Tekster/noder til gamle sange
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 16-04-01 18:02

Hejsa.

Er der nogen der ved, hvor man kan finde tekster/noder til disse sange?
Eller bare noget der ligner.

-Du er min øjesten
-Gem et lille smil til det bli'r gråvejr
-To lys på et bord
-Åh Marie a wil hjæm til dig
-Op til Alaska
-Kom igen til Mandalaj
-Er du dus med himlens fugle

Hilsen Morten Bock Sørensen
--
http://www.mortenbock.dk

Fra : Janne

Dato : 16-04-01 23:55

"Morten Bock Sørensen" <mortenbock@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er der nogen der ved, hvor man kan finde tekster/noder til disse sange?
> Eller bare noget der ligner.
>
> -Du er min øjesten
> -Gem et lille smil til det bli'r gråvejr
> -To lys på et bord
> -Åh Marie a wil hjæm til dig
> -Op til Alaska
> -Kom igen til Mandalaj
> -Er du dus med himlens fugle

På de fleste biblioteker kan du låne Imudicos Melodibog. Serien består af
over 50 bind, og jeg tør næsten godt garantere at hver og én af de sange, du
nævner, findes i serien (sammen med mange andre, man havde glemt, og
glædeligt bliver mindet om)
Sangene er gengivet med akkorder, noder til melodien og tekst.
Et lille plus: Bindene har spiralryg, så de ikke klasker sammen, når det
lige går allerbedst

--
Janne

Fra : ClausLone

Dato : 17-04-01 00:54

hej
se viderer på denne gruppe og du vil finde text/becifring til mandalay
Claus

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-04-01 03:03

Vi har sendt de fleste direkte til Morten,( der var så mange, så det var
nemmere ).......

MEN vi har ikke "Op til Alaska"....er der andre der kan hjælpe?

Vi formoder det er den gamle sang hvor omkvædet går noget i retning af:
"Kom kom til Klondyke op og grav guld, solen ser man aldrig her i dette hul,
men hvis du er heldig får du hele sækken fuld..."o.s.v.
og ikke Allan Olsen's noget nyere "op til Alaska" ?????

mvh
Søren og Anette
--
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Øistein

Dato : 17-04-01 22:39

*Flying Hotdogs
>Vi har sendt de fleste direkte til Morten,( der var så mange, så det var
>nemmere ).......

Hei! kan du sende den med øjesten til meg Min danske x sang den for
meg for maaaaange år siden

--
Øistein

Fra : Tommy.T

Dato : 18-04-01 21:12

Nej, der er Du lidt galt på den:
"Op til Alaska" er en gammel Four Jacks sag, som jeg desværre ikke har
teksten på, men den står omtalt på:
http://www.artist.dk/artister/jamesrasmussenstrio.htm
Hilsen Tommy

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 18-04-01 23:25

> www.flyinghodogs.dk mail: info@fyinghotdogs.dk
> www.musikosten.dk musikere sorterer i musikere

Jeg må endnu engang anstændigvis bede om, at man her i gruppen holder
proceduren og ikke føler sig tvunget til hver eneste gang at fylde sin
underskrift med hele tre reklamer.

finn b-

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-04-01 23:40

"Finn Byrgesen" <byrgesen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Jeg må endnu engang anstændigvis bede om, at man her i gruppen holder
> proceduren og ikke føler sig tvunget til hver eneste gang at fylde sin
> underskrift med hele tre reklamer.

Hvor mange gange skal vi bede dig om at læse www.usenet.dk - denne gang
særligt http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html hvor det fremgår, at
signaturer er et fristed.

--
mvh. Nikolaj
Træt af hykleri på dk.kultur.musik? Send en mail til abuse@stofa.dk

Fra : TineBlach

Dato : 05-08-03 12:23

http://www.kandu.dk/

Fra : TineBlach

Dato : 05-08-03 12:24

> [...]
> Søren og Anette
> --
> The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Kan i ikke sende teksten til : Du er min øjesten til mig.
På forhånd tak
Tine: tblach@get2net.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : -V-

Dato : 05-08-03 12:33

TineBlach wrote:
> Kan i ikke sende teksten til : Du er min øjesten til mig.

Google, hele verdens bedste ven.
0,27 sek.

Resultat: http://www.danskefilm.dk/index2.html

Klippet herfra:

Hør, hvor lærken slår sin trille
for den gyldne sol.
Jeg for dig vil også spille
lidt på min fiol:

Du er min øjesten, en bette dejlig én er du.
Og når vi to følges ad,
så er jeg altid glad,
som nu.
Du er et stykke af himlens blå.
Alverdens lykke, den vil du få.
Hvem kommer så på den grønne gren ?
Det gør min øjesten - og jeg.

Tusind klokkeblomster gynger
blidt i solens skær.
Hør - jeg syn´s, at lærken synger
med på denneher:

Du er min øjesten, en bette dejlig én er du.
Og når vi to følges ad, så bli´r jeg altid glad, som nu.
Du er et stykke af himlens blå.
Alverdens lykke, den vil du få.
Hvem kommer så på den grønne gren ?
Det gør min øjesten - og jeg.

Hver gang månens gule lygte
lokked' med sit skær,
Jeg min kære pige søgte
her blandt skovens trær.
[...]

-V-

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-04-01 08:48

Hej Morten

Gå en tur på biblioteket. De fleste er i Imudico's melodibøger eller i
Politikens Lystige viser.

Jørgen