TV på PC uden internetopkoblin
Fra : lham
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 30-10-08 08:32

Kan man få en usb "dims" så man "airborne " ( skal også virke når de analoge sendere lukker 2009 )på sin pc uden pc en eller "dimsen er koblet på nettet kan se DR1 DR2 og TV2 mindst. Hvis ja så hvor og prisleje og gerne erfaringer med "dimserne"

Fra : dova

Dato : 30-10-08 08:44

Ja, i Edb-butikker kan du få sådan en "dims", den koster ca 650,- "Hybrid slider TV stick" eller "TV-tuner Plus TV Hybrid stick" hedder "dimsen". Fabrikat på den jeg har set er Kworld

Fra : hawaii7

Dato : 30-10-08 09:02
Fra : refi

Dato : 30-10-08 09:12

Og bemærk så lige den er til mpeg-2

Så den virker IKKE så længe....

Fra : dova

Dato : 30-10-08 09:28

Citat
Og bemærk så lige den er til mpeg-2

Det fremgår ikke af specifikationerne på den jeg har liggende, om det er mpeg-2 eller mpeg-4......hvordan finder man ud af det

Fra : refi

Dato : 30-10-08 09:33

Der må være et datablad på den.....

På den der henvises til står det klart og tydeligt....

Fra : dova

Dato : 30-10-08 09:40

Der står ingenting udover en masse angivelser af frekvenser, båndbredde, kompatibilitet o.s.v.

Fra : refi

Dato : 30-10-08 09:42

Men med al sandsynlighed er den KUN til mpeg2....

Det er først de seneste måneder man blev opmærksom på problemet. (guderne må så vide HVORFOR)

Tidligere var alle mpeg2....

Selv HELE tv med digi-tuner er der MEGET FÅ på markedet (med mpeg4)....
Men det stiger selvfølgelig støt i øjeblikket....

Der vil helt sikkert komme en masse konverteringsudstyr i butikkerne efterhånden som skæringsdatoen nærmer sig.... (ellers kan det gamle jo ikke sælges)

Så det er nok en god ide at vente med køb lidt endnu....

Fra : refi

Dato : 30-10-08 09:44

Måske der findes et mere udførligt datablad på nettet....

Fra : lham

Dato : 30-10-08 12:42

mpeg-4 er det ikke det det hedder for at være "fremtidssikret-ca 1 uge "
læste godtnok noget om det forleden , men findes der så sådan en dims NU der klarer mpeg-4 når det bliver aktuelt og mpeg-2 mv nødvendigt for at funktionere nu ?

Fra : refi

Dato : 30-10-08 13:02

Hvad den hedder NU er egentlig underordnet - de virker alle....

Det er fremover det er vigtigt at tuneren er mpeg4 - og stadig KUN hvis du bruger EGEN antenne....

Jeg tvivler på de små "dimser" endnu er lavet til mpeg4 signalet....

En "billig" - desværre UDEN oplysninger
http://www.kbdata.dk/product.asp?product=1403

Denne ville være brugbar ...
http://www.cyberestore.com/technotrend-s23600-mpeg4-dvbs2-satellite-tuner-p-771.html

Fra : lham

Dato : 30-10-08 14:19

Refi
linket
http://www.cyberestore.com/technotrend-s23600-mpeg4-dvbs2-satellite-tuner-p-771.html

er så vidt jeg kan stave mig frem til jo til en "sattelit dims" (DVB-s) og det kan man få DR1 tv2 DR2 og så alle de fremtidige kanaler der kommer når mpeg 4 gratis ( bortset fra "dr licens") ja eller nej ?

Hvad mener du med den bruger egen antennene -skal man så kobles på en stor tagantenne/stueantenne / parabol ? det skulle jo helst være en dims der med alt nødvendigt tilbehør max er på størrelse med en velvoksen hånd-men som du skriver måske er den ikke lavet endnu !

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-08 14:53

Ja - den var til sat (den var blot ment som eksempel) - men jeg ved jo ikke hviilken antenne du bruger....

Uanset HVAD skal du jo være tilsluttet en antenne....

USB"dimserne" er jo blot en tuner.... (dit fjernsyn virker heller ikke UDEN antenne)

Den til sat (linket) er med meget lille antenne - men antenne er du altså NØDT til at have....

Det jeg tror du mener KAN ikke laves (indbygget antenne) - men det er måske ikke det du tænker på.

Citat
skal man så kobles på en stor tagantenne/stueantenne / parabol

JA

Fra : lham

Dato : 31-10-08 18:22

Refi
jeg havde ikke forestillet mig at der ikke skulle være antenne-men gerne indbygget som i vore mobilos-for 10 år siden var der jo en "flagstang " i toppen af sådan et apperat.
Jeg ( min datter ) må nok vente lidt på der udvikles smart og billig USB teknologi der også klarer mpeg 4 terestial digitale signaler uden "flagstang "
Tak for dine bidrag

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 31-10-08 18:23