/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål

Skærme
Fijala 3554
Tordenfluer i fladskærm.
Fra : vedikkealt
Vist : 3916 gange
100 point
Dato : 02-08-08 07:52

Er der nogen her der ved hvordan man får dem ud igen...?

Selv havde jeg en der kravlede lystigt rundt under skærmen, men den er gudskelov væk nu.

Hos en bekendt er 2 tordenfluer gået døde i midt i synsfeltet...

Kan man på en fiks måde fjerne disse døde kadavere.

Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 08:08

haha ja de er irriterende - havde selv et par stykker af slagsen og en til igår - de andre døde og tjahhh væk er de - og den fra igår kravler lidt endnu - men den forsvinder vel også op i den blå luft lige pludselig.
Tror faktisk ikke du kan få dem ud - til gengæld bliver de ikke en gene efter blot et par dage.

Skal man til at se tv og kigge på puterskærm med mygggenet mon ?

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-08 11:41

Jeg har haft fornøjelsen af 2 døde i min fladskærm i flere år.
Da min søn fik nogle i sin næsten nye Samsung reklamerede han over den og fik en ny fra importøren!
Desværre er min skærm ikke så ny.

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 11:46

# myg

Vil de så hermed sige, at de slet ikke skulle kunne komme derind..??

Så der faktisk er tale om en produktions fejl når det sker...?

Fra : myg

Dato : 02-08-08 11:56

Jeg ville foretrække, at det var sådan, men jeg ved det ikke.

Han reklamerede da skærmen var så ny, og fik en ny uden yderligere kommentarer. Den anden skærm har vi ikke foretaget os noget med, men lever med de to "lig"
Men jeg synes ikke de burde kunne komme derind.

Hvor stort er problemet - hvor mange har oplevet det?????

Meld ind hvis der er andre end mirit og jeg, der også kender problemet.

Er der ikke andre, kunne det jo underbygge mistanken om produktionsfejl.

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 12:33

Jeg synes det her kunne være sjovt at få udredt.

Og så kom jeg lige i tanker om at jeg havde mail adressen til en af de store produkcenter, så jeg vil sende en mail og spørge...og det svar jeg måtte få tilbage kommer her i denne tråd....om nogen gider hænge på en dag eller 2.

For er det en produktions fejl.....så synes jeg det er vigtigt så mange som muligt får kendskab til det.

Fra : myg

Dato : 02-08-08 12:46

Cool

Fra : scootergrisen

Dato : 02-08-08 12:57

Siger i at der er kommet de små sorte aflange tordenflue ind på indersiden af jeres fladskærm ?
Kan vi få et billed af det.
Jeg kan næsten ikke tror de har lavet det sådan at der kan komme noget inde der men hvis i ser det så må det jo være rigtigt.

Det eneste jeg kender er døde pixels og pixels der har sat sig fast de også ret ret ret ret så irriterende.

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 13:00

Her er så spørgsmålet jeg har sendt til produkcenten....

Hej

Vi er nogle stykker der diskuterer om det er en produktions fejl på fladskærme at der kan komme tordenfluer ind bag skærmen, således man kan se dem kravle rundt, og hvad være er hvis de dør og bliver sidende f.eks., i ens synsfelt, som selvsagt er ret generende.

Skulle "flad" skærme som udgangspunkt ikke være så tætte, så ikke fluer og andre urenheder kan komme ind bag selve skærmen.

Venlig hilsen

-------

Så nu er det bare at vente...

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 13:04

# scootergrisen

Den er god nok...desværre...

Jeg har selv haft en kravlende, som nu gudskelov er væk.

Men på andet forum er der EN som har 2 døde fluer i synsfeltet...

Og det er de der små aflange djævle....der pisker rundt som om de har stress...

Fra : WarBitch

Dato : 02-08-08 13:46

Det her var der et tip om for ikke lang tid siden..

Du skal slukke hele baduljen om natten, og så tænde en lampe, uden lampeskærm, ved siden af skærmen og lade den være tændt natten over.. Det skulle gerne virke..

Fra : WarBitch

Dato : 02-08-08 13:47
Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 14:00

# WarBitch

Tak for linket til tippet.

Men jeg har det også omvendt sådan at ting skal være i orden, som er købt i mere eller mindre dyre domme.

Så en form for intakt pakning må jo være på sin plads, så der ikke kan komme alt muligt skidt ind bag skærmen.

Jeg er spændt på hvad produkcenten skriver tilbage.

Fra : myg

Dato : 02-08-08 14:25

Vedr. tippet, så falder de døde tordenfluer ingen steder. De sitter fast

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 14:32

# myg

Undre mig ville det også hvis de pludseligt begyndte at reagerer på det udefra kommende lys

Fra : WarBitch

Dato : 02-08-08 14:54

vedikkealt - Kan kun være enig..

myg - Skal ikke ku sige det .. Har ikke selv fladskærm, og det eneste problem jeg har med tordenfluer er at de kilder så forbandet meget når de kravler rundt på mig hehe.. Kom såmænd bare til at tænke på tippet

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 15:00

# WarBitch

IKKE et ondt ord herfra..

Jeg synes da bare det var godt at få præciseret, at ingen skal forvente at de døde fluer også begynder at reagerer på det udefra kommende lys

Så nu har vi sikret os at ingen kan klage over det..

Fra : vedikkealt

Dato : 02-08-08 15:17

Nu proppen er kommet af har jeg lige sendt Forbrugerklagenævnet følgende spørgsmål..

Hej

Jeg har et opklarende spørgsmål.

Vi er nogle få stykker der har oplevet at der er kommet tordenfluer ind bag skærmen på vores fladskærme.

Og så vimser de synligt rundt inde bag skærmen.

Endnu større bliver problemet hvis de dør - og bliver siddende synligt bag skærmen.

Så nu er mit spørgsmål om man ikke som forbruger kan og må forvente at der er monteret en tæt pakning i ens skærm, der forhindre tordenfluer og andet flyvende snavs i at komme ind bag skærmen - altså at der kan være tale om en produktions fejl, og at butikken eller fabrikanten med rette må forventes at løse problemet vederlagsfrit.

Venlig hilsen

------

Grunden til at jeg har sendt spøgsmålet til dem er at jeg selv ville blive ret knotten hvis jeg oplevede at min relative nye PC fladskærm til godt 2000 kr., nærmest blev "ødelagt" i synsfeltet af noget invaderende kryb.

Fra : miritdk

Dato : 02-08-08 16:05

Citat
Vedr. tippet, så falder de døde tordenfluer ingen steder. De sitter fast

det er så ikke min oplevelse af det - i og med de er helt væk (kunne se dem ½ aftenstid) så tror jeg de simpelthen går i opløsning - måske brændes de væk ?????

Den jeg havde fornøjelse af tidligere er allerede omkommet og er næsten ikke til at se - men nu holder jeg øje med den

Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 07:20

fluen væk - helt og aldeles - liget sad der i aftes endnu - idag kan jeg overhovedet ikke se det

Fra : myg

Dato : 04-08-08 10:07

Kan du ikke lige sende den bedemand hen til min skærm og hente 2 fluer til krematoriet

Fra : vedikkealt

Dato : 04-08-08 16:46

# miritdk

T I L L Y K K E

Jeg efterforsker stadig sagen...det ene sted får jeg vist først svar fra i næste uge...

Samsung har følgende regler....indenfor de første 30 dage er det en bytter....de forsøger at få forlænget dette tidsrum...

Over 30 dage...er det...

Grunden til at det sker er i følge Samsung at det sjældne dage er ekstremt vamrt indendørs og det afstedkommer at "pakningen" i skærmen ikke kan følge med, og de satans fluer kan komme ind af microskopiske sprækker.

Men Samsung arbejder på en økonimisk forsvarlig løsning af problemet....også for kunden..

Og hænger i videre på, kommer det næste svar også her...

Fra : vedikkealt

Dato : 14-08-08 07:09

Så er jeg til tilbage...

Håber i er med endnu...

Jeg har nu haft en længere vejledende samtale med en jurist i Forbrugerklagenævnet.

De har ALDRIG haft en sådan sag.

Så der var ingen afgørelser at tage udgangspunkt i.

Juristen ville gerne se en klage over sådan en sag, selvfølgelig var der mange hensyn de skulle tage ved en afgørelse, men som juristen sagde med alle de flere hundrede tusinde fladskærme der var i brug, og at de aldrig havde hørt om det, så ville han umiddelbart mene at produkcenten havde en dårlig sag, men at en given afgørelse selvfølgelig altid ville ske med baggrund i den konkrete sag.

Slutteligt sagde juristen - stadig med forbehold - at det var overvejende sandsynligt at de ville afgøre sagen til kundens fordel, ved at fortælle produkcenten at der er en produktions fejl i skærmen som også åbner for at andet luft båret snavs kunne komme ind.

Jeg spurgte så - HVIS skærmen var mere end ET år gammel....Juristen sagde prøv at skrive en klage til os med de konkrete oplysninger, for som jurist synes han at denne problematik var interessant....

Selv ville jeg ikke vente ET øjeblik med at klage.

God fornøjelse derude...

Og tak for i læste med...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-10-08 00:39

Tak for svaret myg.

Og for god deltagelse i mit spørgsmål.

Også godt at høre at Samsung byttede skærmen ... så lidt ret må vi forbrugere jo have...

Og høre jeg om problemet igen ... eller oplever det igen selv ville jeg ikke tøve med at køre en princip sag.

Hilsen vedikkealt

Du har følgende muligheder