Initalisering af BMW-nøgle
Fra : bobobasse
Vist : 2794 gange
146 point
Dato : 03-10-07 18:00

Min BMW 520i touring '96 har været til service i tyskland og da jeg skal hente den igen vil den "infrarøde nøgle" ikke virke mere. Mekanikeren dernede kunne heller ikke få den til at virke, men gir mig den forklaring jeg nok skal initalisere den anden nøgle og som virker (virkede) derhjemme først. Herhjemme gør jeg følgenede; sætter mig i bilen og lukker døren. sætter nøglen i tænding og drejer fra 0 til 1 og tilbage igen på 0 inden for 5 sek. Så trykker jeg åbne på nøglen og holder den inde, hvorefter jeg trykker 3 gange på luk indenfor 10 sek. så slipper jeg åbne-tasten. Herefter fører jeg nøglen i tændingen og trykker på en af tasterne. Og så burde lortet virke!!!!!! Er der nogen der har ideer til, hvad jeg gør forkert? Efter mine forsøg med den nøgle som jeg ikke havde med til Tyskland og som stadig virkede, da jeg kom hjem fra Tyskland selvfølgelig ikke virker mere....og der er strøm på. Hvad kan jeg gøre inden den ryger på værksted igen?

Fra : transor

Dato : 03-10-07 18:30

Læs manualen omhyggeligt.
Send mail til BMW importøren i danmark og stil samme spørgsmål.

Læs en tysk manual. Der kan være oversætterfejl i den danske.

Find hjemmeside til en BMW klub, og sør der.

Den endelige løsning : Køb en anden bil, som fungerer.
Mazda f.eks.

Fra : trimare46

Dato : 03-10-07 18:31

hvad er det der ikke virker. kan du låse dørene op med fjernbetjeningen, men ikke starte, eller er der ikke noget der virker.

Fra : PrivateDK

Dato : 04-10-07 02:06

Håber nedenstående kan hjælpe. Så vidt jeg kan se er der to slags. Af gode grunde kan jeg ikke sende figurerne med.
Det er en kopi af hvordan mad programerer nøgler på en BMW Model: 5 Series (E34) 2,0 520i 1991-1996 Motorkode: 20 6S 2.
Taget fra programmet Autodata som de fleste værksteder har.
Det er rimeligt kompliceret. Prøv at printe mit svar, så er det nok nemmere at tyde.
eller send mig en personlig besked, så kan jeg prøve at lave en bedre kopi.

Infrarød sender

BEMÆRKNING: Den infrarøde sender kan ses på forkanten af nøglen.

Type 1

Systemets funktion - uden startspærre

Infrarødmodtageren sidder i bakspejlet.
Med et tryk på nøglens låse-/oplåseknap Fig. 1 [1] deaktiveres alarm, centrallås og dobbeltlåsesystem.
Nøglens låse-/oplåseknap Fig. 1 [1] holdes inde åbner man ruderne og derefter soltaget.
Med et tryk på dobbeltlåseknappen Fig. 1 [2] inden for 15 sekunder efter at bilen er låst, aktiveres alarm og dobbeltlåsesystem.
Nøglens låse-/oplåseknap Fig. 1 [1] eller dobbeltlåseknap [2] holdes inde for at lukke ruder og soltag.
Har man utilsigtet sluppet nøglens låse-/oplåseknap Fig. 1 [1], gør man således:
Tryk kortvarigt på låse-/oplåseknappen og slip den igen Fig. 1 [1].
Tryk på låse-/oplåseknappen og hold den inde Fig. 1 [1].
Alarmsystemets hældningsføler kan deaktiveres på følgende måde (hvis monteret):
Tryk kortvarigt på nøglens dobbeltlåseknap Fig. 1 [2] efter aktivering af alarmsystem og dobbeltlåsesystem.
Alarmsystemets hældningsføler afbrydes, indtil alarmsystem og dobbeltlåsesystem er deaktiveret.

Systemets funktion - med startspærre

Infrarødmodtageren sidder i bakspejlet.
Med et tryk på nøglens oplåseknap Fig. 1 [2] deaktiveres alarm, centrallås, startspærre og dobbeltlåsesystem.
Ved at holde nøglens låseknap Fig. 1 [1] inde lukker man ruder og soltag.
Har man utilsigtet sluppet nøglens låseknap Fig. 1 [1], gør man således:
Tryk kortvarigt på oplåseknappen og slip den igen Fig. 1 [2].
Tryk på låseknappen og hold den Fig. 1 [1].
Alarmsystemets hældningsføler kan deaktiveres på følgende måde:
Tryk kortvarigt på nøglens låseknap Fig. 1 [1] efter aktivering af alarmsystem, centrallåsesystem, startspærre og dobbeltlåsesystem.
Alarmsystemets hældningsføler afbrydes, indtil alarmsystem, centrallåsesystem, startspærre og dobbeltlåsesystem er deaktiveret.

Fig. 1

Programmering

Når

Nøglebatterier fuldstændig afladet.
Nøglebatterier ikke udskiftet inden for 60 sekunder.
Nøgle tilføjet eller udskiftet.
Tryk IKKE på fjernbetjeningsknapperne under batteriskift.

Hvordan

Ret nøglen mod den infrarøde modtager i bakspejlet. Afstand fra modtager: Mindre end 15 cm.
Med startspærre: Lås bilen op med fjernbetjeningen.
Luk førerdøren.
Tilslut og afbryd tændingen.
Tryk på låse-/oplåseknappen og hold den inde Fig. 1 [1].
Med startspærre: Tryk på oplåseknappen og hold den inde Fig. 1 [2].
Inden for 10 sekunder trykker man kort tre gange på dobbeltlåseknappen [2], samtidig med at låse-/oplåseknappen [1] holdes inde.
Med startspærre: Inden 10 sekunder trykker man tre gange kort på låseknappen Fig. 1 [1], samtidig med at oplåseknappen [2] holdes inde.
Slip låse-/oplåseknappen Fig. 1 [1].
Med startspærre: Slip oplåseknappen Fig. 1 [2].
Lysdioden Fig. 1 [3] blinker langsomt i 10 sekunder.
Tryk på låse-/oplåseknappen eller dobbeltlåseknappen.
Med startspærre: Tryk på låse- eller oplåseknappen.
Centrallåsen låser og låser op for at angive at programmeringen er korrekt.
Gentag ovenstående, hvis lysdioden ikke blinker eller centrallåsesystemet ikke virker.

BEMÆRKNING: Der kan højst programmeres 4 nøgler. Foretag programmeringen af hver nøgle
inden for 30 sekunder.

Type 2 - uden startspærre

Systemets funktion

Infrarødmodtageren sidder i bakspejlet.
Med et tryk på nøglens oplåseknap Fig. 2 [1] deaktiveres alarm, centrallås og dobbeltlåsesystem.
Med et tryk på låseknappen Fig. 2 [2] aktiveres centrallåsen.
Med et tryk på knap Fig. 2 [3] senest 15 sekunder efter at bilen er låst, aktiverer man alarmsystemet og dobbeltlåsesystemet.
Ved at holde låseknappen Fig. 2 [2] nede lukker man ruderne og soltaget.

[...]

Tilslut tændingen med en anden nøgle.
Anbring nøglen på initialiseringsenheden (placeret på instrumentbrættets overside) Fig. 3 .
Nøglens oplåseknap Fig. 2 [1] holdes inde, til lysdioden [4] blinker.

BEMÆRKNING: Der kan programmeres højst 4 nøgler inden for 15 minutter. Tændingen MÅ IKKE afbrydes mellem hver programmering af en nøgle. Fig. 3

Fra : bobobasse

Dato : 04-10-07 18:19

Hej Privatedk!

Din manual ser spændene ud. Jeg vil prøve at anvende den. Vender tilbage med svar.

Fra : bobobasse

Dato : 07-10-07 16:31

Hej PrivateDK

Din manual har gjort, jeg er kommet en del videre. Det er lykkedes mig at få nøglerne til at virke, men ikke samtidigt. Dvs., hvis den ene virker, virker den anden ikke eller omvendt. Men det beviser jo bare, det er manden og ikke nøglerne, der er noget galt med. Jeg tror,jeg må indlevere den til BMW og bede dem gøre det. Men tak for hjælpen PrivateDK

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 146 point
Dato : 08-10-07 00:32