ombetrækning af sofagruppe
Fra : bevares
Vist : 7082 gange
20 point
Dato : 29-07-07 16:22

Vi har en nyere sofagruppe med Alcantara, som slet ikke har levet op til forventningerne. Vil derfor gerne have ombetrukket en 2- og en 3-personers sofa med løse hynder med anilin-læder. Er i tvivl om, hvordan vi bedst og billigst griber det an. Iflg. Ide-møbler skal fabrikken (det er model Maria fra Stouby) have 32.000 kr. for opgaven. Det finder vi alt for dyrt, da det næsten svarer til møblernes pris.

Hjælp!

Fra : refi

Dato : 29-07-07 16:51

Så går du til en møbelpolstrer......

Han kan give dig en pris på arbejdet.....

Du kan finde dem i telefonbogen (hvis ikke du kender en).....

Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 20:27

hej bevares
hvis det er noget du gerne selv vil i gang med at gøre så er det menneste at sprætte alt op og bruge det som mønster, bare husk at skriv hvor og med hvad delene skal sættes sammen igen..
jeg har betrukket min sofa og gjorde det på den måde...
det er en stor opgave men hvis du er frisk på opgaven så synes jeg det er det nemmeste...

ellers kan du lave det som et slaks betræk som skubbes ned over sofaen og sættes fast med enten velcro eller en hæftepistol...

hilsen Jeanette

Fra : annette-sejr

Dato : 29-07-07 22:00

Har gået til møbelpolstring i 5 år ( fof ) Vil bare lige sige at det er en stor mundfuld for en uøvet. Har idag større forståelse for møbelpolstrenes " høje " priser. Var det ikke muligt at sælge sofaerne og købe nogle nye ? Ellers vil jeg foreslå et aftenskolekursus ! ! ! Mvh. Annette

Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 22:48

helt rigtigt det er en stor mundfuld hvis man ikke har syet før og det tager da også noget tid!!! men det er billigst hvis man kan... ved jo ikke hvad erfaringer du har med at sy... men man kan købe en læder nål til symaskinen det er ihvertfald vigtigt at bruge den hvis man selv går i gang...

Fra : refi

Dato : 29-07-07 23:03

Hvis du tror du kan sy en betræk til et sofasæt med en alm. symaskine påmonteret en lædernål - så tager du grueligen fejl...

Det er SLET IKKE en opgave for en "hobbesnedker".....

Der skal fagfolk til....

Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 23:10

hehe det kommer nok helt an på om det er meget tykt læder for min stol har jeg syet på min symaskine i tynt læder... selvfølgelig med list håndsyning ved siden af...

Fra : bevares

Dato : 30-07-07 05:10

Takker for indlæggene.
Må nok vælge en fagmand, men kan man regne med, at enhver møbelpolstrer er i stand til at klare opgaven - er lidt nervøs for, at det kan blive noget "fusk".

Fra : refi

Dato : 30-07-07 10:30

Nej - det kan du ikke regne med....

Du må finde en - snakke med ham om pris - Evt. kigge på det han har lavet - eller søge lidt omkring og finde nogen der kan anbefale vedkommende.....

Langt hovedparten kan dog deres hverv til UG....

Fra : refi

Dato : 30-07-07 10:34

Det bedste er at finde en møbelpolstrer der samtidig er sadelmager.....

Du har følgende muligheder