gipslofter i badeværelse
Fra : tbock
Vist : 815 gange
40 point
Dato : 09-09-08 22:20

Jeg har et gammelt hus med pudsede lofter. I et badeværelse i kælderen er loftet begyndt at "hænge", velsagtens efter mange års fugtbelastning. Jeg overvejer at tage det gamle loft ned og sætte 2 lags vådrumsgips + filt op istedet. Men læste et eller andet sted at det særligt til kælderbadeværeklser skulle være en dårlig ide p.g.a. fugtpåvirkningen. Nogen som ved nget om den sag??

På forhånd mange tak....

Fra : tjasse

Dato : 09-09-08 23:08

brug vådrumsgips og maleprodukter til vådrum fx. Flügger eller Beck&Jørgensen.

Fra : tjasse

Dato : 09-09-08 23:10

Filt er ok, men stadig vådrumsprodukter

Fra : janik

Dato : 10-09-08 00:05

tbock
Det kan du godt men lad det gamle puds sidde.
Jeg har som murer brækker flere pudset lofter ned
og det er ikke sjovt.
Du skal bare skrue dit forskalling over på dit rørpuds for rørpuds
virker også brandhæmende.

Fra : tbock

Dato : 10-09-08 06:37

Tak for gode kommentarer, der er i forvejen lige i underkanten af loftshøjde, så at bruge yderligere 5 cm til forskalling og gips vil gøre det for lavt. Jeg regner med at jeg bare kan sætte pladerne på hvad der nu gemmer sig bag rørpudsen, eller?......

Fra : tjasse

Dato : 10-09-08 06:53

Alt efter hvad du finder bag det gamle loft skal du være opmærksom på følgende:

( lidt søgning på Google )

Ved lofter anvendes en stolpeafstand på maks. 45 cm, hvis der beklædes med 2 lag plader. Bruges der (i mod alle anbefalinger) kun et lag gipsplader skal stolpeafstanden reduceres til maks. 30 cm.

Fra : jeb3

Dato : 10-09-08 08:29

Før du lukker noget som helst inde, skal du have det hele affugtet, hvis det allerede er fugtigt.

Ellers får du svamp.

http://www.boligtorvet.dk/home/inspiration/artikel.aspx?articleid=%7B74B4CDCD-786C-4B45-859A-EECCAD48EC6D%7D

Check dette link. Der står vist det du har brug for.

Du har følgende muligheder