/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hvilke?
Fra : Merrild89
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 01-02-07 17:32

hej, jeg står i valget imellem at købe 2x250 gb eller en stor på 500 gb??? men der er en forskel på de to modeller... der hvor det er 2x250 gb er det en phillips model med 7200rpm, 8mb buffer osv. den anden er en my book, premium editon også med 7200rpm denne her har bare 16 mb buffer??
så mit spørgsmål er, er der meget forskel på 8 og 16 mb buffer???

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 01-02-07 17:36
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 25 point
Dato : 01-02-07 19:12

Buffer = stødpude
Der er størst skrivehastighed/sikkerhed når du har flere Mb buffer, som jeg er orienteret.
Men jeg ville nok vælge 2 på 250 for de kan ikke gå i stykker på een gang.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-02-07 19:17

Af de to du nævner, vil jeg nok holde mig til My book diskene, bl. a. pga. de 16 Mb og også Firewire tilslutningen + flere andre småting, men:
Jeg ville dog sikkert ikke købe nogen af dem, men i stedet kigge på Samsung, Seagate o.l., som laver rigtig gode diske. Skal det være eksternt kan man købe et "løst hus" til at montere dem i.

Godkendelse af svar
Fra : Merrild89

Dato : 01-02-07 22:38

Tak for svaret e.c.har bestilt den på 500 gb så jeg er jo kommet til en konklution at buffer havde en stor del af grunden til mit valg.. og det var jo det spørgsmålet gik ud på

hvor stor forskel er der på 8 og 16 mb

så tak for svaret e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-02-07 08:44

Det er også et godt valg - og bare mig som bruger både livrem og seler, og derfor har flere mindre harddiske. 80/120/200 hvor nogle er eksterne.