Tefal Home Brødmaskine
Fra : mubbur
Vist : 1152 gange
200 point
Dato : 03-01-08 09:28

Hej jeg har fået mig en Tefal brødmaskine som selv laver brød, er der nogen derude som ved eller har prøvet hvad for mel der er bedst til at bruge til den , har prøvet lidt af hvert, men har ikke nået det som jer er tilfreds med endnu, ellers en meget fin maskine, så hvis der er nogen som har prøvet det send lige nogle linjer til mig
M.V.H.Óli

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-08 09:54

Nu er det jo en smagssag, hvad man synes er det bedste brød.
Vi har vænnet os til bagernes og fabrikkernes meget luftige og svampede brød, og hvis man vil have det, undgår man ikke at der skal bruges mel med diverse bageforbedrene tilsætninger.

Bedst er det at bruge AMO uden tilsætninger af kerner, eller grove dele, hvis man vil have et let brød.

Ellers kan du prøve med enaf de mange færdige brødblandinger som er på markedet. De indeholder formentlig også de rigtige tilsætninger.

Det lyder måske afskrækkende med de mærkelige navne på ingridienser man kommer i melet. Men man må i dag kun bruge helt uskadelige stoffer, i familie med dem der fra naturens hånd kan være i mel.

Fra : akle

Dato : 03-01-08 13:13

Jeg har også en brødmaskine (andet mærke), hvor jeg har fundet ud af, maskinen ikke egner sig til ret mange variationer, bagemæssigt set. Vi bager derfor mest franskbrød, men med kerner, da vi kan lide lidt grov korn i brødet. Kernerne puttes i det "våde" som skal i aller først i bunden af maskinen, så kan maskinen klare det hele selv. Brødet bliver rigtig godt, men efter et par døgn, lidt tørt. Melsorter har vi ikke "forsket" i.
Dog, håndlavet brød på den gammeldawse måde, er alligevel bare SAGEN!
MVH Akle

Fra : Klumme

Dato : 03-01-08 13:56

Jeg blev lige lidt lun på sådan en bagemaskine, men har jeg forstået det rigtigt, så kan man kun bruge det mel, som skal bestilles hos firmaet, hvis bageresultatet skal være i orden. Er det rigtigt??

Fra : Klumme

Dato : 03-01-08 13:58

Bliver det færdige brød fuldstændig, som var det købt hos bageren, eller som når man selv bager det....hvis man bruger deres mel?? Hvordan bliver det hvis man selv køber en pose AMO mel og bruger den.

Fra : transor

Dato : 03-01-08 16:12

Den vi har er gode til fint franskbrød med AMO mel.

Hvis man prøver med noget groft, som vi godt kan lide bliver det meget kompakt.

Men måske kan man forsøge sig frem med ekstra gær lidt sukker, for at fremme gærkulturen osv.

Fra : Klumme

Dato : 03-01-08 16:25

Okay.

Jeg så på nettet, at der er stor prisforskel.. fra ca trehundrede op til 1000 kr. Er der væsentlig forskel til det bedre hos de dyre, eller er det bare det sædvanlige stunt

Fra : mubbur

Dato : 03-01-08 23:48

Hej med jer ja jeg kan se at der er flere der som har samme brødmaskine som jeg ,jeg har nu købt et anden mel så det skal jeg lige prøve, så kommer jeg tilbage med et svar i morgen, ellers havde vi et andet mel i starten ,men kan desværre ikke huske navnet på det og det var bare super har nu købt et som heder Amo sigtet speltmel og et som heder Amo Yoghurtbrød skal prøve det enen i aften så vi håber det bliver godt kommer med et svar i morgen, ja jeg har også set flere priser den som vi har her koster 690 nedsat før 1000, men kan fås andre steder for 299 har kostet før 500 så det med før og efter er ikke altid at gå efter, men som sagt kommer tilbage i morgen
Hilsen Óli

Fra : mubbur

Dato : 04-01-08 14:22

Hej ja jeg fik et super godt brød med den mel som jeg brugte der (Amo sigtet speltmel ) har ikke prøve det andet mel endnu, og det var meget fint og lige som fluets brød, så det var ikke lang tid det havde på bordet, så det er nok bare medig frem og finde det bedste mel, som det ser ud er det Amo som vinder,så jeg vil sige tak for det gode svar fra transor, lader siden være åben lidt endnu
En varm brød hilsen til jer allesammen

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 05-01-08 13:45

Tak for svaret transor.
Håber vi får mange gode brød udaf vores lille bageri god weekend til alle i huset
Hilsen Óli

Du har følgende muligheder