Mistet lyden på HP computer
Fra : o.v.n.
Vist : 1589 gange
250 point
Dato : 21-03-08 02:16

Hej jeg behøver lidt hjælp igen, min HP computer med Windows XP Pro har mistet lyden, eller rettere ikke helt, det er sikkert en fejl 40 jeg har for nylig installeret Magix Audio Cleaning lab 11 og har her i aften optaget nogle af mine cassetebånd, jeg kan høre lyden når jeg indspiller, men ingen lyd ellers, heller ingen ding dong lyde når Windows startes, Windows MediaPlayer er også tavs, jeg har været i Lyd indstillinger og justere lidt på indspilningen, ellers har jeg ikke pillet ved noget (ikke som jeg kan huske) jeg har prøvet at fjerne lyddriver og hentet en ny opdateret hos HP, det er en onboard Realtak High Definition Audio lydenhed jeg har, jeg har selvfølgelig genstartet et utal af gange men intet hjælper, jeg har taget stikket til indspilning ud, hvis nu den slog højtalerne fra, jeg har prøvet Fejlfinding, det gav heller ingen lyd, hvad mangler jeg at forsøge ? Og hvorfor kan jeg høre det jeg indspiller, når jeg indspiller men ingen playback ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 260 point
Dato : 21-03-08 02:31

har du været i kontrolpanel - lyde og lydenheder og kigget på egenskaber for lyde og set om lyden er slået fra (flue) - og samme sted fanebladet lyde og checket om lydene virker ?

Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 02:36

Ja der har jeg været miritdk, og fejlfinding guidede mig også deromkring, hvordan tjekker jeg om lydene virker ?

Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 03:05

Det der undrer mig mest er, at jeg har en udmærket lyd fra den tilkoblede gamle radio med cassette afspiller, men ellers ingen lyd overhovedet, og som før skrevet, jeg har forsøgt uden at have stikket til radioen i, hvad mangler jeg, HJÆLP mig, jeg har lige forsøgt med endnu en genstart, da fik jeg at vide at systemet var genoprettet efter en alvorlig fejl, da jeg havde sendt fejl rapport, åbnede en internet side og fortalte at der ingen løsning er, men at det er enten et hardware eller driver problem

Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 03:09

Nu er det jeg håber på at kunne læse en masse gode forslag, når jeg vågner en gang langt op på formiddagen

Fra : Manse9933

Dato : 21-03-08 03:15

Det kan lyde som om Magix Audio Cleaning har overtaget lydkontrollen,har du prøvet at afinstallerer programmet og kørt et regcleaner program eller gået igennem alle
indstillinger i Magix for at se om der er nogle indstillinger som du har overset?

Manse9933

Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 03:39

Jeg er lidt i panik og har også forsøgt Systemgendannelse til for en uge siden, der er ingen Magix nu, og heller ingen lyd

Fra : Manse9933

Dato : 21-03-08 03:45

Prøv så at afinstallere lyddriveren og kør et regcleaner program og så installer den igen med antivirus slået fra.

http://www.macecraft.com/downloads/
Bedre findes ikke, efter min mening 30dages fuld funktionalitet.
Der er mange gratis regcleaner der ikke kan fjerne bare det halve af de ubruglige nøgler i regedit.
Deriblandt EC.

Fra : Manse9933

Dato : 21-03-08 03:49

Har brugt jv16 i mange år og den har løst alle mine regedit problemer,jeg har en licens til dyret og haft det siden den gik fra gratis program til shareware.
Brugt det siden den første beta version.

Fra : Manse9933

Dato : 21-03-08 03:50

Systemgendannelse ,skaber altid nye problemer ude i fremtiden,bruger det aldrig og har slået det fra,det
laver rod i regedit.

Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 03:51

Jeg forsøger igen i morgen, men skal have gæster til frokost, og de hænger måske på, til en gang hen på aftenen, men så kommer jeg og læser flere forslag og afprøver dem, nu er det virkelig sovetid

Fra : Manse9933

Dato : 21-03-08 03:51

kør en chkdsk efter afinstallationen af driveren.

Fra : Manse9933

Dato : 21-03-08 03:52

God nat og sov godt.

Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-08 13:16

Så er jeg på igen, jeg er begyndt at overveje om der noget fysisk i vejen med lydkortet, i øjeblikket kører jeg fra en af mine Ubuntu live CDer, computeren siger stadig ikke et kvæk, eller bib eller noget som helst Linux bruger sine egne drivere til computer hardware, og da live CDen indlæste kom der en advarsel om fejl på en pci device, jeg nåede ikke at fange detaljer men mon det kan være lydkortet ? Heldigvis er en sådan ikke det dyreste stykke hardware, så mon ikke jeg løser problemet med et nyt lydkort ? Har nogen af jer nogen kommentarer eller forslag til noget som ikke er afprøvet ? Jeg har på et tidspunkt ved en fejl, sat indgangs stikket i stikket til øre bøfferne, det afbryder sikkert højtalerne, men burde de ikke virke igen, når stikket tages ud ?

Fra : Stouenberg

Dato : 22-03-08 13:59

- skift til Windows...

Fra : Stouenberg

Dato : 22-03-08 14:00

- lige hurtigt nok, undskyld...

Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-08 15:33

Stouenberg læs lige HELE spørgsmålet og ikke kun det sidste indlæg, det kaldes at springe over hvor gærdet er lavest

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 12:22

Tak for svaret miritdk. Der kommer vist ikke flere forslag, computeren er stadig tavs og jeg har bestem mig til at købe et andet lydkort, hvis ikke du synes at du fortjener point her miritdk, så er der sikkert en anden konto hvor du har hjulpet mig, som du kan sætte dem ind på God sne påske

Fra : miritdk

Dato : 24-04-08 14:13

ouch o.v.n - jeg har helt overset tråden her - men tak - øhh hvor filan vil du have jeg skal sætte noget ind ???

Du har følgende muligheder