" blanding.(ikke nok benzin i forhold til luft) Det kan den få hvis du har fjernet luftfiltret, eller sågar bare renset det. Hvis udstødningen er meget utæt, eller hvis der mangler noget indmad i den. Der er formegentlig også en stille skrue på karburatoren, prøv at dreje forsigtigt på den, men bemærk endelig dens position, så du altid kan vende tilbage. |
Jeg har ikke rørt luftfilteret, og udstødningen er hel og tæt og der en kun en skrue til at stille tomgangsblandningen.
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 28-05-09 17:27 |
|
Citat Det er jo en indisk knallert, et samarbejde mellem Honda indien og Japan.
Du må da vide hvilken model?
Pacer
Hero Gizmo ?
Øjensynlig er der en utæthed der giver falsk luft, karburatorstuds/manifold, eller en defekt simmerring ved krumtapakselen.
VH Palle Hansen |
Ja det er som jeg skrev en Hero Majestic. Det er en model som en lille motorcykel, med 4 gear. Jeg husker ikke lige den nøjagtige betegnelse, men det er noget med "50-Q3". Jeg ved at samme motor har siddet på nogle af Gizmoerne. Kan en eventuel defekt simmerring ved krumtapakslen have betydning, når det er en firetakter?
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 28-05-09 17:29 |
|
Citat Prøv at hælde noget karry i benzinen - det plejer at hjælpe på de fleste problemer med indiske knallerter. Hvad sko bruger du til din knallert - er det almindelige vandresko, eller noget helt andet? |
Ja du skulle have karry eller det der er stærkere et vis sted. Men man kan jo kun svare som man har forstand til. Man må ikke forlange for meget
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 28-05-09 17:33 |
|
Til pallebhansen og ideogteknik
Jeg kom til at tænke på, at for ca en måned siden havde den ganske kort en udsætter, hvor jeg gav den lidt choker, og så kørte den fint igen, og har gjordt det til nu.
| |
|
Hælder mest til falsk luft mellem karburator og cylinder.
Den kan selvfølgelig trænge til ventiljustering, men det kommer jo ikke lige på en gang.
Du er vel ikke kommet til at bøje svømmeren lidt, for så står svømmerhøjden (Benzinhøjden) for lavt.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 28-05-09 20:54 |
|
Citat Du er vel ikke kommet til at bøje svømmeren lidt, for så står svømmerhøjden (Benzinhøjden) for lavt. |
Ja jeg har også haft svømmeren i tankerne, da problemet tit kommer efter godt 500 meters kørsel. Jeg har også tænkt på tændrør, da det efter 500 meter begynder at blive varmt, og så ikke kan give gnist ved fuld belastning , og altså fuld luftgennemstrømning, et tændrør koster jo ikke alverden. Jeg må se lidt på det i weekenden, men det er rart at få lidt input om hvad der kan være galt.
| |
|
Citat Ja jeg har også haft svømmeren i tankerne, da problemet tit kommer efter godt 500 meters kørsel. Jeg har også tænkt på tændrør, da det efter 500 meter begynder at blive varmt, og så ikke kan give gnist ved fuld belastning , og altså fuld luftgennemstrømning, et tændrør koster jo ikke alverden. Jeg må se lidt på det i weekenden, men det er rart at få lidt input om hvad der kan være galt. |
Det passer med at den er ved at være godt varm efter de 500 m, og har derfor ikke brug for samme fede blanding der. Det har ikke noget med tændrøret at gøre. Det er næsten umuligt at sige præcis hvad der er årsagen uden at stå med den! Det er helt sikkert noget der har med enten luft eller benzinen at gøre! Er der nogen mislyde? Det kan også være en utæt ventil, sprunget toppakning, løst tændrør, eller andet.....
| |
|
Du skrev at du ikke har rørt luftfilteret. Måske du skulle prøve at rense det eller købe et nyt.
Nu ved jeg ikke hvor gammel den er og hvor langt den har købt kan du fortælle lidt om det ?
Ellers kan du prøve alle de almindelige service ting.
Stil ventilerne korrekt.
Rense/skift tændrør som var inde på.
Skift motorolie.
Skift benzinfilter hvis du ikke allerede har gjort det.
Umiddelbart ville jeg jo tro det var noget med karburatoren at gøre men hvis det er tid til at skifte motorolie og stille ventiler så kan du jo udelukke at det skulle have indflydelse.
Men jeg tror helt klart at det ville være værd at skifte eller rense luftfilter alt efter om det er at plastik skum typen som kan renses og gøres en smule våd i olie eller om det er papirtypen som ikke kan renses men så skal du købe et nyt.
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 30-05-09 17:52 |
|
Citat Du skrev at du ikke har rørt luftfilteret. Måske du skulle prøve at rense det eller købe et nyt.
Nu ved jeg ikke hvor gammel den er og hvor langt den har købt kan du fortælle lidt om det ?
Ellers kan du prøve alle de almindelige service ting.
Stil ventilerne korrekt.
Rense/skift tændrør som var inde på.
Skift motorolie.
Skift benzinfilter hvis du ikke allerede har gjort det.
Umiddelbart ville jeg jo tro det var noget med karburatoren at gøre men hvis det er tid til at skifte motorolie og stille ventiler så kan du jo udelukke at det skulle have indflydelse. |
Ja maskinen har kørt 12000 problemfrit. Den er fra 2005, men havde overhovedet ikke kørt før jeg købte den i 2007. Ham jeg købte den af havde slet ikke kørt på den i de to år, han havde den.
Jeg har idag prøvet at skrue tomgangsblandnings-skruen 2-3 omgange ud, og nu kører den bedre end den nogensinde har gjordt. Den har fået bedre trækkraft, men det er vel ikke det rigtige at kunne justere ydeevnen med tomgangs-skruen. Jeg har hidtil haft den til service på et knallertværksted for hver 2000 km, og der er ventiler og luftfilter etc. blevet tjekket. Jeg har i forbindelse med det aktuelle problem også kontaktet værkstedet, og de mente også udmiddelbart at det er et problem benzinblandningen, men havde ikke tid til at se på den før sidst i næste uge. Derfor prøver jeg her på Kandu.
| |
| Kommentar Fra : 73007300 |
Dato : 24-06-09 21:27 |
|
Jeg vil lige fortælle, at jeg har fået klaret mit problem. Det var et stik inde ved CDIèn som sad løst, et klem med en tang klarede problemet. Det var så løst, at der sprang gnister. Mærkeligt nok kunne den gå med lidt choker, men det var kun i starten. Senere begyndte den at springe nogle tændninger over, så jeg skiftede tændrøret, det havde gået 12000, men det hjalp ikke. Så afmonterede jeg skærmen til tændningen, og der så jeg straks problemet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|