Med et stort ønske om at i kan hjælpe..
Fra : Søren H. Wind

Dato : 06-10-01 19:46

Jeg søger teksten, eller rettere de 2 manglende vers til den sang jeg her
afskriver det jeg har pt.
Sangen har været brugt i vores familie ved store sammenkomster, og er
ligesom et vartegn for min moders familie, men under dagens fest kommer det
frem at man mener der eksisterer 2 yderligere vers til sangen, men ak...
hvor skal man lede..

Sangen følger her:

Om glæder end betegned
hvert fjerd, vi vandred frem,
dog længsel sjælen fylder
ved tanken om vort hjem;
og aldrig du i verden vil finde noget sted,
hvor som i barndommens egne dit hjerte føler fred.

Hjem! Hjem! Mit kære hjem!
Nej Ingen, ingen plet er så skøn som du mit hjem.

Landflygtig jeg mod hjemmet
igennem tårer ser;
ak! skal min elskte hytte
jeg aldrig skue mer?
Sødt fuglene dér synger med den mig kendte røst;
der atter fred neddaler i sorgopfyldte bryst.

Hjem! Hjem! Mit kære hjem!
Nej Ingen, ingen plet er så skøn som du mit hjem.
-
H. R. Bishop
På dansk ved N. Faber
-