Kort på mobil
Fra : egoland
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 18-05-08 12:52

Er der nogen af jer, der kender et java-program, man kan bruge på en mobil, til at læse kort med?
Og er der nogen der kender et sted, man kan downloade et sådandt kort?
Fidusen skulle gerne være, at man bruger masterne, som jo i forvejen står der, og ved krydspejling finder en position, frem for ved GPS og WAP-teknologi, hvor man løbende downloader kortet.
Med de store SD-kort, man har nu om dage, må man jo kunne have kortet der, så man er fri for at wappe det.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-08 19:10

Google maps mobil er vist det du leder efter: http://www.google.com/gmm/tour.html?hl=da du skal have Java installeret til din browser for at bruge demoen her,ellers læs om mulighederne her: http://www.google.dk/gmm/index.html den bruger netop sende masterne til at bestemme din posion, og kan blive meget mere nøjagtig hvis du køber en bluetooth GSM modtager

Fra : NobleK

Dato : 19-05-08 10:43

Ja, som o.v.n. siger, er Google Maps det tætteste du kommer på. Dog skal du være klar over at den stadig henter kort ned løbende. Mig bekendt findes der ikke noget program som opfylder alle dine krav, og slet ikke hvis du begrænser det til Java. Jeg bruger selv TomTom på min Nokia E65 som er et Symbian program (kan også fås til Windows Mobile). Det har kortet på et hukommelseskort, men bruger et decideret GPS modtager (som du kan finde til under 500 kr). Position via masterne er også tæmmelig upræcis. Min erfaring viser at det godt kan være ca 500 m upræcist (måske mere). Det er fint nok hvis du gerne vil vide hvilken by/bydel du befinder dig i, men heller ikke meget mere.

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 19-05-08 20:37

Tak for svaret o.v.n..