links til billeder ???
Fra : solling
Vist : 539 gange
84 point
Dato : 16-04-07 06:03

hej hej
er der ikke nogen der kender et sted med billeder af kalkede huse... jeg er specielt interesseret i billeder af huse der er kalket med jernvitriolblanding (gule/orange huse).
jeg har selv fundet nogle få stykker spredt på nettet.... gamle-huse.dk osv men mangler en størrer billede samling for lidt farveinspiration, ...... håber at der er nogen der kan hjæpe

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 84 point
Dato : 16-04-07 11:42
Fra : disken

Dato : 16-04-07 11:44

I gamle dage havde Maler-mestre en masse billeder
af huse, de kunne vis frem til kunder, som derefter kunne
tage ud på adressen, for at se nærmere på farver.
Men tvivler på det er tilfældet i dag...

Fra : disken

Dato : 16-04-07 12:11
Fra : bennymanden

Dato : 17-04-07 00:50
Fra : disken

Dato : 17-04-07 03:38

DEN ER SVÆR,,,,,,,,,,,

Fra : solling

Dato : 17-04-07 06:03

hmmm øv øv øv det kan da ikke være rigtig men tak for jeres links..... gerne flere forslag )

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 16-05-07 21:42

Tak for svaret disken.

Fra : disken

Dato : 16-05-07 21:52

Ja ___den var ikke lige til at finde.

Men prøv en farve_handel.
Sikkert DET nærmeste, du finder et/
farvekort på huse.

Har som sagt ''lidt'' billedere af gamle huse,
men ikke bedre end dem, du kan finde på nettet.
Dem jeg har, er en lille blanding af US-/ Mexico huse.

Men du kan smide en PM, og jeg skal gerne sende dem.
Hvis du ikke allerede har fået samme besked...

Fra : murermike

Dato : 06-07-07 11:52

Hej - der findes faktisk en del billeder af indfarvet kalk på følgende sider

www.sandkalk.dk
www.kulekalk.dk
www.scokalk.dk
og
www.jurakalk.net

Jeg bruger dem ofte som udgangspunkt - ellers kom tilbage.

hilsen
MurerMike

Du har følgende muligheder