Hvad er godt og købe...
Fra : Ja-boutrup86
Vist : 413 gange
13 point
Dato : 28-11-07 18:35

Hej jeg skal ud og have motor cykel til landture, hvad skal jeg kigge efter.?

Fra : Teil

Dato : 28-11-07 18:36

HD

Fra : taliskoko

Dato : 28-11-07 18:44

Det kommer så sandlig an på din kørestil. Men ellers skulle Suzuki SV være god at "lege" på.

Søg evt. her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/

Fra : dova

Dato : 28-11-07 19:39

Det kommer an på

Budgettet

Din alder

Erfaring med MC

hvad du lægger vægt på, altså sportslig, langtur, eller hygge-kørsel

Fra : yankie5

Dato : 29-11-07 07:19

Honda vtx 1300 super mc 75hk. kan bruges til alt.

Fra : Teil

Dato : 29-11-07 09:46
Fra : egoland

Dato : 11-12-07 10:32

Prøv at være lidt mere specifik: Dækker "landtur" cross, så er det et mudderjern, du skal ha', men det er nok ikke lige det, du tænker på. Har selv en transalp, 600cc, som godt kan tage een bag på, men det er nok også det mindste, hvis det skal være sjovt at være to.
For nogen er saddelhøjden et problem, specielt for piger, så den skal også tjekkes. Det er lidt u-tjekket at vælte, bare fordi man holder for rødt!
Så er det økonomien: Hvad må den koste? Der er det ved mc'er, at de ikke taber meget i værdi, når de er ude over de første 4-5 år, så kommer det mere an på km. standen. Mit ræsonement var, at det langt bedre kunne betale sig at låne pengene, og så afdrage lidt om måneden=værditabet, frem for at købe en billigere/mindre mc, som du ikke helt er tilfreds med, og som der skal laves en del på=dyrt i rep.
Endelig er der forsikring: Nogle selskaber er rent ud allergiske overfor modeller med "R" i navnet, og nogen nægter enda at forsikre dem. Nogle gange kan du få din ancinnitet ført over fra din bil-tid.
Men at købe MC er generelt en smagssag, så det er dælme svært at råde!

Fra : kimibs

Dato : 08-01-08 21:52

Jeg er selv en af de gamle der vil prøve at køre motorcykel og har valgt en billig Virago 7oo som kan sælges videre såfremt det alligevel ikke var så intressant som jeg håber, hvis du går i Virago tanker, skal du huske at den helst ikke må være ældre end 89 da de ældre modeller har nogle skavanker som koster penge på længere sigt.
held og lykke såfremt der er 1. gang.

Du har følgende muligheder