Liste over kølerfigurer?
Fra : rosekamp
Vist : 5645 gange
200 point
Dato : 10-06-08 21:22

Vi har fundet en gammel kølerfigur, der ligner en ægyptisk kvinde, som sidder på foldede ben med armene (med vinger på) spredt ud til siden.

Jeg kan ikke finde noget billede af den nogen steder og jeg mangler en slags liste over kølerfigurer. Og hvad hedder en kølerfigur på engelsk? "Hood Figure", "Radiator Decoration" eller hvad?

Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-08 21:31

Hedder "radiator mascot"

Fra : rosekamp

Dato : 10-06-08 21:37

Tak - det hjalp en del Det stod ikke i min ordbog

Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-08 21:43

Fra : dova

Dato : 10-06-08 21:45

Rolls Royce ??

De har sådan nogen damefigurer med vinger

http://www.londonbyclick.com/imgallery/misc/Rolls-Royce.jpg

Fra : dova

Dato : 10-06-08 21:47

Du kan se nogen af de forskellige her

http://www.solarnavigator.net/rolls_royce_flying_lady.htm

Fra : rosekamp

Dato : 10-06-08 21:53

Uh,nej desværre - men jeg ville ønske det var

Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-08 21:56

Du kan evt få den vurderet her - koster 195,-
http://www.antikbrevkassen.dk/katindex.asp?kukat=81

Fra : dova

Dato : 10-06-08 21:58

Hold musen hen over billedet og se hvilken bil det er fra

http://www.northstargallery.com/cars/indexmascots.htm

Fra : rosekamp

Dato : 10-06-08 22:01

Der var den desværre heller ikke imellem. Men det er jo heller ikke sikkert den er fra en amerikansk eller engelsk bil. Det kan endda være den er fra en motorcykel. Men hvad vil den så hedde mon? Det hedder jo i hvert fald ikke kølerfigur

Fra : dova

Dato : 10-06-08 22:04

Har du ikke mulighed for at tage et billede af den og evt. uploade det på

http://www.peecee.dk/

Fra : dova

Dato : 10-06-08 22:20
Fra : rosekamp

Dato : 10-06-08 22:27

Forfra: http://img120.imageshack.us/my.php?image=koelerfigurfrontwr7.jpg
Profil: http://img393.imageshack.us/my.php?image=figurprofilek1.jpg

Nu er den jo ikke rengjort eller poleret, men man kan sagtens se, hvordan den ser ud.

Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-08 00:08

Hvorfor tror du det skulle være en kølerfigur ?
VH Palle Hansen

Fra : rosekamp

Dato : 11-06-08 12:23

Det er svigerfar ret sikker på det er, da han har set en lignende og foden er med en speciel skrue man ofte har brugt på kølerfigurer.

Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-08 22:09

Jeg tror ikke at svigerfar har set den på nogen bil, han er blevet for gammel.
Men jeg tror at det kan være et udkast til en kølerfigur, dem er der lavet et utal af.
Men jeg har skrevet til en expert, og venter svar på mail.
VH Palle Hansen

Fra : Perege

Dato : 21-06-08 01:11

Det hedder en "Hood Ornament"