Kaleche syning!!
Fra : TEAS
Vist : 7712 gange
130 point
Dato : 29-01-03 03:46

ER der ikke en erfaren sejler der kan oplyse mig om!!
Hvordan syer jeg en kaleche.Kan jeg sy den på en alm.symaskine.
Hvilket stof og kvalitet og et godt sted at handle.

Fra : Jens_Kirk

Dato : 29-01-03 07:58

I bådudstyrs butikker kan du købe kaleche stof.
Principielt kan du sy den i hvad som helst men det skal være ret kraftigt for at kunne holde til daglig brug.

Hvis din symaskine er en kraftig model kan du godt bruge den. Men det kan hurtigt blive pladsproblener da stoffet fylder meget.

Venligst Jens

Fra : 3773

Modtaget 130 point
Dato : 29-01-03 08:50

Min svigerinde syede kalechen til min brors lille jolle i et stof der hedder polyester/trevira. Det er ekstremt solidt og kryber ganske minimalt. Hun syede på en ganske almindelig symaskine. Men pas på, det skrider meget nemt og er rimelig levende at arbejde med. Du burde kunne købe dette hos IPS/Dansk Pressenning 56 65 21 10. De har det i flere farver. De bruger det til at lave perfo-kanaler (tekstilkanaler) af. Prisen kender jeg ikke.

Fra : TEAS

Dato : 29-01-03 20:45

3773 Tak for svaret.Polyester/trevira er det stærkt og vandtæt?
Hvor lang tid har kalechen holdt på din brors båd og sidder den på hele året.

Fra : 3773

Dato : 30-01-03 13:53

Både stærkt og vandtæt. Har været på hele året (hun lavede det sidste vinter). Ingen nævneværdig blegning. Hun lavede den i blå - rigtig rigtig flot!

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 30-01-03 18:34

Tak for svaret 3773.Vi vil sy en ny kaleche til vores 21`motorbåd.
Vi synes at priserne på kalecher er alt alt for høje men sådan er priserne
i lystbådebranchen .
mvh
TEAS

Fra : Jens_Kirk

Dato : 30-01-03 21:11

dette er sgu det mest undelige sted på nettet !!

At opregne i point og at det koster at se et svar som ikke engang er specielt godt !!!

Nej kig hellere på www.lav-det-selv.dk her er svar gratis der er en god søge funktion og masser af kompetente folk der giver et svar eller godt råd gratis helt uden penge eller point..

Venligst Njord :) en glad bruger på www.lav-det-selv.dk

Fra : Jens_Kirk

Dato : 30-01-03 21:12

[...]