Hækle
Fra : Assist4dogs
Vist : 3121 gange
50 point
Dato : 02-07-08 20:10

Hey

Er der nogen der ved hvor man kan finde nogle gode hækle opskrifter.
Jeg har set flere stedet nogen der har noget der er hæklet, og det ser ud som om det er en masse knuder der sidder sammen... jeg skal bare ha hæklet en firkant og det skal ikke være særlig svært da jeg er nybegynder.

Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-07-08 20:15

Her er opskrift på bedstemorfirkant
http://annebauer.dk/bedstemorfirkant.htm

Derudover er der mange hækleopskrifter her
http://www.timiane.dk/frames/index.htm?http://www.timiane.dk/links/haekling.htm

Fra : Assist4dogs

Dato : 02-07-08 20:40

Det er ikke en bedstemorfirkant jeg leder efter

Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-07-08 20:47

Hvad er det så ?

Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-07-08 20:51
Fra : Assist4dogs

Dato : 02-07-08 21:37

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=28&lang=dk

kan man ikke hækle som maven på denne bamse bare i en firkant??

Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-07-08 23:22

Du kan sagtens hækle kun med fastmasker = fm - som bamseopskriften.

Slå luftmasker op til den ønskede bredde, hækl 1 fm i hver luftmaske, vend hver række med 1 luftmaske. Fortsæt indtil du har hæklet en firkant.
Du kan låne bøger om hækling på biblioteket

Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 07:14

Her er god vejledning til at hækle forskellige masker
http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_index.php

Fra : Assist4dogs

Dato : 03-07-08 20:02

Citat. Slå luftmasker op til den ønskede bredde, hækl 1 fm i hver luftmaske, vend hver række med 1 luftmaske. Fortsæt indtil du har hæklet en firkant.

Hvis jeg hækler sådanne, så bliver det da ikke det samme mønstre som på bamsen, gør det???

Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-07-08 20:42

Hvis du læser opskriften igennem, kan du se at det er fm der er brugt. Men det er tykt garn og en grov hæklenål, så det ser lidt anderledes ud med tyndere garn/nål. Lav en lille prøve og se om du er tilfreds

Fra : Assist4dogs

Dato : 03-07-08 20:52

okay tak

Du har følgende muligheder