Ram - hvem finder det rigtige
Fra : ingelein
Vist : 1278 gange
45 point
Dato : 16-10-08 23:05

Hej
Så har jeg gang i barnebarnets pc.
CompaQ Presario fra 2003
Jeg vil gerne giveh am nogle flere ram
Computeren er i S0000 serien og har DDR 256 Mb ram - På det nuværenden ramkort står der Pc200, men jeg tror at producenterne af kortet har kaldt det Pc1600.
Hvem kan finde et passende kort.

Nb. Det ser ud, som om jeg er i en Compaq -stime, men min bærbare er da en HP.

Hvorfor skal det være så svært at finde de ram? Den fine brugervejledning har mange fine billeder af hvordan man skiller hele Pc'en ad, men der er ingen tekniske oplysninger om indmaden.

Mange hilsner Ingelein

Fra : Sunowich

Dato : 16-10-08 23:35

Rammene sidder på bundkortrt i ramblokkene og er nogle grønne smalle printplader Her kan du sikkert få dem prøv at ringe i morgen http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=1037&submenu=1163

Fra : LuffeA

Dato : 17-10-08 03:08

HP og Skumpak er i dag samme firma

Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-08 03:52

Citat
Hvorfor skal det være så svært at finde de ram?
det er da ikke svært, hvis computeren har internet forbindelse, så lad denne scanner finde de rigtige til dig: http://www.crucial.com/uk/systemscanner/ klik på Start my scan og et øjeblik efter har du navn og størrelse på hvad der i computeren og forslag til hvad der kan opgraderes til, nu har i navn og størrelse og kan købe hvor i har lyst, uden at vide noget med sikkerhed, så vil jeg gætte på at disse passer: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KVR266X64C25%2F512&GroupGuid=3800&SelectedGroup=3800 hvis der er plads til to af disse blokke så er der ingen grund til mere på den gamle maskine.
Kender du den gratis Everest ? Den kan gennemsøge din computer og finde alt indhold på den: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag for at hente, klik IKKE på noget på den nye side, download starter automatisk, når du har installeret og åbnet Everest så klik på det lille + ud for Motherboard og klik på SPD der står alle oplysninger om hvad der er installeret, disse oplysninger skal du bruge for at købe de rigtige RAM blokke

Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-08 03:56

Hvis du bruger online scanneren, så kan du også købe de foreslåede RAM direkte hos Crusial, det er ok kvalitet og ikke dyrere end dem du selv finder

Fra : BarkeBillen

Dato : 17-10-08 08:29
Fra : ingelein

Dato : 17-10-08 10:11

Hej Sunowich
Tak for svaret. Jeg har i den senere tid skiftet mange Ram-kort ud, så det var den præcise model til den omtalte Presario jeg gene ville finde.
Heldigvis er der kommet mange forslag, men jeg har endnu ikke fundet præcist det jeg tør købe.
Jeg skal have ringet til nogle af de omtalte firmaer i dag.

Med hensyn til teksniske specifikationer mente jeg de eksakte oplysninger til køb af Ram til en udvidelse.
Med venlig hilsen
Ingelein

Fra : ingelein

Dato : 17-10-08 10:13

Flere oplysninger - og hvad betyder det?
På Compaq Presarioens cabinet står der:
256 MB DDR Ram - 2,4 Ghz

Hvad står det sidste tal for?
Mange hilsner Ingelein

Fra : refi

Dato : 17-10-08 15:10

Din processor/hastighed - det har ikke noget med dine ram at gøre...

Citat
køb af Ram til en udvidelse.

Der er næppe plads til udvidelse - det er en udSKIFTNING

Fra : granner01

Dato : 17-10-08 15:34

Du højreklikker på ikonet Denne Computer og vælger Egenskaber. Lige der på forsiden står hvilke ram du har i maskinen. Du måber de samme igen, så er du sikker på de passer, gerne 512 mb eller 1 Gb ram. Jeg tror lige som Refi at du ikke kan udvide, så smid de 256 mb ram ud.

Fra : BarkeBillen

Dato : 17-10-08 15:43

der står præcis hvad ram du skal bruge til din pc,,på det link jeg sendte

Fra : Fijala

Dato : 17-10-08 18:00

http://www.memoryx.dk/producent/6/produkter.aspx

fra BarkeBillens link.
Klik på netop din model her og se hvad for ram der skal i.

Fra : BarkeBillen

Dato : 17-10-08 18:03

LOL,,,,så ka,hun lære det tudefjæs

Fra : Fijala

Dato : 17-10-08 18:08

jeps, man skal jo læse det der bliver skrevet ikke.

Fra : ingelein

Dato : 17-10-08 18:46

Hej I to "kloge Åger".
Hvis I kan finde min nævnte pc på listen må I kalde mig MADS for fremtiden.
Det er Compaq Presaria S0000.

Citat
Søgningen gav desværre intet resultat
Du kan sende en forspørgsel til os via nedenstående formular
Du skal oplyse computerens navn og model

[B]Venligst bemærk vi sælger KUN RAM til bærbare computere[/B]

Men bare rolig, jeg får hjælp fra HP, når de har fået nogle specielle numre fra PC'en - altså modelnummer udover serienummeret.

Hilsen Ingelein

Fra : BarkeBillen

Dato : 17-10-08 18:50

hmmm,,,s0000 det er der ik noget der hedder ???

Fra : refi

Dato : 17-10-08 19:11

Jo - det er 8000 serien..... (hedder s0000/8000)

Det er 200pins DDR ram pc2700

Fra : refi

Dato : 17-10-08 19:18
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-08 23:19

BarkeBillen og Fijala det er kun RAM til bærbare computere i jeres link

Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 09:03

@barkebillen og @fijala

Det var mindre heldige links - og endnu mindre heldige bemærkninger
abslolut ingen ***** for bemærkningerne .
Hilsen Ingelein

Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 09:07

@refi
Vedr. de 2,4 Ghz. Skal der ikke være et passende forhold mellem Ram og Herz? Det nytter vel ikke med 1 GB hukommelse til 300 Hz? - Sådan lige for at anskueliggøre hvad jeg mener.

Hilsen Ingelein

Fra : refi

Dato : 18-10-08 09:22

Hold op med at BLANDE de to ting sammen....

Din ramfrekvens og din cpufrekvens er to FORSKELLIGE ting...

De 2.4 er din CPU....

Fra : ingelein

Dato : 18-10-08 14:18

@refi
Jeg mangler lige at få at vide, hvad der bestemmer, hvor mange Ram hukommels man kan sætte ind ud over den fysiske plads til kort.
Hilsen Ingelein

Fra : refi

Dato : 18-10-08 14:39

Din PLADS - dit BUNDKORT - dit STYRESYSTEM
Så mere eller mindre hele komputeren.....

Fra dit OPRINDELIGE spørgsmål
Citat
Hvorfor skal det være så svært at finde de ram?

Fordi du gør det svært

Tag et billede af dem og læg på www.peecee.dk - så er det MEGET nemmere at vide HVAD vi snakker om.
Presarioerne er lidt kritiske med ram.... (man skulle tro det var IBM der lavede dem )

Fra : ingelein

Dato : 19-10-08 16:35

Hej
Nu har jeg endelig fundet de rigtige Ram blokke, selvom Hp også forhåbentlig kommer med nogle specifikationer, som passer til CompaQ Presario modellen s000/8000 - som refi rigtigt bemærkede,
men
@refi - ikke noget med 200 pins her - det er 184 pins.

På min ramblok står der:
Samsung
pc2700u-25331-A1,
derefter et langt nummer
256 MB DDR PL700 CL2.5

så nu har jeg googlet mig frem til følgende passende ram - tror jeg vælger 2 stk af typen

Generelt
Lagerkapacitet 512 MB
Opgraderingstype Industristandard
Opgraderingstype Industristandart
Hukommelse
Type DRAM
Teknologi DDR SDRAM
Model DIMM 184-PIN
Modul Højde (tommer) 1.25
Hukommelsesfrekvens 333 MHz ( PC2700 )
Søgetids Timinger CL2.5
CAS Latency (rotering) CL2.5
Dataintegritetskontrol Ikke-paritet
RAM egenskaber Ikke bufferet
Modulkonfiguration 64 x 64
Forsyningsspænding 2.5 V

Blybelægning Guld
Ekspansion / Konnektivitet
Kompatible åbninger 1 x Hukommelse - DIMM 184-PIN

happii.dk karupvejDK-8000 Århus Tlf. 70 42 43 00 info@happii.dk

Så jeg ved endnu ikke, hvem der skal have points - der var nogen blindgyder og et forkert udsagn.
Mange hilsner Ingelein - som voterer

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 45 point
Dato : 19-10-08 16:44

Citat
og et forkert udsagn.

Det var så taget fra dit EGET udsagn (og derfor gætteværk)

Citat
På det nuværenden ramkort står der Pc200

Derfor havde et billede været bedre....

De omtalte ram kan fåes både som 200pin og 184pin

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 20-10-08 14:46

Tak for svaret refi.
Nu kan denne tråd vist ikke blive længere. De nævnte ramblokke er bestilt - faktisk ret billige - de er nemlig steget i pris i dag . Jeg har købt 2 x 512 Mb ram. -

HP kom med et svar - og havde lavet en tyrkfejl, idet de skrev 284pins i specifikationen. Men de var så kvikke at medsende produktbladet for pc S4100. Så nu er der styr på tingene.

Resultat: 333MHz PC2700 184-pin DDR SDRAM. Maskinen understøtter op til 1 GB ram.

Hilsen og tak
Ingelein - i dag uden brod

Du har følgende muligheder