"bread improver" til bagemaskine
Fra : molsson
Vist : 1419 gange
20 point
Dato : 27-03-03 20:03

Hej.
Vi er lige kommet hjem fra Australien hvor vi har brugt vores bagemaskine næsten hver dag med super lækkert brød. Vi brugte noget som hed "bread improver" som var noget man kunne købe dernede. Uden "bread Improver" bliver brødet ikke ligeså godt. Er der nogen der ved om man kan købe noget lignende i Danmark?

Michael

Fra : emesen

Dato : 27-03-03 21:14

Jeg er lidt nysgerrig - hvad gør denne "improver" ved brødet.
Emesen.

Fra : molsson

Dato : 28-03-03 06:37

Den får brødet til at blive mere luftigt og hæver utroligt godt.. Vi havde taget vores OBH bagemaskine med til Australien og i de først 2 år kunne vi ikke bruge maskine, brødet blev blot en klup i bunden af maskinen, det hævede ikke og vi prøvede ALT, Vand mængde, Mel type, gær type og selv salt type.. Vi var ved at smide den ud men hørte så at lokale Aussies brugte "Bread Improver" til deres maskiner.
Hvad dette pulver så indeholder kan jeg ikke mindes og håber måske nogen ved det og evt ved hvor jeg kan købe det.

Michael

Fra : Nakita

Dato : 28-03-03 10:58

Prøv at spørge i Forbrugerinformationen, Amagerfælledvej 56, 2300 København S.
Tlf. 70 13 13 20, Fax. 70 13 13 50
Hotline 70 13 13 30 (tirsdag, onsdag, torsdag kl. 9-12).
Mail: fi@fi.dk

Hilsen Nakita

Fra : PingoT

Dato : 22-04-03 19:21

Jeg har været så heldig at få en bagemaskine,men der er desværre kun få opskrifter med.
jeg vil blive glad,hvis der var andre der havde opskrifter,som jeg kunne få glæde af.
Jeg ser frem til at bruge den meget.
Hilsen PingoT

Fra : molsson

Dato : 22-04-03 20:22

PingoT, brug Baking911.
http://www.baking911.com/bread_machines.htm
Det er nogle ok ideer.

Michael

Fra : molsson

Dato : 22-04-03 20:24

PingoT, forresten, jeg glemte - http://breadmachine.net/
Michael

Fra : PingoT

Dato : 22-04-03 21:40

Hej Michael

Tak for dine mailadresser,men jeg kan desværre ikke komme på den sidste breadmachine.Har du evt.skrevet en forkert mailadresse.
Glæder mig til at kigge på disse sider
Hilsner fra PingoT/Tove

Fra : molsson

Dato : 23-04-03 11:38

ok, brug http://www.breadmachine.net
Jeg har lige prøvet og den virker fint
Michael

Fra : bente1

Dato : 03-05-03 03:59

Hej fra Australien,
ja, vi har en masse gode to praktiske produkter herude.

Her er en side med information om hvad bread improver indeholder.
Jeg bruger det ogsaa hver gang jeg bager brod. Du har fuldstandig ret, det giver et flot resultat, baade mht. rugbrod og franskbrod.

http://www.fermex.com.au/breadimp.html

Du har følgende muligheder