/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål

Skærme
Fijala 3554
Acer 22" Skærm
Fra : swarn
Vist : 1314 gange
500 point
Dato : 20-07-08 14:36

Er der lidt hjælp at hente?

Jeg har købt en ny skærm Acer 22" (X223W) VGA men syntes at teksten øverste i vinduet er lidt uklar, det er oppe hvor der står Filer/Redigering/Vis/Indsæt osv.

Er der nogle der kan fortælle hvor jeg gør teksten skarp,det er ligesom den er ulden

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Fijala

Dato : 20-07-08 15:27

Hvad er opløsningen, for du bør jo indstille den noget højere end du er vant til

Fra : swarn

Dato : 20-07-08 15:39

Til Fijala

Opløsningen er sat til max på min maskine og den er 1280-1024

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 15:47

På min 22" er den anbefalde Opløsning på 1680 x 1050 som
er normalt på en 22" skærm.

Har du installeret skærm driver jeg mener ikke grafikkort driver,der må være en medfølgende driver cd.

Fra : swarn

Dato : 20-07-08 15:49

Til Manse9933

Der var ikke nogle skive med

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 15:50

skærm driver=farve og skærmens specifikke indstillinger

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 15:52
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 15:54
Fra : swarn

Dato : 20-07-08 15:59

Ja det er det,så er det vel bare at hente den elle hvad,jeg må lige hører hvor den skal inst.
kan du også hjælpe mig med det?

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 16:08

Du kan gå til>Start> Denne Computer>højreklik på samme>Administrer>Enhedshåndtering>dobbelt klik på >Skærme>højrklik på din skærm>Opdater driver>mærke i>nej ikke denne gang>næste>mærke i>installere fra en liste eller en bestemt placering bla bla>næste>gennemse og find det sted du har udpakket filerne.

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 16:12

vil den ikke installere derfra så>samme sted>søg ikke,jeg vælger driveren der skal installeres>næste>klik på>har diskette/CD>gennemse og find det sted hvor du har de udpakkede filer.

Fra : swarn

Dato : 20-07-08 17:09

Mener jeg har gjort det rigtig, men det hjalp ikke noget, jeg har også prøvet at gå i fejlsikret tilstand, og se om jeg kunne gører noget der med farvekvalitet og skærmopløsning, men det hjalp heller ikke.

Jeg har ikke lige tid merer nu så jeg venter til i morgen.

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : miritdk

Dato : 20-07-08 18:28

måske mangler du at bruge cleartype ?

højreklik på skærmen - fanen udseende - knappen effekter - her kan du vælge cleartype

Fra : Fijala

Dato : 20-07-08 18:57

Hvilket grafikkort har du i pcen. Det er jo grafikkortet der bestemmer opløsningen og hvis det ikke kan vise større en den du kører er det jo ikke let

Det er vel en wide format skærm, så skal du jo også vælge en anden opløsning der passer til 16:9 og ikke en der passer til 4:3 format. Prøv dig lidt frem.

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 21:42

Har du den rigtige grafikkort driver installeret?
Uden kan billedet være ringe.

Fra : swarn

Dato : 20-07-08 21:46

Til Fijala

Du skriver her (Det er vel en wide format skærm, så skal du jo også vælge en anden opløsning der passer til 16:9 og ikke en der passer til 4:3 format. Prøv dig lidt frem.) for det er en wide men hvor ser jeg det og hvordan retter jeg det?

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : swarn

Dato : 20-07-08 21:50

Til Manse9933

Nu spørger du sku om noget jeg heller ikke har en fis forstand på,hvordan ser jeg det

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 21:51

Det det kan du se på Opløsningen 1680 x 1050 er widescreen

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 21:52

Har du aldrig installeret en?

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 21:54

Start<kontrolpanel>skærm>indstillinger>avanceret>kort>egenskabe>driver>driverdetaljer.

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 21:56

Eller i Enhedshåndtering>skærmkort

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 22:04

http://manse9933.dk/sub/html/driver_downloade.htm#Hardware_info_software
Hent ovenstående program>
Tjek under>grafikkort>window video,i højreside,Tjek installeret driver.

Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 22:05
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-08 22:07

Nå, nu er det films tid

Fra : bruuno117

Dato : 21-07-08 01:00

Jeg har nu aldrig købt en skærm med medfølgende "skærm" driver, det plejer som regel at kører helt af sig selv, det er jo grafikkortet der styrer det, skærmen skal jo bare gøre hvad kortet beder den om.

Men der er jo også muligheden at han simpelthen har købt en dårlig skærm! men ellers prøv at skrue op for opløsningen og kør med 32bit farver og slå cleartype til.

hvis det er en dårlig skærm kan du prøve og sætte en helt sort baggrund på skrivebordet og see om der er forskelle på skærmen, evt om den er lysere i kanterne, specielt i toppen.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 06:41

Skærm driver sætter skærmens optimale indstillinger fra fabrikanten farve/opløsning/Mhz automatiskt,men kan sættes manuelt,det kan være du går glip af noget bruuno117.

Grafikkort driveren er en helt anden historie.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 06:42

henter info fra skærmens indbyggede skærm data chip.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 06:46

og sætter instillingerne ud fra den fabriks testede driver i skærmen for det bedste skærm billede/opløsning /Mhz.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 09:18

Til Manse9933

Det er dog et fint program (EVEREST Free Edition 2.20)du der har givet mig, man kan se alt på ens maskine, så vil jeg lige hører om der er noget du vil se for at hjælpe mig så jeg kan komme mit problem nærmer, håber du har tid

Det som bruuno117 skriver her (21-07-08 01:00) har jeg prøvet og der er ikke noget at komme efter.

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 10:22

1)Hva for et grafikkort?
2)Installeret driver
3)Din opløsning på skærmen
4)Skærmens opdaterings hastighed (Mhz)

Det finder du under fanen Graffikort.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 10:23

hvad ,grafikkort o.s.v

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 10:44

Beskrivelse   Værdi
Grafikkort Egenskaber
Enheds Beskrivelse   SiS 651_661FX_741_760_760GX_M661FX_M661MX_M741_M760_M760GX
Adapter Streng   SiS Compatible VGA
BIOS Streng   0.99.00
Chip Type   SiS 760 Rev 00p}P
DAC Type   Intern
Installerede Drivere   SiSGRV
Hukommelses Størrelse   128 MB

Grafikkort Producent
Producent   Silicon Integrated Systems Corporation
Produkt Information   http://www.sis.com/products/index.htm#gpus
Hentning af Driver   http://www.sis.com/download

Enheds Beskrivelse   Device Type
SiS 330 Mirage Integrated   Grafikkort
SiS 330 Mirage Integrated   3D Acclerator

Beskrivelse   Værdi
Grafik Processor Egenskaber
Grafikkort   SiS 330 Mirage Integrated
GPU Kode Navn   Mirage 2 (SiS760)
PCI Enhed   1039 / 6330
Bus Type   Integrated @ 8x
Hukommelses Størrelse   128 MB
GPU Hastighed   166 MHz
RAMDAC Hastighed   350 MHz
Pixel Forbindelser   4
TMU per Forbindelse   2
Vertex Shaders   1 (v1.1)
Pixel Shaders   1 (v1.3)
DirectX Hardware Understøttelse   DirectX v8.1
Pixel Fillrate   664 MPixel/s
Texel Fillrate   1328 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type   DDR
Bus Bredde   64 bit
Virkelig Hastighed   183 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed   366 MHz
Båndbredde   2928 MB/s

Grafik Processor Producent
Producent   Silicon Integrated Systems Corporation
Produkt Information   http://www.sis.com/products/index.htm#gpus
Hentning af Driver   http://www.sis.com/download

Beskrivelse   Værdi
Skærm Egenskaber
Skærm Navn   Plug and Play-skærm [NoDB]
Skærm ID   ACR000D
Model   X223W
Produktions Dato   Uge 32 / 2007
Serie Nummer   LAV0C0024000
Max. Synligt Display   47 cm x 30 cm (22.0")
Billed Forhold   5:3
Horisontal Frekvens   31 - 84 kHz
Vertikal Frekvens   56 - 77 Hz
Gamma   2.20
DPMS Mode Understøttelse   Standby, Suspend, Active-Off

Beskrivelse   Værdi
Skrivebords Egenskaber
Enheds Teknologi   Raster Visning
Opløsning   1280 x 1024
Farve Dybde   32 bit
Farve Planer   1
Skrifttype Opløsning   96 dpi
Pixel Bredde / Højde   36 / 36
Pixel Diagonal   51
Vertikal Refresh Rate   60 Hz
Skrivebords Tapet   C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

Skrivebords Effekter
Combo-Box Animation   Tilkoblet
Drop Shadow Effekt   Tilkoblet
Flat Menu Effekt   Frakoblet
Font Smoothing   Tilkoblet
Full Window Dragging   Tilkoblet
Windues Titelbar Stigning   Tilkoblet
Skjul Menu Adgangs Nøgler   Tilkoblet
Hot Tracking Effekt   Tilkoblet
Ikon Navn Ombrydning   Tilkoblet
List-Boks Blød Rulning   Tilkoblet
Menü Animation   Tilkoblet
Menu Fade Effekt   Frakoblet
Minimér/Genopret Animation   Tilkoblet
Skygge på Muse Pil   Tilkoblet
Valg af Fade Effekt   Frakoblet
Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik   Frakoblet
Værktøjs Tips Animation   Tilkoblet
Værktøjs Tips Fade Effekt   Frakoblet
Windows Plus! Udvidelser   Frakoblet

Problemer og Forslag
Problem   Der kræves mindst 85 Hz vertikal opdaterings frekvens for almindelige (CRT) skærme.

Device ID   Primær   Øverste Venstre Hjørne   Nederste Højre Hjørne
\\.\DISPLAY1   Ja   (0,0)   (1280,1024)

Beskrivelse   Værdi
OpenGL Egenskaber
Producent   SiS
Renderer   760 VGA
Version   1.3.0

OpenGL Karakteristik
GL_ARB_depth_texture   Understøttet
GL_ARB_multisample   Understøttet
GL_ARB_multitexture   Understøttet
GL_ARB_point_parameters   Understøttet
GL_ARB_shadow   Understøttet
GL_ARB_texture_border_clamp   Understøttet
GL_ARB_texture_compression   Understøttet
GL_ARB_texture_cube_map   Understøttet
GL_ARB_texture_env_add   Understøttet
GL_ARB_texture_env_combine   Understøttet
GL_ARB_texture_env_crossbar   Understøttet
GL_ARB_texture_env_dot3   Understøttet
GL_ARB_texture_mirrored_repeat   Understøttet
GL_ARB_transpose_matrix   Understøttet
GL_ARB_vertex_program   Understøttet
GL_ARB_window_pos   Understøttet
GL_EXT_abgr   Understøttet
GL_EXT_bgra   Understøttet
GL_EXT_blend_color   Understøttet
GL_EXT_blend_minmax   Understøttet
GL_EXT_blend_subtract   Understøttet
GL_EXT_compiled_vertex_array   Understøttet
GL_EXT_draw_range_elements   Understøttet
GL_EXT_fog_coord   Understøttet
GL_EXT_multi_draw_arrays   Understøttet
GL_EXT_packed_pixels   Understøttet
GL_EXT_polygon_offset   Understøttet
GL_EXT_rescale_normal   Understøttet
GL_EXT_secondary_color   Understøttet
GL_EXT_separate_specular_color   Understøttet
GL_EXT_shadow_funcs   Understøttet
GL_EXT_stencil_wrap   Understøttet
GL_EXT_swap_control   Understøttet
GL_EXT_texture3D   Understøttet
GL_EXT_texture_edge_clamp   Understøttet
GL_EXT_texture_env_add   Understøttet
GL_EXT_texture_env_combine   Understøttet
GL_EXT_texture_env_dot3   Understøttet
GL_EXT_texture_lod_bias   Understøttet
GL_EXT_texture_object   Understøttet
GL_EXT_vertex_array   Understøttet
GL_KTX_buffer_region   Understøttet
GL_NV_blend_square   Understøttet
GL_SGIS_multitexture   Understøttet
GL_SGIS_texture_edge_clamp   Understøttet
GL_SGIS_texture_lod   Understøttet
GL_SGIX_depth_texture   Understøttet
GL_SGIX_shadow   Understøttet
GL_SUN_multi_draw_arrays   Understøttet
GL_WIN_swap_hint   Understøttet
WGL_ARB_extensions_string   Understøttet
WGL_ARB_pbuffer   Understøttet
WGL_ARB_pixel_format   Understøttet
WGL_ARB_render_texture   Understøttet
WGL_EXT_extensions_string   Understøttet
WGL_EXT_pixel_format   Understøttet
WGL_EXT_swap_control   Understøttet

Der er lidt/meget at se på

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 10:57

Kan du ikke sætte din opløsning højre end (1280,1024)
???
Jeg er lidt fraværende i øjeblikket,fordi jeg er ved at bygge en pc til en ven og roder rundt med,hjemeside/bygge pc/kandu/ny opsætning af en af mine fire pc'er,så jeg undersøger lige dit graffikorts muligheder i kaffe pausen og det kan kører med den optimale opløsning,1680X1050/85Mhz<på en analog skærm forbindelse,som du har(VGA)

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 10:58

om det kan kører

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 10:59

Sidder og glor på tre skærme i øjeblikket

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:01

ups
Der ville heller ikke stå Plug and Play-skærm [NoDB] vis du har fået installeret monitor driver

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:05

Nå,jeg vender tilbage lidt senere,lidt info>

http://www.sis.com/support/support_faqs_4.htm#73

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 11:08

Tag det ROLIGT få ikke STRES, det er ikke verdens undergang, jeg har tid nok til at vente.

(citat:Kan du ikke sætte din opløsning højre end (1280,1024) citat slut) nej den kan ikke stilles højer.

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:13

Så er det nok dit problem,i ovenstående link står der at man skal opdatere sin bios,hvad er det for en pc?

I everest>
Pc>opsummering

Fjern personlige data før du kopierer noget herind.

Tidlig kaffe pause

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:16

Har du nogensinde opdateret dine driver grafik/bundkort ?

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 11:22

Beskrivelse   Værdi
PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack   Service Pack 2
DirectX   4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC Navn    XXXXXXXXXXXXXXX
Bruger Navn XXXXXX

Motherboard
CPU Type   AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Motherboard Navn   Asus K8S-LA (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset   SiS 760GX, AMD Hammer
System Hukommelse   384 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type   Award (04/20/05)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port   ECP-printerport (LPT1)

Grafikkort
Grafikkort   SiS 651_661FX_741_760_760GX_M661FX_M661MX_M741_M760_M760GX (128 MB)
3D Acclerator   SiS 330 Mirage Integrated
Skærm   Plug and Play-skærm [NoDB] (LAV0C0024000)

Multimedie
Lydkort   SiS 7012 Audio Device

Lager
IDE Kontroller   SiS PCI IDE-controller
IDE Kontroller   Standard Dual Channel PCI IDE-controller
Disk Drev   SAMSUNG SP0802N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Disk Drev   Generic USB SD Reader USB Device
Disk Drev   Generic USB CF Reader USB Device
Disk Drev   Generic USB SM Reader USB Device
Disk Drev   Generic USB MS Reader USB Device
Optisk Drev   TSSTcorp CD/DVDW TS-H552B (DVD+R9:2.4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:12x/4x, DVD-ROM:16x, CD:40x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Harddisk Status   OK

Partitioner
C: (NTFS)   69199 MB (52357 MB fri)
D: (FAT32)   7125 MB (3649 MB fri)
Total Størrelse   74.5 GB (54.7 GB fri)

Inddata
Keyboard   Enhanced Mulmedia PS/2 Keyboard
Mus   PS/2-kompatibel mus

Netværk
Netværks Adapter   SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter (82.143.202.79)

Ydre Enheder
Printer   Automatisk Epson Stylus COLOR 460 ESC/P 2 på SN036386420039
Printer   Fax
Printer   hp LaserJet 1000 DOS
Printer   hp LaserJet 1000
Printer   Microsoft Office Document Image Writer
Printer   Microsoft XPS Document Writer
USB1 Kontroller   SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 Kontroller   SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB1 Kontroller   SiS 7001 PCI-USB Open Host Controller
USB2 Kontroller   SiS 7002 USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB Enhed   hp scanjet 3600 series
USB Enhed   Understøttelse af USB-udskrivning
USB Enhed   USB-lagerenhed

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 11:23

(Har du nogensinde opdateret dine driver grafik/bundkort ?)
NEJ

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:42

Står der et navn/version nr på din pc,mere for bundkorts driver og måske en bios opdatering.
Prøv lige at se under grafikkort>window video
Beskrivelse   Værdi
Installerede Drivere   XXXXXXXXXXXX
Så vi kan se hvor gammel din driver er.

Her er den sidste nye>

http://www.sis.com/download/download_step1.php?id=155942

vis du har lyst til at prøve at opdatere din GK driver

så skal jeg nok hjælpe dig,den gamle skal fjernes først.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:45

nu håber jeg du kan komme ind på linket og det ikke er styret af en kage på min pc

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 11:55

Beskrivelse   Værdi
[...]

Er det Model/Produkt/Serie/osv du skal bruge?

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 11:58

nå der står kun en enkelt komponent af driveren SiSGRV.dll,men du må have en gamel driver installeret
hvornår købte du den?

Navn på pc?

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:02

Det er ikke sikkert at det hjælper på dit problem(opløsning),men det ville være en god ide at opdaterer driverne,måske vil billedet blive forbedret i den opløsning du har i øjeblikket.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:05

Modelnummer : a1000.dk
Produktnummer : PX562AA-ABY
Serienummer : CZB5190PKY
Programversionsnummer: 52DKheBLF1
Hardware-BOM-nummer: 0qq021100
Program-BOM-nummer: DK52

Maskinen er købt den 12-08-05

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:10

har den også et navn f.eks. IBM/Fujitsu Siemens
eller noget i den retning

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:12

er det en Hewlett Packard HP

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:13

Ja det er en Hewlett Packard HP

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:14

HP Pavilion

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:17
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:19

Vis det er den så kan du installere et AGP grafikkort
der er en ledig slot
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00257657&lc=en&cc=dk&lang=en&dlc=en&product=468944

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:26
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:33

Der er også en bios opdatering men den er gamel,2005

Nå,swarn @hvad har du lyst at gå i gang med?
eks;driver opdatering?
Bios opdatering er lidt mere snørklet vis man ikke har prøvet det før.
Updating the BIOS

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00007682&lc=en&cc=dk&dlc=en&product=468944&rule=19609&lang=en

Adding Another Monitor and Video Card to Extend the Windows Desktop

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph06006&lc=en&cc=dk&dlc=en&product=468944&rule=19609&lang=en

Product setup
HP Pavilion a1000.dk Desktop PC

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documentSubCategory?rule=19609&lc=en&cc=dk&dlc=en&product=468944&lang=en

System recovery

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documentSubCategory?rule=2878&lc=en&cc=dk&lang=en&dlc=en&product=468944

Har du skype??

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:34

Nå,swarn @hvad har du lyst til at gå i gang med?

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:39

det tog 35 minutter at samle en ny gamer pc
nu står den og kører en stres test.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:47

Jeg er lige nød til at kører ca.1 time så vender jeg tilbage.

Kan man ikke prøve det nemme først for at se om det virker, for det ser ud til af værer en stor mundfuld for en der ikke er så skrap til dette (men det har du vel fundet ud af)

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:49

Citat
Kan man ikke prøve det nemme først

Sagtens,opdatere din GK driver,vi skrives.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:49

Jeg har ikke skype

Men en anden PC jeg kan gå på hvis det hjælper den står lige ved siden af?

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 12:51

Vi kan godt skype vis det gør det nemmere for dig.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 12:53

Hvordan, når jeg ikke har skype???

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 13:01

Citat
Men en anden PC jeg kan gå på hvis det hjælper den står lige ved siden af?

Jeg misforstod,troede at du havde skype på en anden pc

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 14:08

Til Manse9933

Ja så er jeg her igen.
Jeg vil prøve at opdatere GK. hvad for en link skal man bruge og hvordan?

Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 14:28

Hent driveren>

http://manse9933.dk/sub/temp/uvga3_384.zip
Og pak den ud.
Jeg hentede den ned og lagde den på min server,det var/er lettere end at forklare en lang omvej i dette link>
http://www.sis.com/download/download_step1.php?id=155942
Det var som jeg tænkte,når min cooki blev fjernet så skulle man accptere licens betingelser igen og igennem driver valg.

Gå til>Start>kontrolpanel>Tilføj eller fjern programmer og
se om du kan fide SIS VGA driver,eller fortæl mig hvad du finder der hedder noget med SIS og vend tilbage.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 14:31

Ved du hvordan du slår din virus beskyttelse fra,altid en god ide når man installere vigtige hardware drivere.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 14:34

Lav et gendannelses punkt før afinstalation af drivere.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 14:45

Jeg kan se du har en D: (FAT32) 7125 MB (3649 MB fri)
patition på din pc,er det til at lave recovery Cd/DVD med? og vis har du lavet en sådan?

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 14:47

Eller er det en du selv har oprettet,spørgsmålet er fordi den har FAT32 fil system.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 14:53

Det er vel i den rækkefølge som du beskriver jeg skal gører?
Og lukke virus beskyttelse, skal jeg så ikke tage net stikket ud?

(Gå til>Start>kontrolpanel>Tilføj eller fjern programmer og
se om du kan fide SIS VGA driver,eller fortæl mig hvad du finder der hedder noget med SIS og vend tilbage.) der en der hedder SIS VGA utilites
Nej det er ikke noget jeg selv har lavet det lå på maskinen,men jeg har lavet en recovery da jeg fik maskinen.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:00

Citat
Det er vel i den rækkefølge som du beskriver jeg skal gører?
Og lukke virus beskyttelse, skal jeg så ikke tage net stikket ud?

Det behøvs ikke så længe din firewall er slået til og
du ikke går ud på nettet og surfer på upålidelige sider.
***********************************
Citat
SIS VGA utilites

Det er den vi skal have fat i.
**********************************
Har du lavet et gendannelses punkt?
Og pakket driveren ud?

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:04

1)pak driveren ud.
2)lav et gendannelsespunkt.
3)Afinstaller SIS VGA utilites
4)genstart pc'en
5)slå antivirus fra
6)gå inde i den mappe du har pakket driverene ud i
og dobbelt klik på setup.exe og følg guiden.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:06

Ja det er sket

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:06

3.84logo>setup.exe

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:07

Citat
Ja det er sket

Hvad? mig ikke forstå

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:10

en tyrk fejl

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:11

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:19

Nu er jeg ved at genstarte, jeg skriver fra den anden maskine nu

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:23

oky doky,så må vi håbe den lette måde hjælper på dit problem.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:27

nu kom skærmen op som i fejlsikker tilstand

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:29

Altså inde i xp men med en meget lav opløsning?

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:32

Ja

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:34

Så skal du bare installere driveren efter du har slået antivirus fra,kan du ikke komme til knapperne i dialog boksene så skal vi have sat opløsningen op,det skal du nok også efter driver installationen og en genstart.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:38

Jeg har en mappe som hedder 3.84logo hvor den er pakket ud hvad hedder den der skal inst.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:39

3.84logo>setup.exe

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:42

Nu er ved at inst.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:44

vi venter vi venter

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 15:54

Det hjalp med det her (nu kom skærmen op som i fejlsikker tilstand)
Nu kan gå helt op i skærmopløsning til 2048-1536 og DPI 96>120
Hvor højt skal den stå?

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 15:57

opløsning,1680X1050/84/85Mhz

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 16:00

DPI laver bogstaver størrer når du sætter den op,men der er visse programmer/hjemmesiden hvor der er ting man ikke kan se vis man sætter den op f.eks. kandu,men jeg kan godt lide lidt store bogstaver så min dpi er sat til 115 DPI.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 16:01

DPI laver bogstaver/dialog bokse størrer

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 16:06

Det kan du se her>

http://manse9933.dk/test_info/kandu.jpg
ældre billede.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 500 point
Dato : 21-07-08 16:22

Husk at slå Antivirus til igen.

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 21-07-08 16:52

Tak for svaret Manse9933.
Du skal ha en KÆMPE STOR tak for hjælpen,det er den mest klare skærm jeg har haft i meget meget lang tid,og du har været til meget STOR hjælp på en let forståelig måde.Så jeg vil godt oprette en eller to ny tråde hvor jeg kan læsse nogle point af til dig.

Og der er vel ikke mer at gører når det ser så fandes godt ud nu

Har lige her på slutningen et par spørgsmål:
Nede ved uret er der en SiS Programpakke, skal den blive der?
Og så alt det andet jeg har hentet ned,hvad med det?

Mange Hilsner fra
Hans Pedersen
Håber ikke jeg har taget al din tid

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 16:55

Citat
ny tråde hvor jeg kan læsse nogle point af til dig

Neeeejjj tak,det er ikke det der driver værket,jeg har ikke noget at bruge skittet til.
Dsidder lige og kigger>
du får lige en bonus

http://www.manse9933.dk/sub/flash_shows/motor/purestock/pure_stock.htm

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 16:56

Fedt det virker for dig

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 16:59

Citat
Nede ved uret er der en SiS Programpakke, skal den blive der?

Det er ikke nøvendigt,men du kommer let til skærm indstillingerne,der plejer at blive oprettet en genvej i kontrolpanelet hvor du kan indstille SIS,eller under skærm samme sted,kender ikke SIS.
Du kan sikkert slå de fra under indstillinger i SIS.

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 17:00

Det o.s.v

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 17:03

Citat
Håber ikke jeg har taget al din tid

Overhovedt ikke jeg er multitasker,har altid gang i mange ting på en gang,det er fun

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 17:06

Overså jeg
Citat
Og så alt det andet jeg har hentet ned,hvad med det?

Hva har du ellers hentet ned?

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 17:09

Der er forresten også Net kort og IDE drivere inde på SIS hp,viis du fik lyst til at opdatere andet af din hardeware,same procedure as last year øøøe time.

Fra : swarn

Dato : 21-07-08 17:21

Det drejer sig om uvga3_384.zip og Filmappen til uvga3_384
men jeg kan også gemme dem i en mappe, man ved jo aldrig

Men jeg syntes lige du skal gå ind på de to tråde jeg har lagt ud til dig så de ikke ligger og flyder

Er Kan-du ikke meget tung, nu har den stået og kørt op i flere minutter?

Mange Hilsner fra en GLAD
Hans Pedersen

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 17:27

Please,skynd dig ind og slet de tråde jeg henter dem ikke aligevel,det er ikke for at være kontrær men
jeg har ikke noget at bruge poæng til så gem dem til en anden gang,ellers mange tak for din opmærksomhed.
Et tak er nok og det har jeg fået.
Citat
Er Kan-du ikke meget tung, nu har den stået og kørt op i flere minutter?

Næ,her køre det med lynets hast,25Mb/1Mb ned/op.
Rå hygge og god speed.
Msnde9933

Fra : Manse9933

Dato : 21-07-08 17:29

Måske skal du have ny netkort driver

Fra : Fijala

Dato : 21-07-08 19:08

Vidste at det var grafikkort driveren.
Og swarn det var en god hjælp du fik af Manse, Han var sgu tålmodig.

Godt gået Manse

Fra : swarn

Dato : 22-07-08 11:04

Til Manse9933

Jeg vender lige tilbage med et par spørgsmål, du talte om at opdater bios, har det noget med at maskinen kører bedre eller hurtigere.

Jeg var ude på en side der hedder http://scan.esupport.com/results. Og den fortalte:Your system has 35 drivers and 7 outdated drivers.

De 7 outdated drivers er:

Under IDE ATA/ATAPI kontrollers:
SiS PCI IDE-controller Installed 2001.07.01 Best 2003.09.15
Standard Dual Channel PCI IDE-controller Installed 2001.07.01 Best 2005.05.06

Under Network adapters:
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter Installed 2003.07.11 Best 2006.02.14

Under Processors:
AMD Sempron™ Processor 3000+ Installed 2004.04.25 Best 2006.07.01

Under Printers:
Hp LaserJet 1000 Installed 2001.08.13 Best 2003.05.27

Under System Devices:
SIS Accelerated Graphis Port Installed 2004.12.09 Best 2006.06.16

Jeg vil lige hører om du gider kigge på dette, og er der noget at hente hvis jeg gør noget ved det?
Er det meget besværlig?

Og skal jeg oprette en ny tråd til dette?

Hilsen
Hans

Fra : Manse9933

Dato : 22-07-08 11:25

Kigger på det senere i dag eller i morgen,har gang i en masse lige nu,du kan lave en PM>
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=61609
Skriv til mig,kopier ovenstående indlæg ind i PM.

Jeg har selv lige opdateret mine grafikkor/bundkort drivere.det gør jeg altid når der kommer nye,der er en årsag til de bliver ved med at lae nye/opdaterede drivere,
fejlrettelser/nye funktioner/bedre udnyttelse af ens hardware chips/cpu/grafikkort/printer o.s.v

At opdatere bios kan give mulighed for understøttelse
af ny hardware f.eks. Cpu/ram typer,fjerne fejl man får
med sin eksisterende hardware o.s.v.

Men det kræver et diskette drev, adgang til bios og en diskette pluds sette uret o.s.v i bios

Du kan lige skimme denne guide>
Updating the BIOS

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00007682&lc=en&cc=dk&dlc=en&product=468944&rule=19609&lang=en

Vi skrives i PM

Manse9933

Fra : Manse9933

Dato : 22-07-08 11:28

stave fejl og mangler er gratis indtil den 25 juli 2008
Derefter koster det høflighed

Fra : swarn

Dato : 25-07-08 20:39

Jeg ved ikke om jeg har lagt det det forkerte sted, men nu prøver jeg her, for jeg har lagt noget den 23-07-08 og jeg ved ikke om du har set det
Til Manse9933
Nu håber jeg du får noget ud af dette
Jag blev kaldt på arbejde, så derfor først nu

Under System Devices:
SIS Accelerated Graphis Port Installed 2004.12.09 Best 2006.06.16 - JA

HP LaserJet 1000
er det denne>
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF10a/18972-18972-3328059-14638-3328066-45674.html -JA

Dette er havd der kom frem på Window Update

Opdatering til rodcertifikater
Overførselsstørrelse: 295 KB , mindre end 1

Windows Search 4.0 til Windows XP (KB940157)
Overførselsstørrelse: 5.2 MB , 3 minutter
Windows Search 4.0

Opdatering til .NET Framework 3.0: x86 (KB932471)

Microsoft Silverlight 1.0 (KB951213)
Overførselsstørrelse: 1.4 MB , mindre end 1 minut
Microsoft Silverlight er en letvægtsbrowser-plug-in til Internet Explorer og Firefox, som forener animation, lyd/video og interaktivitet for at give bedre medieoplevelser på Internettet

Overførselsstørrelse: 630 KB , mindre end 1 minut
Basis-CSP (Base Smart Card Cryptographic Service Provider) gør det muligt for forhandlere af chipkort at aktivere deres chipkort til Windows med et begrænset, navnebeskyttet kortmodul i stedet for et komplet navnebeskyttet CSP-modul. Du skal måske genstarte computeren, når du har installeret opdateringen Har ikke brug for

Opdatering til .NET Framework 3.0: x86 (KB932471)
Overførselsstørrelse: 413 KB , mindre end 1 minut
Denne opdatering løser et RMS-problem (Rights Management Services) med Microsoft XPS-fremviseren. Du kan gendanne alle Rights Management-funktioner ved at installere denne opdatering. Denne har jeg

Microsoft .NET Framework Version 1.1, dansk
Overførselsstørrelse: 24.2 MB , 16 minutter
.NET Framework er en komponent i Windows-operativsystemet. .NET Framework gør det nemt for udviklere hurtigt at udvikle software, der maksimerer ydeevnen, skalerbarheden, muligheder for integration, sikkerheden og slutbrugeroplevelsen, og samtidigt minimeres omkostningerne ved installation og håndtering. Denne har jeg

Det her fatter jeg ikke en sk... af
SiS Chipset Identification Online Utility
Results:
North Bridge Chipset: 760
South Bridge Chipset: 964
Graphics Processing Unit: SiS Mirage2 Graphics

Related drivers:
Categories DensityDevice Available for Download
Graphics SiS Mirage2 Graphics Top of Form 1
????
Bottom of Form 1
#AGP SiS Acceleration Graphic Port Top of Form 2
?????
Bottom of Form 2
#IDE SiS IDE Controller Top of Form 3
?????
Bottom of Form 3
#USB USB 1.1 / USB 2.0 N/A. Provided by OS.
Audio SiS 7012 Audio Controller Top of Form 4
????
Bottom of Form 4
#LAN SiS 900 Fast Ethernet Controller Top of Form 5
????
Bottom of Form 5

#

Hilsen Hans

Fra : Manse9933

Dato : 26-07-08 03:50

Har overset dit indlæg i PM,har lagt et svar/spørgsmål.

Du har følgende muligheder