/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi k gearing
Fra : scoopboy
Vist : 1914 gange
100 point
Dato : 10-01-03 13:59

Min gearing er i øjeblikket 17 tands fortandshjul og 47 bagtandshjul. Nu kører den ca. 40. Hvis jeg sætter en 13 tands fortandhjul, hvad sker der så? Får jeg bedre optræk og mister topfart?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 16:17

"scoopboy" <scoopboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GrzT9.33013$Hl6.3459078@news010.worldonline.dk...
> Min gearing er i øjeblikket 17 tands fortandshjul og 47 bagtandshjul. Nu
> kører den ca. 40. Hvis jeg sætter en 13 tands fortandhjul, hvad sker der
> så? Får jeg bedre optræk og mister topfart?

Ja.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-03 16:26

scoopboy wrote:
> Min gearing er i øjeblikket 17 tands fortandshjul og 47 bagtandshjul.
> Nu kører den ca. 40. Hvis jeg sætter en 13 tands fortandhjul, hvad
> sker der så? Får jeg bedre optræk og mister topfart?
>
Ja.
47 bagtandhjul er standard på en maxi.
man siger at en ændring på 3 tænder bagved svarer til 1 tand foran.
Hvorfor går den kun 40 med den gearing? Men en standard går den snildt 50,
det tyder på din motor ikke kan komme op i omdrejninger, fordi din gearing
er for høj. har du lavet noget ved motoren, for at få bedre trækkraft
(fjernet plombering/hakket/planet)

--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 10-01-03 16:41

Den er ikke tunet, der er kun en proma birturbo på. Jeg har heller ikke målt hvor hurtigt den kører, det var bare det jeg fik at vide af ham jeg købte den af. Kan det være udstødningen der kun er beregnet til tun?

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 11-01-03 15:26

Hvad hvis jeg skifter til 13 fortandshjul og 36 bagtandshjul, får jeg så endnu bedre optræk og hvad med topfarten? nogen der har erfaringer med den gearing på en lovlig puch maxi k?

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy

Dato : 12-01-03 17:40

Tak for hjælpen allesammen!

Kommentar
Fra : All_Star1603

Dato : 13-08-03 11:55

ka desværre ikke hjæple her, men jeg har et spørgsmål lign. til dit:

jeg har en gearing der siger 13 foran og 45 bagi... den kører ca. 45-50 men de sidste 5 km/t får jeg kun hvis det går lidt ned ad bakke er der ikke er for megen vind. Ville det hjælpe hvis jeg satte en 43 bagi eller en 12'er foran ? hvordan og hvor meget ville den kunne køre så?. Der er ikke lavet andet end gearingen ved den.