/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål

Skærme
Fijala 3554
Hvilket tv?
Fra : Kahlenbergergud
Vist : 577 gange
150 point
Dato : 15-03-09 23:58

Hey derude.. Jeg er ved at kigge efter nyt tv, som skal være et 32" i 5-6000 kroners klassen.. Har kigget lidt på disse tre: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479889&searchArea=&Soegeord= , http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=445044&Specs=true# , http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=445584&Specs=true# , hvilket et er bedst og er der måske et helt fjerde som er endnu bedre?

På forhånd tak..

Fra : hawaii7

Dato : 16-03-09 06:20

Find et godt gammeldags med et billedrør, det er bedst hvad billed kvalitet angår.

Du kan ogsdå vente da den nye generation af fladskærme kommer her i år. Jeg læste sidste år det skulle komme her i foråret med helt ny teknologi. Jeg mener det var Hitachi, der var så langt fremme.

hawaii7

Fra : ampere

Dato : 16-03-09 06:43

Begge Sony står godt - Philips har vi selv lige købt og der blev vi anbefalet af sælger at købe 54-modellen da den har bedre sort-farve, men vil ikke købe det til en fx. stue. Uanset hvilket fjernsyn du vælger af de tre, så står billedet ok.

Et forslag: Hvis du bor på sjælland, bør du tjekke prisen på siba.se - de har butikker i Malmø og med den store kursforskel (kurs 65) er der penge at spare, samtidig er der 1 års garanti i stedet for kun 6 mdr i DK.

Mvh. Ampere

Fra : alka

Dato : 16-03-09 07:51

Jeg hælder til Sony, som laver sorte farver sorte, hvor andre TV viser en blå farve i stedet for. Jeg har selv en 40" Sony, som jeg er rigtig glad for.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 150 point
Dato : 16-03-09 08:04

Sony er godt - har kun selv gode erfaringer med det.

Men hvad med Samsung, som er det ubestridt bedste fladskærmsTV. De er de eneste med 100% pixelgaranti.
Den eneste "bagdel" jeg kan se er egentlig en stor fordel, for det er de nye glasskærme, der giver et bedre billede, men som er lige så trælse som de gamle skærme m.h.t. spejlinger af sollys og lamper.

Så derfor vil jeg selv foretrække Sony.

Jeg kender ikke meget til Philips som ser umådelig lækre ud, men jeg har læst, at deres 100Hz modeller skal man holde sig fra, da det ikke fungerer ordentligt.
Samsung er kommet med de nye 200 Hz modeller, som helt sikkert bliver fremtiden.

Men det korte af det lange er:
Grovsortér på specifikationerne, og gå så i butikken og vælg det, du synes giver mest for pengene - uanset at din nabo (og 100 andre på kandu) har en anden mening. Det er dig, der skal se på det derhjemme.
God fornøjelse.

Fra : lassethorsted

Dato : 16-03-09 10:52

Jeg ville også overveje et Samsung. Billedkvaliteten er i top, og betjeningen er også super nem. Der ud over synes jeg at de levere det bedste design også. Hvad fagfolk siger, er Samsungs skærme også de bedste... Men køb ikke noget før du har set det IRL!!! Både med en SD og et HD signal!

Fra : ebg_888

Dato : 16-03-09 14:57

Sony er et godt TV, jeg har selv et.
Sony klarer sig rigtig godt i Tænk's test, hvor det er "bedst i test".
Philips klarer sig mindre godt.

Godkendelse af svar
Fra : Kahlenbergergud

Dato : 17-03-09 20:47