/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobiltlf. - førstegangskøber
Fra : karenD
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 01-02-07 17:09

Hej alle

Jeg står for at skulle købe min allerførste mobiltelefon i en alder af 31 år. Jeg er total uvidende!!
Jeg forventer ikke et voldsomt forbrug, men skal bare kunne komme i kontakt med børn og arbejdsgiver, som udekørende sosu-hjælper.

Hvilken telefon skal jeg købe???

Alle øvrige input modtages også med tak...

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 17:28

Nu vil du få mange indlæg

Jeg har altid holdt mig til Nokia, jeg syntes de holder godt, at jeg har købt min den sidste 6101 er udelukkende fordi, jeg syntes det er dejligt med store taster, store bogstaver og tal i displayet.

http://www.nokia.dk/phones/6101/

Min søn har lige fået en Sony E W800i men jeg vil tro den er mere til de unge, med mindre du også gerne vil kunne tage kanon gode billeder og hører musik.

https://www.telmore.dk/addons/phones/sony_e_k800i.jsp?gclid=CNCZn5_LjYoCFT4GQgodKnfTQg

Nokiaen kan også tage billeder men ikke så gode, der er også radio i Nokia 6101

fjerner lige et flueben, inden mailboksen bliver bombet

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-02-07 17:58

Gå efter det tilbud hvor telefonens pris sammenholdt med dit forventede forbrug bliver billigst.

Lad være med at lade dig lokke af at den kan en masse ting som du ikke i forevejen har tænkt dig at bruge til noget.

Find en teenagere der kan forklare dig hvordabn telefonen bruges

Held og lykke

VH

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-02-07 18:47

Hej Karen.
Jeg har altid holdt mig til Nokia.Har haft omkring 10 stk. siden 1994Der har aldrig været noget galt med dem.Grunden til alle mobilerne,er simpelt hen fordi jeg er "legesyg"
Har dog også en Samsung D500,som er lige så god som Nokia.Efter min mening.
Hvis du ikke kræver en masse af mobilen,kan du få den til en rimelig pris.
www.mobilpriser.dk
Held og lykke med købet
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 19:24

Da jeg købte min sidste Nokia ville jeg heller ikke have den skulle kunne meget andet end sende sms og ringe til/fra, men så stod jeg lige pludselig i en situation hvor jeg manglede mit kamera, så var det jo meget godt jeg havde husket telefonen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-02-07 19:29

Nokia N80 tager knald gode billeder.Men mobilen er ikke billig.Den mobil jeg skriver bedst på,er Samsung D500.Den er også meget hurtigere til at sende sms'erne
Du kan prøve at gå ind på f.ex. www.tdcmobil.dk og så læse dig frem til hvilket abonnement der bedst kan betale sig for dig

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-02-07 19:35

Hej Nordsted.
Her et lille sidespringDa jeg fik min første mobil i 1994,svor jeg at når min datter havde født,ville jeg straks skille mig af med den igen*gg*(Skulle jo være med til fødslen,og skulle være på stand by hele tiden.)Men ak og ve.Jeg blev så grebet af mobilen,og har haft mange siden..Og nu kan jeg slet ikke undvære den
Det samme sagde jeg om computeren..Næh nej,jeg skulle ALDRIG eje en pc..Og nu kan jeg slet ikke undvære den..Jeg sagde også at en pc ikke hørte hjemme i en ellers hyggelig stue...HMM....Gæt liiige hvor min pc står lige nu

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-02-07 19:40

Citat
Find en teenagere der kan forklare dig hvordabn telefonen bruges

Ak ja, jeg føler mig helt gammel...

Men jeg er rigtig glad for jeres ideer....og modtager gerne flere

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 01-02-07 20:54

Hej en ting som er ret væsentlig. Det er batters levetid.Altså fra opladning til opladning. Køber du en mobil uden kamera og mp3/fm. Så er det nok ikke det store problem.
Men efter jeg er gået over til mobil med kamera. Har jeg været nede på 1 1/2 døgn mellem hver ladning. Det var en siemens sl 65.
Men her kan det så også spille ind hvordan man bruger baggrunds billeder og alt det andet. Min nye siemens me 75 går lidt længere på opladningen, ca 4 døgn på alm brug og kun lidt brug af kameraet. Men først efter jeg satte mig ind i hvad der bruger energi. Nemlig screensaver og lys i displayet.

Men skulle du få brug for hjælp til en mobil, så er der altid en hjælpsom sjæl på denne hjemmeside der primært beskæftigersig med mobil telefoner.Der fandt jeg hjælp til at få min til at holde sig længere på en optankning.
http://www.mobil-forum.dk/index.php?

Her er både teen ageren der kan hjælpe dig. Og folk som arbejder med mobiltelefoner til hverdag kan jeg forstå. Detvar en af de sidstnævnte der kom mig til hjælp, da jeg var ved at "flække" på tværs af arigskab over at den åd batteriet så hurtigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-07 21:10

Dior det du skriver der, lyder meget meget bekendt

Jeg bruger min mobil hver dag, mange gange om dagen, mest til sms, men jeg syntes det er sjældent den skal lades op.

Her er manualen til MIN tlf Nokia 6101, men du kan søge på alle modeller lige under billedet af Nokiaen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-02-07 21:24

Citat
Indsæt din tekst her
Dior det du skriver der, lyder meget meget bekendt

Jeg bruger min mobil hver dag, mange gange om dagen, mest til sms, men jeg syntes det er sjældent den skal lades op.
Hi hi..Jeg bruger også mobilen nogle gange om dagen...Bruger den ikke så meget til samtaler.Da bruger jeg fastnettetMen det er hyggeligt at skrive sms.Jeg har abonnement hos TDC.99 kr. pr. mdr.Og så kan jeg sende alle de sms'er jeg har lyst til.."gratis"..

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 01-02-07 21:27

Hvis du søger en enkel, billig og holdbar, telefon der ikke behøver kunne så meget, køb en nokia 3310

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-07 22:07

Desværre er markedet sådan at man køber abonnement og telefon samtidig. Så følg ovenstående om valg af telefon og find 2-3 modeller. Find så dit abonnement og se hvad de kan tilbyde af telefoner (ofte flere end der reklameres for - hvis du spør)

http://itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024079 er der en OK vejledning til valg af abonnement. Selv taler jeg meget meget lidt, ca 50 kr i kvartalet, så jeg har fundet at Telmore er godt for mig. Det du skal kigge på (når vi snakker pris) er altså to ting: 1) Prisen de første 6 mdr inkl telefon og dit forbrug og 2) Pris derefter for forbrug.

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 01-02-07 23:17

Jeg har også altid været glad for nokia, og kan varmt anbefale en nokia 6131 da den er nem at finde ud af og har et dejligt stort display og store taster, jeg har ikke bare haft mange nej jeg har haft rigtig mange mobiltelefoner, men jeg har ikke være så glad for nogen af de andre, som jeg for min nokia 6131

men kik på www.mobilpriser.dk

Held og lykke i junglen af telefoner

Kommentar
Fra : mag-nolia

Dato : 02-02-07 07:15

Vil lige komme med et input Den første telefon (mærket) bliver også det mærke man køber næstegang *G* Jeg har været meget glad for SE fordi det var den første telefon jeg havde min mand havde en Nokia og den gik itu enden han havde haft den i en dag, firma tlf. fik bare en ny og den virker upåklageligt den eneste fejl er at det grønne rør sidder i modsatte side af hvor den sidder på hans SE så når de ringer til firma tlf kommer han til at trykkke på Det røde rør *G*

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 02-02-07 09:39

Ja der er delte meninger om mobilmærke, for jeg vil aldrig købe en SE igen, da de 4 forskellige jeg nu har hafr af dem alle havde dem at fryse fast hele tiden så jeg skulle have batteriet ud for at kunne gøre noget med den igen, så jeg er helt klart til Nokia da jeg med dem aldrig har haft problemer med nogen telefon.

Men som sagt smag og behag

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-02-07 18:24

Tak for hjælpen allesammen.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt indtil jeg har fået købt telefonen - så vil det være nemmere at vurdere, hvem der gav den bedste hjælp.

Venlig hilsen karenD

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 06-02-07 20:38

Tak for svaret henrikkrebs.

Egentlig burde jeg dele pointene mellem dig og så sælgeren nede i el-giganten. Han var utrolig flink og hjælpsom og satte endda både sim-kort og batteri i for mig, så jeg var klar til at gå i krig... og han trak kun lidt på smilebåndet af mine uvidende spørgsmål