Hvalp til salg
Fra : mette1002
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 16-07-08 22:56

Hej

Jeg har en dejlig Golden retriever hanhvalp til salg - han er 9 uger gammel og er utrolig lækker og velpræget!!

Han har DKK-stambog, sundhedsattest, er ormebehandlet og vaccineret 1. gang. Han er opvokset inde sammen med to voksne, tre børn, to katte og et par killinger...

Kig forbi vores hjemmeside www.FamilienJalris.dk og kontakt os indelig hvis du er interesseret.

Fra : the1best

Dato : 16-07-08 23:06

Dette er ikke et udsalgsforum, men et spørgeforum, så prøv den blå avis eller www.gipote.dk eller noget helt andet

Fra : mette1002

Dato : 16-07-08 23:18

Ok - Det vil jeg prøve

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 07:19

Inden du smutter, så forklar mig lige hvad ordet velpræget betyder i denne sammenhæng. Er det et specielt hundeudtryk??

Fra : brokke44

Dato : 17-07-08 07:42

Udtrykket præget eller præget på bruges ofte i hundesammenhæng mest i beskrivelser af hvalpe.

Det betyder blot, at hunden er vant til omgang med mennesker og andre dyr, og som følge deraf har fået lagt grunden til et velfungerende socialt liv med andre individer.

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 08:31

Aha....Der kan man bare se. Tænkte nok det var et hundeudtryk. Man kan lære så længe man lever. Tak

Fra : zith

Dato : 17-07-08 10:55

OMG!!!! den er da virkelig for sød hehe....

Hvis bare jeg måtte have hund i min lejlighed hehe så ville min kæreste blive rigtig glad hvis jeg kom hjem med sådan en hehe

Fra : LouisaSverige

Dato : 17-07-08 11:27

Bare jeg boede i Danmark for så havde jeg købt ham.
Han er bare så cute :)

Fra : Birgitta

Dato : 17-07-08 14:27

Øj!!! hvor er han lækker!

Jeg tør vædde en "hund" på at han er i familie med min Silke.
Hans mor Kajsa og Silke har sikkert fælles aner.

Han vil blive rigtig golden-farvet. Ikke næsten hvid som man ser så tit i dag. Og hans pels vil sikkert, --ligesom Silkes-- blive nem at holde. De moderne lyse goldens har en pels, som alting hænger fast i, og som nemt filtrer...

---Det er virkelig kloge hunde, der kommer fra den familie..

Øh, the1best, står der nogen steder at man ikke må forsøge at sælge en hundehvalp på Kandu??

Jeg kan ikke finde noget i kandus regler der forbyder det?

Fra : the1best

Dato : 17-07-08 14:40

Hvad kan jeg bruge kandu.dk til?

Der er 2 forskellige indgangsvinkler til kandu.dk, den ene er kursusdelen. Her prøver vi, at sætte dig ind i forskellige emner via interaktive kurser, hvor du selv kan prøve det du lærer gennem kurserne.

Så er der den anden del af kandu.dk, det er spørgsmål / svar sektionen. Her kan du stille spørgsmål som andre brugere har mulighed for at svare på.

Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

[U]Dette burde sige det hele[/U] Kan ikke se hvor salg kommer ind henne, havde hun spurgt om der var nogen der kendte en godt sted at sælge den, så er det noget andet.

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 15:32

Ahhh the1best. Nu er du lidt tyndhudet. Og din fortolkning af Kandus regler, kan jeg på et splitsekund fortolke på en anden måde.

Citat
Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

Citat
Jeg har en dejlig Golden retriever hanhvalp til salg

Kunne skrives på denne måde og betyder det samme: Hvem vil købe en hundehvalp?
Det må da siges at være et spørgsmål.

Problemet for brugeren ligger implicit i spørgsmålet, nemlig at hun vil af med hunden og ikke endnu er kommet af med den.

Så jeg skulle mene at tråden og 1. indlæg til fulde opfylder både Kandu's regler og de samme fortolket af dig.

Men jeg ved godt at du hentyder til disse markedsgøglere, som lige skal sælge 500 enggangs-ligthere, 10 mors dags platter eller 5 sække fine rene klude. Jeg er helt enig med dig i, at vi skal holde Kandu fri for dette platsalg, da det ellers lynhurtigt overskygger alt andet på Kandu. Det skulle Teamet jo egentlig selv gøre, men de er erfaringsmæssigt dybt optaget af andre og vigtigere ting.

Fra : the1best

Dato : 17-07-08 15:47

Klumme... hvor i ligger forskellen på hvad det er du sælger, tillader man det ene, ja så tillader man også det andet ellers er det dobbeltmoral uanset hvordan du end vender og drejer det

Nu drejer det sig om en ganske yndig lille hundehvalp og så er alle jo glade - for hvem kan stå for sådan en. Ja, jeg kan sgu da ikke

Og skal vi ud i detaljer, så er der ikke et spørgsmål i indlægget.

Rigtigt nok, der er et problem og som du kan se så henviser jeg hende også til et bedre forum og det kommenterer du jo selv.

Er der et kanduteam? de er godt nok svære at få øje på nogle gange

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 16:07

Citat
Nu drejer det sig om en ganske yndig lille hundehvalp og så er alle jo glade - for hvem kan stå for sådan en

Netop..... Hvem kan se noget charmerende i 5 sække rene klude, eller 500 eengangsligthere?? Derfor synes jeg osse, at der skal være plads til sån' noget. Verden og Kandu er ikke og skal heller ikke være så sort / hvid. Selvom det nok for de udisciplinerede er svært at styre. Men så får de bare lidt hjælp.

Fint nok du henviste til et bedre sted. Det havde hun jo aldrig fået at vide, hvis hun skræmt til døde havde afholdt sig fra at spørge på Kandu

Fra : the1best

Dato : 17-07-08 16:16

Klumme ..... selvfølgelig skal der være plads til alle også derfor jeg ikke bare bed hende af, men henviste hende til noget andet og ja, indrømmet jeg kunne da også godt ha gjort det på en lidt pænere måde - nu er det sådan med de skrevne ord at det er svært at læse mellem linjerne - jeg er jo ikke en stram gammel tante eller noget i den retning, men hvem kan "se" det

Hmmm jeg kan sku da godt se noget charmerende i 500 engangslightere hvis de er sjove og spændende eller bare lilla

Jeg beklager, hvis jeg har trådt nogen over tæerne - det har absolut ikke være min mening

Fra : Birgitta

Dato : 17-07-08 17:01

Der ER bare ikke regler på Kandu om at man ikke MÅ sælge produkter, --levende eller døde...

Det er da muligt, at der ville komme regler, hvis det tog overhånd med evindelige salgsannoncer i alle grupper. Men det er vist ikke tilfældet.

Det sker, at nogen prøver at være smarte sælgere på kandu, og måske får de solgt noget, måske ikke... Jeg har ikke indtryk af, at kanduguden tager sig af den slags petitesser overhovedet...

the1best, hvis det er den almindelige kandubruger, der skal bestemme, om et indlæg er fejlplaceret, så vil jeg osse bestemme...

Jeg er nemlig SIKKER på at den lille fyr er i familie med min egen Silke!! Så selvfølgelig må han være her..

---Hvis du klikker på den sorte bjælke allernederst på denne side, -hvor der står:

"Copyright c 2000-2008 kandu.dk Alle rettigheder forbeholdes. "

---så kommer der en side, der fortæller hvad man må og hvad man ikke må her på kandu...

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 18:19

Najjj du har ikke trådt nogen over tænderne the1best.

Vi er bare i al uskyldighed lidt uenige, specielt da du koblede denne på
Citat
selvfølgelig skal der være plads til alle
Se det mener jeg afgjort ikke LOOL

Fra : the1best

Dato : 17-07-08 18:24

Birgitta... den side du henviser til siger ikke noget om at man må stille spørgsmål der er heller ikke nogle regler om at man må, jeg kan ikke finde det...... så gad vide hvad vi egentligt må, nå men skal vi ikke bare lade det ligge....

Det at den lille hund måske er i familie med din hund giver den da ikke flere rettigheder end andre og lad os håbe den kommer til et godt hjem. Gus hvor er alle dyrebørn altså søde.

Hvad hedder fasanbørn egentlig???? tro jeg stiller et spørgsmål om det

Det kan være vi skal melde os ind i det der kanduteam, så kan vi være med til at bestemme

Fra : the1best

Dato : 17-07-08 18:27

Klumme og hvem er det så der skal ud ???? Hmmm måske dem der har været her længst eller hvad??? Dårligt forslag, kom lige til at se hvem af os der har været her længst

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 19:34

Citat
Hvad hedder fasanbørn egentlig
Fasankyllinger

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 19:36

Citat
og hvem er det så der skal ud
Ikke nogen bestemt. Det var en generel betragtning

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 19:40

Og med hensyn til hvem der er ældst på sitet, så er det mig, så du kan være helt rolig LOOL

Jeg hed ganske vist Ram dengang.
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=29755

Fra : Birgitta

Dato : 17-07-08 21:33

NÆHÆ!!! Den går ikke Klumme!!! Ram er død! Aflivet af Kandu.

Alleogenhver kan komme og sige at han/hun var ham/hende...

JEG er meget ældre end dig, lille ven..

the1best, -vi må ALT, --så længe det er lovligt i DK.
--Nårhja, lige med de undtagelser på den side om kandu.dk's regler...

Men man KAN da blive aflivet... se bare hvordan det gik den afskyelige Ram...

Du kan jo læse på hans/hendes profil hvilke onde ting vedkommende bedrev...

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 22:00

LOOOL Det er der ellers nok brugere som har påstået. Det er de nu holdt op med, da jeg ikke skjuler det og er ligeglad. Så er det underligt nok ikke interessant mere hihihi, når man ikke kan genere mig med det.

Fra : Klumme

Dato : 17-07-08 22:30

HÆHÆ Du er 7 dage yngre end Ram alias Klumme alias Krummen. Nybegynder

Fra : Birgitta

Dato : 18-07-08 13:05

Du kan IKKE bevise, at Klumme=Ram.....

Klumme ER bare Klumme. Lille Klumme...

Hvis du ville have påberåbt dig en slægtsmæssig forbindelse til den hedengangne Ram, så kunne du jo have valgt et slægtsnavn som Ram2 eller Ramsen eller hvad ved jeg...

Nu... er du bare Klumme..

Men det er da aldrig for sent at aflive Klummen og genopstå som noget mere rammende...
Du vil bare stadig kun være en aflægger og et ungt vildskud af den oprindelige Ram...

Sådan er det bare.. --Min mor opnår jo heller ikke at fylde 95 i år når hun døde som 90-årig for godt 4 år siden.. Vel?

Jeg er den samme... Hele vejen igennem...

---Jeg giver basser når kandu-Birgitta fylder 25 (hvis jeg har fået mine 500 kr inden da...)

Fra : Klumme

Dato : 18-07-08 13:23

Jo Birgitta, det kunne jeg godt, men da det ikke har nogen betydning for mig, vil jeg afstå fra dette

Annuller spørgsmålet
Fra : mette1002

Dato : 18-07-08 15:00

mette1002 trækker sig...