45 og bilkørekort
Fra : Gizmo1226
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 23-07-08 11:52

jeg har hørt at man han få et klip i sit bilkørekort hvis man køre på en tunet knallert 45.
er det rigtig?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-08 12:01

Citat
Knallert 45 (stor knallert): Du får et klip, hvis du overskrider hastighedsgrænsen på 45 km/t med over 30 %, dvs. hvis du kører med 59-72 km/t. Kører du mere end 60 % for stærkt (over 72 km/t) får du frakendt kørekortet betinget.

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Men hvis du bliver standset, så tage politiet din knallert, og fjerner de ulovlige dele.

Jeg vil tro du får et klip.

Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-07-08 14:17

Du får ikke klip for at knallerten er tunet men du får klip hvis du kører for hurigt på den.

Fra : edison

Dato : 23-07-08 17:03

en knallert 45 er at sammenligne med bil og motorcykel, bortset fra at den kun må køre 45 km/t, og at der ikke må laves konstruktive ændringer. på den.
Og efter min mening noget af fejllovgivning. enten sku den aldrig ha været der. eller den sku ha været en let motorcykel til 80 eller 120 kmt
Den er simpelthen for farlig på landevejene.

Fra : Kortoververden

Dato : 23-07-08 19:49

Den er jo ikke farligere på landevejene end en cykel eller knallert 30

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 26-07-08 16:28

Tak for svaret ans, det irritere mig da lidt. jeg vil godt have en yamaha tzr (45 knallert) men så må jeg jo ikke køre hurtigere end jeg gør nu før jeg mister kørekortet. øv..
men tak aligevel, så mister jeg ikke kørekortet for at køre på knallert.

//Gizmo

Du har følgende muligheder