/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Trænerlønninger i håndbold
Fra : Dalapin
Vist : 6202 gange
100 point
Dato : 30-01-07 14:25

Hej med Jer

Er der nogen som ved, hvad en Dame Serie 2 træner på Sjælland, mon kan forlange i trænerløn ?

Eller som kan anvise et link mm.

Tak for hjælpen

Mvh
Dalapin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:43

Det kommer da helt an på hvad du forhandler dig frem til.....

Nogle kan leve af det - andre ikke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:43

Serie 2 træner er nok et fritidsjob.......

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 30-01-07 14:48

Argh, den er jeg da godt klar over

Meeen, set i bakspejlet og ud fra sidste års kandidater var udgangspunktet kr. 35.000 og opefter, ud fra devisen / påstanden "sådan er det i andre klubber".

Og det alene, synes jeg er et dårligt udgangspunkt for os.

Men tak for kommentaren "anyhow"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:52

3.000 om måneden lyder flot for serie 2

De træner vel ikke mere end 1-2 gange om ugen.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 14:54

Det er sikkert som i fodboldverdenen, at det er antal godkendte og gennemførte trænerkurser som bestemmer hvad man højst må forlange som træner.

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 30-01-07 15:09

nu ved jeg ikke, hvor du står indenfor idrætslivet, men frivillige hjælpere - og især trænere hænger ikke på træerne.

Dine kr. 3.000 dækker ikke engang en "puslingetræner" for drenge/piger i alderen 12-13 år, hvor udgangspunktet snarere er kr. 5.000.

For de penge får man så også en person som bruger ca. 5 timer om ugen til træning & forberedelse, samt to timer stort set hver weekend fra 01.09.-01.04.

Dvs. 24 uger x 5 timer = 120 timer + weekenderne ca. 16 kampe x 2 timer = 152 timer, dvs. en timeløn på kr. 32,89. Så der er helt klart tale om "interessetimer".

Så jo, lønnen er et svært spørgsmål, for dels skal man jo tilgodese klubbens budget, dels er det svært at aflønne ud fra "interessetimer", når træneren ikke er forældre, eller spiller i klubben.

en svær kabale

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 15:28

Selvom du bruger 7 timer HVER UGE ÅRET RUNDT bliver det til 100.- kr med 35000 om året.....

Så hvordan du regner ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 30-01-07 15:44

nu gik jeg altså ud fra de kr. 5000 som jeg selv nævnte.

De kr. 35.000 er ud fra "sælgers marked", det som vi har fået fremlagt, når vi har spurgt interessante emner - udenfor klubben.

Og så får man jo en laaaang snak omkring tid, kørsel, benzin, km-penge, tlf. osv.

Det er helt vildt

Men tak for kommentarene alligevel.

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 15:49

At du udgik fra 5.000 gør da regnestykket endnu værre......

Så snakker vi jo pludselig 170.- kr i timen

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 30-01-07 15:54

Tja, det kan da godt være du har ret og jeg er lidt tung i det, men på min lille bordlommeregner er 5000 : 152 timer = 32,89

Men det kan være mine fingre er for tykke til at jeg kan ramme tasterne rigtig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 15:56

Du bruger da IKKE 152 timer om måneden - så er det jo et fuldtidsjob

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-01-07 16:52

Citat
Dvs. 24 uger x 5 timer = 120 timer + weekenderne ca. 16 kampe x 2 timer = 152 timer

Det er bare fordi månederne varer 24 uger

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 30-01-07 19:39

Jeg vil sige at eftersom det er serie 2 damer, er det til dels et fritidsjob. men jeg vil mene man kan forlange 10.000-14.000 kr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-07 02:23

Citat
men jeg vil mene man kan forlange 10.000-14.000 kr

Om året eller om måneden

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 31-01-07 08:31

Jeg må vist lære at kommunikere noget bedre / mere tydeligt, for der er s'følgelig tale om sæson / årsløn - og nej, de trænere jeg har talt med kan desværre ikke nøjes med at forlange

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-07 13:35

Beslut dig nu først til HVOR mange timer du bruger om ÅRET...

Godkendelse af svar
Fra : Dalapin

Dato : 31-01-07 14:55

Nu må vi hellere lægge låg på dette emne - tak for snakken !

Mvh
Dala