Tasker syet af cykel slanger
Fra : ab0478
Vist : 2323 gange
100 point
Dato : 17-04-09 06:08

Hej...

Er der nogen der kan give mig nogle tips til maskinsyning af tasker i cykelslanger..
Hvad med tykkelse på nål... skal man bruge en speciel trykfod ... hvad med lukketøj... ?
alle gode råd er velkomne

Fra : dogvillestar

Dato : 17-04-09 06:58

Jeg har ikke selv erfaring med syning i gummi, men har da arbejdet som sejlmager og syet i div.pressenningsmateriale, læder og diverse andet!

Det med nålestørrelsen er svært og jeg plejede at lave et par prøver inden jeg valgte den bedst egnede til opgaven!
Og vær opmærksom på trådspændingen der ikke må være for stor, ligesom stinglængden ikke må være for lille, da sømmen ret nemt kan rives op, hvis gummiet perforeres for tæt!

Vigtigt er tråden, der bør være af en type der kan smøres, da der opstår en hel del friktion mellem nål og materiale når man syr! Brug en fin symaskineolie, og lad tråden løbe igennem en lille æske, el. lign., med en olievædet svamp! Kan selv laves og sættes fast oven på din symaskine!

Brug talkum til at mindske friktionen mellem gummi og symaskinens arm! Og rens din maskine meget grundigt efter brug!!!!

Lynlåse & burrebånd kan bruges til lukketøj, ligesom 'slå-i' trykknapper kan buges. Samme typer som til læderarbejde!
Dog skal man sætte en lille lap læder eller lign., bag på trykknapper for at de ikke rives ud ved brug!

/Torben

Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-09 07:23
Du har følgende muligheder