Gummiknippel
Fra : Syvx7er49
Vist : 1138 gange
120 point
Dato : 14-02-09 12:05

Jeg er i besiddelse af en original gummiknippel fra 2. verdenskrig.
Desværre er overfladen ved at krakkelere,
Findes der midler, som kan bevare den?

Fra : Flash77

Dato : 14-02-09 12:37

Man skal bruge kaffe! Det var derfor der var rationering på kaffe dengang - fordi de brugte så meget til at vedligeholde gummikniplerne.

Fra : Teil

Dato : 14-02-09 13:21

Fransk terpentin

Fra : transor

Dato : 14-02-09 14:39

gummiforgår med tiden . Gem denkoldt og mørkt beskyttet mod ozon og andre kemikalier. Det forlænger levetiden. Men intet får gummi til at holde i længden.

Hvis du begyndte at bruge den nu ville du ok opleve at gummiet smuldrer.

Fra : NooKia

Dato : 14-02-09 15:11

Prøv Suppe = Knippel Suppe...

Måske lige så godt som kaffe. (?) eller prøv Te

Har den været meget brugt under 2. verdenskrig, så den sådan er krakeleret?

Fra : Højris

Dato : 14-02-09 16:57

Hej !
Jeg tror nu nok ikke at kaffe lige er sagen.
Derimod tror jeg mere på at cilikone spary af en slags vil have en god effekt.
Højris.

Fra : Flash77

Dato : 17-02-09 00:07

Hvis du putter den i et stort glas med kaffe, så vil den holde evigt!

Fra : Syvx7er49

Dato : 19-02-09 13:00

Jeg har prøvet med kaffe uden succes, og jeg tror også jeg har fundet grunden:
Kaffe er da sikkert en god ide,men da kniplen er produceret under krigen, skal det naturligvis
være KRIGSKAFFE, der skal bruges.
Derfor er mit nye problem:
Hvor meget Danmark's eller Richs er korrekt dosering?

Fra : JørnRudolph

Dato : 19-02-09 14:45

Half & Half Richs

(Nogen siger 1 Richs til 2 skefulde Kaffe ...)

Kan købes på Arbejdermuseet i Rømersgade.

http://www.arbejdermuseet.dk/

Smag på deres kaffe med Richs i caféen. (En knippel god idé)
Smager Rigtig godt.
Måske fordi vi var specielt kaffe-tørside dén dag ...

Kiksekagen må de godt beholde ...

MvH
Jørn Rudolph

Held og lykke med knipplen !

Ellers prøv The eller Kakao, Cola eller Rød Sodavand

Fra : vigge82

Dato : 19-02-09 19:13

Hej I basta´s bilpleje serie kan man få noget der heder hummifornyer som plejer gummiet flexibilitet

Fra : lham

Dato : 20-02-09 07:07

Tøjhusmuseet må vide det
eller politiet ( der er garanteret en afseling for våben/vedligeholdelse )

Postadresse: Frederiksholms Kanal 29 · 1220 Kbh. K · Tel: 33 11 60 37 · Fax: 33 93 71 52 · EAN-nr.: 5 798 000 793 583
thm@thm.dk · © Statens Forsvarshistoriske Museum ·

Fra : JørnRudolph

Dato : 01-03-09 09:56

Øv - alle de gode forslag virker altså IKKE ????

Spørg Gummi Tarsan & Rubber Duck

http://www.youtube.com/watch?v=URUMcnwKaCI

JR

Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 17:17

Selv om gummiet er krakeleret kan den vel stadig krakelere en hjerneskal

Du har følgende muligheder