/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp nålelejet går istykker
Fra : hunter68
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 31-01-07 16:43

kører med athena 47,6 mm alu cylinder. efter første montering kørte den 800 km så gik nålelejet.
købte nyt stempel og et sølv racernåleleje som den kørte ca 500 km med nu er nålelejet gået igen.
HVORFOR sker det kører stille og roligt grejet til når jeg har monteret nyt. Hjælp....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-01-07 19:28

Nålelejer ødelægges som regel kun hvis der er for stort moment på lejets centerakse. Det kan ske, hvis ikke det der skal køre i lejet er centreret, og/eller ikke er i balance.

Men det var nu en generel lejebetragtning - og jeg har ingen anelse om hvordan det er monteret i din maskine.

Og hvad er et sølv-racernåleleje? Sådan bare af lutter interesse.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-07 22:11

Det ku jo lyde som om den ikke bliver smurt nok.
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Puch1

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-07 16:15

Når du køre på en så tuned motor, skal du nok køre med blanding 4% ( 2takts olie i benzin) Blander du selv, eller gør maskinen det selv.

Godkendelse af svar
Fra : hunter68

Dato : 01-02-07 16:19

Tak for svaret Puch1. Maskinen blander selv skal nok til selv at spæde op i tanken med totaktsolie