/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Automatisk Recovery
Fra : Runell
Vist : 406 gange
80 point
Dato : 02-02-07 15:35

Når man køber en bærbar med installeret OS, er der typisk lavet en recovery partition som man kan boote fra hvis computeren skal gendannes til da man fik den første gang.

Hvis man køber en bærbar uden OS og selv opretter en partition tiltænkt recovery, hvordan omdanner jeg denne partition, så jeg fremover kan boote fra denne recovery partition og gendanne computeren til sådan som den er nu, hvor den er fuld konfigureret ?

Recovery partitionen skal have samme funktioner som dem der er på en preinstalleret bærbar. Altså skal jeg når der er brug for det, under opstart kunne vælge at boote fra den partition jeg laver, og så går gendannelsen igang.

Jeg har desværre kun 80 point at uddele, så jeg håber det er nok.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-02-07 16:01

Hvis du har betalt for OS'en, kan du jo bare bruge org. cd'en...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 23:45

Meningen er ikke at du skal bruge den recovery der ligger på harddisken til recovery...

Den skal brændes ud og derefter kan den slettes...

Den optager jo bare plads....

Kommentar
Fra : Runell

Dato : 03-02-07 00:42

I stedet for at skulle have det på cd, vil jeg have det ligger på den partition jeg har oprettet til formålet, præcis som var computeren købt med OS, hvor de netop laver sådan en bootable recovery partition. Den partion jeg vil have skal bare indeholde alt hvad der er installeret når computeren er fuldstændig installeret, konfigureret og opdateret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-07 08:55

Så kan jeg ikke se anden udvej end du laver en Ghost cd og derefter lægger denne på en partition på harddisken....

Men det vil som sagt blive noget rod hvis du pludselig ikke kan komme i maskinen....

Alternativt kan den lægges på en anden harddisk.....