Opdeling af harddisk.
Fra : m2008
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 01-02-08 17:02

Hej alle.

Jeg har et lille problem: min harddisk er delt i et C- og et G-drev. Nu er pladsen på C-drevet blevet trang og jeg vil gerne udvidde (læs: "flytte" plads fra G- til C-drev). Da det ikke var mig selv der i sin tid delte harddisken, er jeg lidt på bar bund. Kan nogen hjælpe? Kan man overhovedet dette eller skal man helt forfra med geninstallering af alle programmer?

Mvh.
m2008

Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 18:33

Det kan du sagtens, og det gratis partions program Gparted er velegnet, men brug det ikke uden grundig instruktion: http://gparted.sourceforge.net/

Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 18:36

Helgec har lidt om Gparted: http://www.helgec.dk/insert.html#GPARTED:

Fra : Eyvind

Dato : 01-02-08 19:05

Med gparted er det rimeligt nemt.
Hent og gem gparted
Brænd gparted (eks. i Nero brænd image til disk under kopi)
Start comp med den brændte CD
Resize dit G drev mod højre
Udvid dit C drev i det frie område.
Apply hvis det ser rigtigt ud
Vent et godt stykke tid til den er færdig
Genstart og du har plads på C drevet.

Du har følgende muligheder