Nedbrydning: hva' koster det?
Fra : evasommer
Vist : 2115 gange
40 point
Dato : 15-12-08 21:30

Hej! Jeg har kig på en fin rødstensvilla fra 50'erne og som jeg gerne vil byde på. Men den har desværre fået tilføjet en ufattelif grim 70'er tilbygning, som jeg ganske enkelt ville rive ned, hvis jeg nu skulle købe huset. Men hvad koster det at rive "herligheden" ned? Timelønnen til håndværkerne, der skal gøre det, er vel den samme som hvis der var tale om en opførelse?

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 21:38

70.000 - 100.000 Kr.

Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-12-08 21:39

Nej det er væsentligt billigere at rive ned. Der er generelt tale om ufaglært arbejde.

Hvor meget kommer an på mange ting, tilgængelighed, matrialer osv

Du er nødt til at starte med at indhente tilbud.

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 21:40

Husk tilladelse fra kommunen

Fra : evasommer

Dato : 15-12-08 21:45

Det er vældigt at få svar så geschwindt! Tusind tak.
Kunne det mon også være en mulighed at sætte en annonce i avisen med "70'er tilbygning gives væk mod nedbrydning?". Der er jo dog også nogle ganske udmærkede vinduer, dobbeltdøre med gals m.m?

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 21:52

annonce er en god ide, men ofte efterlader de et stort rod
med masser af ragelse som ingen vil ha.
Så er du tilbage med en stor regning for resten af arbejdet.

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 21:53

og risikoen er at de løber med mere end lovet.

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 21:55

Kig på tilstandsrapporten og slå hårdt ned på alle fejl,
dermed kan det betale en del af nedrivningen.

Det er jo købers marked i dag.

Fra : refi

Dato : 15-12-08 21:57

Husk nu lige at KØBE huset inden du river det ned....

Fra : BertelBrander

Dato : 15-12-08 22:23

Som sædvanligt strør Teil om sig med uverhæftige påstande og tal, der er absolut ingen belæg for at sige "70.000 - 100.000 Kr", det afhænger fuldstændigt af forholdene.

Hvis du har lån i huset skal dem der har ydet lånet (kreditforening osv.) spørges inden du river tilbygningen ned.

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 22:32

Citat
Som sædvanligt strør Teil om sig med uverhæftige påstande og tal, der

Hold da kæft din idiot

Fra : BertelBrander

Dato : 15-12-08 22:33

Og når Teil bliver modsagt, er han som sædvanligt fuldstændig ude af stand til at argumentere.

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 22:34

jeg diskuterer ikke med tosser

Fra : LuffeA

Dato : 15-12-08 22:37

Jeg kender godt disse halvfjerdser-tendenser, man lavede en tilbygning med gasbeton-ydermur og built-up tag eller andet klamp, det ser forfærdeligt ud.
Nogle byggede dem dog også med skalmur i samme farve.

Hvis I alligevel kan bruge pladsen og tilbygningen er placeret hensigtsmæssigt kunne I måske ved udskiftning af vinduer og evt. tagbelægning få den til at ligne den gamle.

Fra : BertelBrander

Dato : 15-12-08 22:38

Teil, nej, du strør om dig med nonsens, og bliver du fanget forfalder du til mudderkastning.

Fra : Teil

Dato : 15-12-08 22:39

idiot

Fra : jej123

Dato : 16-12-08 07:26

Til Bertel Brander
Du har fuldstændig ret m.h.t. ham der TEIL

til Teil
hvor er dine argumenter?

Fra : vagnr

Dato : 16-12-08 08:40

Du har fået flere svar allerede, gode, indtil mudderkastningen gik i gang.

Hvis det nu var mig ville jeg i denne rækkefølge gøre flg. : Indhent et par tilbud fra nedrivningsfirmaer, snak med den kreditforening du forventer at tage lån til huskøbet (jeg går ud fra du har et forhåndstilsagn om lånestørrelse), men husets værdi er relateret til m2, så du skal være sikker på de står ved lånetilbuddet, selv om du river ned, og så ellers i gang med at forhandle prisen længst muligt ned, så du såvidt muligt får dækket nedrivningsudgifterne.

Men hold dig fra amatørnedrivere, hvis der sker skade på resten af huset under nedrivning skal det være et firma med forsikringsdækning.

God fornøjelse med projektet!

Fra : Teil

Dato : 16-12-08 08:45

Citat