formatering fat32 eller ntfs
Fra : troldenesdhb
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 06-02-09 06:05

Jeg har købt en harddisk i Aldi 1 Tera. Den er formateret i Fat32, er der nogen grund til det, eller kan jeg let omformatere den til NTFS???

Jeg har brug for store filer på den, og det vil FAT 32 ikke acceptere.

Fra : berno82

Dato : 06-02-09 07:24

Der er ingen grund til at have den i FAT32, men hvis den er helt ny burde den slet ikke være formateret.

Fra : Teil

Dato : 06-02-09 08:00

convert c: /fs:ntfs

så er den hjemme.

Fra : Teil

Dato : 06-02-09 08:01

c: skal så være eks.hd e: eller hvad det blir

Fra : alka

Dato : 06-02-09 08:58

Byt den til en ny i ALDI!!!!

Fra : transor

Dato : 06-02-09 09:17

Nye diske er normalt i fat32 format, fordi ikke alle systemer kan klare andet.
Det er ikke en fejl og tåbeligt at bytte af den grund.

Gør som teil skriver . Det kan tage lang tid.

Fra : IBM760

Dato : 06-02-09 09:20

Selvfølgelig kan den ændres til NTFS, som TEIL har skrevet.

Citat
Der er ingen grund til at have den i FAT32, men hvis den er helt ny burde den slet ikke være formateret.

Hvis den ikke havde været formatteret, ville mange brugere have problemer med at bruge den.
Og ved at benytte kan harddisken benyttes til alle operativsystemer, der er stadigt personer der benytter windows 98 og ME.
Citat
Byt den til en ny i ALDI!!!!

Hvis du bytter, vil du helt sikkert fortsat modtage en harddisk formatteret i Fat32.

Fra : berno82

Dato : 06-02-09 09:24

Jeg har endnu aldrig set en harddisk, der var formateret når jeg har købte den, men det er måske en "service" ALDI yder det ved jeg ikke.

Fra : IBM760

Dato : 06-02-09 09:33

Det drejer sig om en ekstern harddisk med USB tilslutning.
Og i deres brochure er der også oplyst, at den er "Plug & Play".

Citat
Jeg har endnu aldrig set en harddisk, der var formateret når jeg har købte den, men det er måske en "service" ALDI yder det ved jeg ikke.

Så var den ikke formatteret, ville mange brokke sig.

Fra : berno82

Dato : 06-02-09 09:42

Det sagde han jo ikke noget om i spørgmålet, jeg gik ud fra det var en rigtig harddisk han havde købt.

Men uanset er svaret det samme, ud med FAT32

Fra : Eyvind

Dato : 06-02-09 10:57

Start > højreklik på computer > administrer > diskhåndtering

Du kan nu se dine to harddiske.

DISK 0 som er den med C: og styresystem og jeg går ud fra at den er formateret med NTFS

DISK 1 som er den nye og du kan se at den er formateret med FAT 32
H-klik på den farvede FAT 32 bjælke og vælg formater > nu kan du vælge NTFS > du skal ikke vælge express > OK

Dette gælder for Vista og XP

Fra : troldenesdhb

Dato : 06-02-09 16:17

lige et sidste spg.

Hvorfor ikke vælge express formatering??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-09 16:48

Det er nok mest fordi jeg har haft noget på harddisken som lige skulle slettes helt.
Så din tomme harddisk kan da godt bruge express.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-02-09 18:08

Tak for svaret Eyvind.