kører lifan/dorton 250 kun 80?
Fra : jespertamm
Vist : 1163 gange
40 point
Dato : 29-09-08 19:55

kører de ikke meget stærkere end 80? vil bare hører om min er meget langsom.. den er helt ny :-/

Fra : 3773

Dato : 29-09-08 20:28

Du accepterede mit svar og blacklistede mig?!?!? Så jeg må lige svare her.

Nej umiddelbart kan de pustes lidt højere op, men har du checket om speedometret passer? Sidste "kina" jeg kørte på var vist en Jinlung., Speedometernålen svingede vildt mellem 60 og 120 ved fuld knald. Man var dog ikke i tvivl om at det var tilrådelig topfart. Især når man skulle bremse.

De fleste er typegodkendt til max 80. Er din godkendt til mere, må du have rusket sælgeren lidt. Har du købt brugt, er det nok spild af tid.

Fra : jespertamm

Dato : 29-09-08 20:33

den er helt ny.. kørt 40 kilometer max.. farten passer ok til bremserne.. vi målte den efter bil. så omkring 80 kmt.. min sælger fra sunpit skrev topfart på over 100 kmt.. ja det er da HELT sikkert topfart på min.. men alligevel?? er det normalt syntes du??

Fra : 3773

Dato : 29-09-08 20:38

Find en lige strækning med kilometerpæle.

Mål med stopur tiden du tager om at tilbagelægge 2 kilometer.

kørt afstand i km/tiden i sekunder x 3600 = km/t

Så kan du ret nemt se om skidtet viser rigtigt.

Fra : 3773

Dato : 29-09-08 20:40

Måske skal den lige have en chance og køres til! Er den spritny, skal hjørnerne lige rundes, inden du har fuld effekt.

Fra : jespertamm

Dato : 29-09-08 20:41

tak for svaret smil

Fra : 3773

Dato : 29-09-08 20:49

Vær god ved den. Smør kæde og hold ved lige. Normalt kommer der en enelse ekstra effekt efter tilkørsel.

Og ellers må vi jo til at file og skifte kædetræk.

MIn gamle 185ccm offroader kunne rende 140 med en brutal gearing (bestemt ikke op af bakken)

Fra : dova

Dato : 29-09-08 22:15

Helt ny......kørt 40 km max.....så kører man den altså ikke helt ud, for at tjekke topfarten.

Har du aldrig hørt om at tilkøre et nyt køretøj.

Men udover det, så skal du ikke forvente meget mere af sådan en, med den bitte motor med kun få HK.

De de køber en af de små kina/korea/taiwan-maskiner og tror de får en potent motorcykel, tager grueligt fejl.

De får et dyrere køretøj, der kan en lille smule mere end en lovlig scooter 45........

Fra : jeansgade

Dato : 02-10-08 21:06

bøvs dova.

Fra : dova

Dato : 03-10-08 01:08

Citat
bøvs dova

Velkommen til overfladen jeansgade

Fra : jeansgade

Dato : 03-10-08 07:47

Tak makker

Fra : egoland

Dato : 03-10-08 20:07

Den skal nok lige køres til, så er der nok ti km/t mere at hente. Og tjek din topfart med et eller andet faststående, det være sig kilometerpæle el. gps. Men kineserkilometer er et noget flydende begreb, for at sige det mildt - spedometeret fortæller groft sagt kun om mukkebikken flytter sig eller ej, og kunne strengt taget være en on/off-lampe!
Under alle omstændigheder er jeg ret sikker på, at det ville være dumt at tage den med på motorvejen, da den ville have svært ved at følge trafikken, selv ved 110.

Fra : 3773

Dato : 16-10-08 08:29

Hva' så, går den lidt bedre nu?

Du har følgende muligheder