CANON EOS 400D
Fra : sødprinsesse
Vist : 1191 gange
200 point
Dato : 06-06-08 12:34

Hej

Kan se Bilka har dette på tilbud i denne uge- og da jeg skal ud og have et nyt FEDT kamera, vil jeg gerne høer jeres mening...
Jeg har ikke sååå meget forstand på fotografering, men håber at få det.... jeg har altid fotograferet meget, men har aldrig haft et godt kamera... men har nu besluttet mig for at jeg VIL have et!

Håber I kan hjælpe, hvis I kender noget til det

prisen for det er 6979,-

Takker

Fra : zibas

Dato : 06-06-08 13:22

tjek evt kamerashop.dk, der fåes det billigere.
Det er et kanont fedt kamera, så det kan du roligt købe !!!! Har det selv.

Fra : croaks

Dato : 06-06-08 14:23
Fra : croaks

Dato : 06-06-08 14:29

Her har de den til 5.995,- med et objektiv 18-55 IS
IS = Objektiv har indbygget billedstabilisator.

http://photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=3547&MenuItemID=463

Ps. Har selv Canon eos 5D

-croaks

Fra : dova

Dato : 06-06-08 14:59

Bilkas tilbud er ok, for der er batterigreb og et 55-200 mm objektiv med foruden standardobjektivet.

Croaks...hvorfor et 450 D i stedet for....det kan jo ikke meget mere end den livewiew, der ikke er meget bevendt alligevel, da man i så fald kun kan bruge manuel fokusering ved brug af liveview.

Fra : dova

Dato : 06-06-08 15:02

Og forresten...hvis du køber det nu, kan du yderligere få refunderet 450 kroner af købsprisen...det der hedder Cashback....der skal man indsende kopi af kvitteringen og stregkoden fra kanerakasen, så får man pengene i løbet af nogen uger......du kan finde på nettet hvordan: Canon Cashback, der er en formular der skal pribntes ud og indsendes sammen med

Fra : croaks

Dato : 06-06-08 15:12

Til Dova

Fordi den har:

CMOS-sensor på 12,2 Megapixel.
KONSTANT info om ISO-værdi. Super god!!!
3,0” LCD-skærm.
Stor søger.
14-bit farvedybde.
SD-kort.

http://www.dpreview.com/news/0804/08042502canon450dpreview.asp

Fra : croaks

Dato : 06-06-08 15:20

Ps.
Den har længere batterilevetid.
Den har fået et bedre AF systems.

450 har fået Digi III processor, hvor 400 har Digi Ii processor, så billederne skulle være lidt bedre.

SD kort, er ikke nødvendigvis positivt.

Fra : croaks

Dato : 06-06-08 15:32
Fra : sødprinsesse

Dato : 06-06-08 15:43

Tusind tak! .... Så ved ihvertfald hvad jeg ikke skal kigge efter

Nu ved jeg ikke om du har meget forstand på kameraer....
men jeg var hos en foto forhandler i dag, og spurgte mig ad.... Sagde det som det var, at jeg ønsker mig et kamera, men gerne lige ville kigge mig rundt først for at finde det helt rigtige....
Det første han spurgte om, var hvor meget må det koste.......

Jeg synes.... altså..... spørger man ikke normalt først om hvad man skal bruge det til?
Natur, portræt osv...... ?

Nå... Men han anbefalede mig et til 5000 med linse, hvor linsen i si selv ville koste 2400,-
Det er et Olympus D-SLR E-510 med 14-42

Og linsen var op til 300....... fordi olympus dobblede op, fortalte han......

Ved du ok det er et okay ét

Fra : croaks

Dato : 06-06-08 15:50

Citat
Nu ved jeg ikke om du har meget forstand på kameraer....

DER ER KUN CANON ELLER NIKON.
HVIS DET ER DSLR KAMERA DU VIL KØB!!

Fra : sødprinsesse

Dato : 06-06-08 16:05

øøh nu vinder jeg nok dagens idiot pris.... hvad er DSLR?

Fra : croaks

Dato : 06-06-08 16:09
Fra : wibbi

Dato : 06-06-08 17:07

Canon eos 400d er et udmærket spejlreflekskamera at starte med.
Og prisen er for så vidt også ok, men der er også den mulighed at købe kameraet alene

og købe et bedre objektiv til, f.eks. canon 50mm til at starte med. ellers er der mange andre muligheder alt afhængig af hvad du specielt ønsker at fotografere.

Fra : Ishoey

Dato : 06-06-08 17:47

Citat
50mm til at starte med

Fra : zibas

Dato : 06-06-08 18:13

Wibbi : Det kan jo ikke betale sig at købe huset alene, da det er dyrere end et med linse til !!!!!!!

Fra : wibbi

Dato : 06-06-08 19:19

3799,00kr. for huset her
og en 50mm kan fåes for mindre end 1000kr.

Fra : fotowig

Dato : 06-06-08 22:17

Du må IKKE købe en 400D. Digic III processoren i 450´eren gør alene en KÆMPE forskel. Det bedste du kan få i den billige ende af DSLR (spejlrekfeks med udskifteligt objektiv) markedet er KLART Canon 450D med 17-85 EF-S. Find den billigste pris på www.edbpriser.dk

Fra : dova

Dato : 07-06-08 09:02

fotowig....lyder som om du er meget sikker.....jeg troede egentlig, at 400eren var et ok kamera.

Men jeg ka' da godt se, at man umiddelbart får mere for pengené med den løsning du nævner......men altså, de butikker der nævnes når man søger i dit link......er de så sikre at handle med, og hvornår får man varen........et par af dem har den jo kun som skaffevare.....det mider lidt om følgende gamle vits:

Fru Jensen til slagteren......"hvofor skal du ha' 50 kr kiloet for oksefars......hos slagteren længere nede af gaden tager han kun 45 kr."

Slagteren; "Jamen hvorfor køber du det så ikke der"

Fru Jensen " Det var udsolgt"

Slagteren "Aha, jamen når jeg har udsolgt, koster det kun 40 kr. kiloet)

Fra : fotowig

Dato : 07-06-08 09:28

Hej Dova.
Det der gør mig sikker er at jeg selv har haft flere Canonkameraer og hr tager omkring 150000 skud med dem i løber af de sidste 5 år.
Jeg har ikke haft nogen fra den lille serie, da jeg ville slide dem o på rekordtid, men det er i bund og grund samme teknologi. Og da købte EOS 1D mkIII Der var den første med Digic III processoren var det som om det hele "faldt på plads".
Det gør ikke 400D til et dårligt kamrera at der er kommet et på markedet der er bedre Men når man alligevel skal bruge penge, kan man lige så godt få den bedste kvalitet. Hvis den ikke koster så jorden ryster, selvfløgelig.
På EDBpriser.dk er der et tilfredshedsbarometer hvor du kan se om der er mange tilfredse kunder. Selvfølgeli er der brådne kar imellem, men jeg har købt flere ting ad den vej og har aldrig haft problemer.

Fra : fotowig

Dato : 07-06-08 09:31

Glemte lige at Canons Cashback gælder uanset hvor du køber kameraet. Dog skal du sikre dig at der medfølger DANSK brugsanvisning. Så er kameraet leveret af Canon Danmark, og du er sikker på at garanti m.v. er i orden.

Fra : croaks

Dato : 07-06-08 12:24

Citat
Købe 450D i sted for.
http://www.pcworld.dk/blogs/Fokus/1127?a=blog&i=35

Prisen her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425723&searchArea=&Soegeord=450D

450D er afløseren for 400D!

De ekstra ca. 1.700 kr. iflg. edbpriser.dk er efter min vurdering givet god ud.

400D : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388635&searchArea=&Soegeord=400D
Med et objektiv EF-s 18-55 uden IS.

450D : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425723&searchArea=&Soegeord=450D
Også er det med et objektiv EF-s 18-55 med IS.

Fra : croaks

Dato : 07-06-08 12:30

Ups...
Jeg glemte at der Cashback på 400D på ialt. 450,- kr.

Så er ca. 2.150 kr. ekstra 450D.

Canons Cashback:
http://canonlensacc2008.onlinerebates.com/?language=DK&country=DK

Fra : wibbi

Dato : 07-06-08 13:08

Selvfølgelig har I ret, 450d er bedre end 400d. Og 40d er bedre endnu. Og 5d (som jeg selv er ejer af, efter i mange år at have klaret mig med 300d - til fuld tilfredshed) og Dmark.... i diverse udforminger. Køb så dyrt som du har råd.
MEN det jeg mener at at, hvis man nu ikke er sikker på at det er fotografi man vil bruge alle sine penge på endnu, så er 400d et rimelig billigt og godt kamera (fantastisk i forhold til diverse snapshotditto) og hvis det så viser sig at man er fuldstændig hooked på denne hobby - som nogen jo bliver - så kan man altid finde ud af hvad behovet for udvidelse handler om.
Dybest set kommer objektiverne til at spille en væsentlig(ere) rolle efterhånden, men det er en anden sag, som ikke nødvendigvis behøver at spílle ind her.
Så Sødprinsesse hvad er dine ambitioner med at købe nyt kamera?

Fra : Ishoey

Dato : 07-06-08 14:24

Hej wibbi

450D afløser 400D
400D afløser 350D
350D afløser 300D

40D afløser 30D
30D afløser 20D
20D afløser 10D

Fra : wibbi

Dato : 07-06-08 16:05

Citat
450D afløser 400D
400D afløser 350D
350D afløser 300D

40D afløser 30D
30D afløser 20D
20D afløser 10D

Til Ishoey: Ja! Og?

Fra : Ishoey

Dato : 07-06-08 16:47

Citat
Selvfølgelig har I ret, 450d er bedre end 400d. Og 40d er bedre endnu.

Fra : Ishoey

Dato : 07-06-08 16:49

Hej wibbi

Og Nikon 3D er over ALLE Canon kamera!!!

Fra : Ishoey

Dato : 07-06-08 16:51
Fra : Ishoey

Dato : 07-06-08 16:52

Og Nikon D3 er over ALLE Canon kamera!!!

Fra : sødprinsesse

Dato : 07-06-08 20:15

Hejsa!

Og tusind tak for alle jeres svar!!
Jeg kan godt se at det er lige som at skulle sætte sig ind i en helt ny verden!!! ... For .... for at være helt ærlig, så forstår jeg ikke alle de tekniske beskrivelser.... Men det er jo også fag snak.. Så man må jo først lige være fagmand

Men altså ... til Wibbi som spurgte hvad det var jeg ønskede mig med fotograferingen.....
Jeg går mange ture i skoven, hvor jeg tager billeder af blomsterne, de små dyr, horisonter, vandløb osv. og så har jeg et barn og en hund som jeg fotograferer meget....

Nå... Men jeg må jo kæmpe mig igennem alle linkséne og forsøge at lære noget af det

Takker!

Fra : Manse9933

Dato : 08-06-08 05:26
Fra : Ji9

Dato : 14-06-08 17:15

Min anbefaling er helt klart:
Køb et Canon EOS 40D.
Det ER et fantastisk godt kamera til prisen, hvor man kun kan udvikle sin glæde til at tage billeder.

Den tager også gode billeder på "AUTOMATISK" = altså bare ved at trykke på udløseren.
Derudover kan den alt muligt. Så du i ro og mag kan gennemgå manualen og lære mere hvis din interesse ligger her.

Jeg har selv igennem måneder læst TEST´s på forskellige kamera. Da jeg selv svingede mellem 400D og 40D.
Mit eget Canon EOS 10D gik i stykker (lukkeren var slidt og gik ned og det kunne ikke betale sig at rep. den da det koster kr. 2-3000)

Derfor har jeg "fartet rundt" og læst og læst til jeg var firkantet i øjnene. Spurgt mine (fotograf venner) hvad de anbefalede mig, til en pris jeg kunne overkomme?

Deres enstemmige svar var: Canon EOS 40D (Har ikke penge til EOS 5D eller højere)

Samme svar så jeg mange steder rundt om på nettet, af andre amatørfotografer der havde købt 400D. Mange havde fortrudt de ikke lige havde givet det lidt extra kontanter og fået EOS 40D.

Men alt dette er jo et spørgsmål om penge og behov.
Det er dyrere hvis du køber i en alm. fysisk butik end i en netshop. Her er mange tusinde kr. at spare. Men kan se du har fået mange råd – så jeg vil anbefale dig:
http://kamerashop.dk/ som er et anbefalelsesværdigt sted at handle. Jeg har selv handlet der, uden problemer.

Rigtig god fornøjelse.

/Ji9

NB:
Du kan læse test og tråde ved at Google: Canon EOS 40D

Den sælges både med og uden optik. Men da du jo nok ikke i forvejen allerede har Canon optik/linser, vil jeg hermed anbefale dig at købe 40D med optik.

Canon EOS 40D + 17-85mm IS USM (en virkelig god optik)
Prisen for selve kamerahuset & rigtig god optik er: kr. 9.288,- minus cashback rabat på kr. 1.370,-
(set hos kamerashop.dk) det gir kr. 7.918,- når du trækker cashback rabat fra)

Fra : croaks

Dato : 14-06-08 18:36

Nyt spejlreflekskamera fra Canon!

Canon eos 1000D er den nye entry-level.
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_1000D/index.asp

Se specifikationer på 1000D:
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_1000D/index.asp?specs=1

1000D forventes på markedet i juli/august måned.
Den vejledende pris på EOS 1000D er kr. 5.599,-

Prisen på 1000D vil nok komme til at ligge på ca. kr. 3.000,- for et hus og med kitobjektiv 18-55 vil prisen sikkert ligge på ca. kr. 3.500,-

Fra : croaks

Dato : 14-06-08 18:41
Fra : Ishoey

Dato : 14-06-08 19:05

Citat
Deres enstemmige svar var: Canon EOS 40D (Har ikke penge til EOS 5D eller højere)

Nikon D3 der er det enstemmige svar!
Nikon D3 spark Canon 1D ned på 2 plads igen.
Nikon D3, er en klar vinder!!!

Ps.
Er selv gået fra "Canon 1D mark II" til "Nikon D3"

Fra : croaks

Dato : 15-06-08 14:28

Og her http://www.godigital.dk/dk/xw5690.asp
Til 4.499,- med EF-s 18-55 mm IS.

Fra : fotowig

Dato : 15-06-08 20:28

Altså Ishoey.
Det er da fint at du er glad for din D3. Jeg er også ganske godt tilfreds med min 1D mk III. Det er bare ikke spørgsmålet. Det der er tale om er et godt begynderkamera. Og der er forskellene på 400D og dens afløser 450D glimrende skitseret. Liersom nyheden 1000D er kommet på bane.
Din fremturen med et kamera der er helt ude i skoven må vel nærmest betegnes som spam eller dumhed. Og lad nu være med at købe et Hasselblad for at imponere endnu mere. Vi er ligeglade!

Fra : sødprinsesse

Dato : 16-06-08 11:31

Hej igen

Jeg var inde i byen fredag, hvor jeg blev anbefalet et sony 350D ... tror jeg det hed....
De mente uafhængigt af hinanden, at det var det bedste kamera for en begynder, fordi jeg kunne forsætte med at udbygge det, og det samarbejdede rigtig godt med Carl Zeiss linser hvis man ønskede det, der var stabilisator i huset og der var stort set ikke det man ikke kunne få i ekstra udstyr.
Nogle der kan sige noget om det? ... If you know waht I mean

Fra : fotowig

Dato : 16-06-08 12:01

Hejsa.
Der er to unvendinger. Canon og Nikon er de kameraer profferne vælger igen og igen. Det er muligt angre har et bedre kamera i et enkelt segment et stykke tid, men Canon og Nikon har altid modeller der er på toppen. Det kan have stor betydning senere da du "gifter dig" med et system. Du får med tiden en masse ekstraudstyr hvoraf det meste IKKE kan følge dig til et andet mærke. Så det kan hurtigt blive meget dyrt at skifte. Forresten er det canon der laver Carl Zeiss objektiver nu.
Den anden ting går på ergonomien. Sony virker lidt klodset, så det er et sted du skal være grundig i dit valg.
Jeg ville holde mig til Canon. De har nogle gode kmeraer i en jævn høj kvalitet, god ergonomi og ikke så mange gimmicks sm konkurrenterne. Det kan være det virker lidt kedeligt, men det bliver en fordel i længden.

Fra : Ishoey

Dato : 16-06-08 15:45

Det vigtigste valg for dig lige nu er valg af system. Det er nu, du skal vælge om du vil binde dig til Nikon, Canon, Olympus eller Sony resten af livet.

Det er selvfølgelig ikke helt sandt, da man naturligvis altid kan skifte system, men det har som regel visse omkostninger, da man skal sælge praktisk talt alt sit udstyr og starte forfra.

Uanset hvad folk siger, så er der ikke stort forskel på de to mærker, så længe man taler om kameraer til under 10.000. Nikon's kameraer har et ry for at have bedre ergonomi, og Canon's kameraer synes nogle har bedre JPEG-farver. Men med de to D300 og D3 har Nikon for alvor meldt sig ind i kampen efter en periode, hvor meget initiativ var overladt til Canon.

Min anbefale til dig er:
Tag ned til en fotohandler og prøv at holde de forskellige kameraer i hånden og tag nogle billeder med dem. Tag hjem og tænk videre over det - tag ingen forhastede beslutninger!

Hvis jeg skulle anbefale til dig et, er det "Nikon D60" Det er et rigtig godt begynderkamera.
Læse om det her http://www.pcworld.dk/art/9840?page=1

Til fotowig,

Det er ikke et forsøg på at starte en religionskrig

Fra : Ji9

Dato : 18-06-08 12:39

Prøv at læse indlægget fra fotowig d. 16-06-08 12:01 igen.
Han har noget at "ha det i" – med det han siger.
Jeg ville ha sagt det samme hvis jeg kunne have formuleret det.
Desuden ville jeg også have været på "Herrens Mark" mht. kamera køb, hvis jeg ikke havde haft seriøs rådgivning, af folk der ikke skal tjene penge på mig!

Ja der er mange billige og også gode "fotografiapparater" - på tilbud og med fantastiske reklamer. De tager udmærkede billeder. Det er lige før de selv hopper ned i tasken og man får dem NÆSTEN gratis på tilbud.

Men - - - hvad er det du vil? Du "har altid fotograferet meget" - Så hvis det er en interesse du tænker på er blivende i dit liv. Som du vil ofre lidt mere tid på, end bare at tage familiefotografier til festlige lejligheder, - men lidt mere end det - og helst have mere kontrol over hvad det er der kommer på "billed/skærmen" det, så skal du ud i noget andet end et tilbuds fotografiapparat fra Bilka.

Et kamera er næsten at sammenligne med Lego - man kan købe dele til det (når man har råd) - Extra Flash, nye linser, og mange andre dimser.

Men hvis du køber et Canon kamera hus - kan du ikke bruge Nikon optik.

Jeg har selv samme forløb som dig - fotograferet et helt liv - med alskens underlige kamera´er.
har også haft flere forskellige digi cams´ - jeg er til Canon.

Uden at fordømme d andre mærker

Du har følgende muligheder