/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PC starter ukontrolleret
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 398 gange
36 point
Dato : 10-01-03 12:01

Min PC starter mit om natten helt af sig selv. Der er desværre ikke en hovedafbryder på den. Jeg har hørt at det er muligt den er indstillet til et netværk f.eks. som hos banker hvor man starter mange PCér op på en gang fra et sted. Er det i Bios man skal rette og hvor. Eller mangler der et "flueben" et eller andet sted.
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 12:07

On Fri, 10 Jan 2003 11:00:29 GMT, "F.Kyllesbech"
<F.Kyllesbech.news@kandu.dk> wrote:

>Min PC starter mit om natten helt af sig selv. Der er desværre ikke en
>hovedafbryder på den. Jeg har hørt at det er muligt den er indstillet
>til et netværk f.eks. som hos banker hvor man starter mange PCér op på
>en gang fra et sted. Er det i Bios man skal rette og hvor. Eller mangler
>der et "flueben" et eller andet sted.
>Flemming

Kik i BIOS efter "Wake On Lan" og slå den fra.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 12:16

F.Kyllesbech wrote:
> Min PC starter mit om natten helt af sig selv. Der er desværre ikke en
> hovedafbryder på den. Jeg har hørt at det er muligt den er indstillet
> til et netværk f.eks. som hos banker hvor man starter mange PCér op på
> en gang fra et sted. Er det i Bios man skal rette og hvor. Eller mangler
> der et "flueben" et eller andet sted.

Hvis du har et Wake-On-LAN netkort i, og der sidder en lille ledning fra
netkort til bundkort, så er det bare at fjerne den ledning, så er det i
hvert fald ikke derfor hvis den stadig starter "af sig selv".

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 10-01-03 12:29

Netkort er ikke med ledning og ikke af typen wake on.
Der er forsøgt med tre forskellige typer netkort og samme problem opstår.
Wake on i Bios er ikke aktiv.

Flemming

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 13:37

min startet ved strømen til modem bliv adbrudt kort,så har du en løst strøm forbindelse,prøv evt
at se om alt er sat fast med skruer og ledningen bag ikke sider lidt løst,prøv at tage den og og i
igen (strømkablet)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 14:15

F.Kyllesbech wrote in <IIxT9.32958$Hl6.3452282@news010.worldonline.dk>:
> Min PC starter mit om natten helt af sig selv.

Jeg har oplevet at det er sket på grund af en defekt tænd/sluk knap.
Det skete dog oftere at den slukkede af sig selv, end at den tændte af sig
selv. Sikkert fordi den oftere var tændt end slukket.

--
Mvh.
Niels Andersen

Kommentar
Fra : Goffey

Dato : 10-01-03 16:58

Hejsa

Tjek lige om din pc sidder på samme sikringsgruppe (strøm) som køleskabet eller fryseren. Det kan nogle gange ske når disse starter op pga. spændingsfald i strømmen....

Mvh. Per Mathiesen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 17:04

Tag stikket fra dit netkort ud når du

ikke bruger den,så der ikke er fejltrøm

fra swiss/router.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 17:46

In article <IIxT9.32958$Hl6.3452282@news010.worldonline.dk>,
F.Kyllesbech.news@kandu.dk says...
> Min PC starter mit om natten helt af sig selv. Der er desværre ikke en

Hvilket OS?

Hvis det er Win2000, så slå ACPI til under strømstyring.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 17:50

> Min PC starter mit om natten helt af sig selv.

Jeg har samme problem og Wake On Lan kablet har jeg ikke sat til.
I min bios er der en option der hedder automatic startup men den er disabled!
Mit bundkort er en ASUS A7A266 med bios v1011, nogen der kan hjælpe?

/Anders

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 17:57

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Hvilket OS?

Hvordan skulle OS have betydning når computeren er slukket?

--
/kenne
Teori er når vi har forstået alting, men intet virker.
Praksis er når alting virker, men ingen forstår hvorfor.
Hos os er de to ting forenet: Intet virker og ingen forstår hvorfor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 17:58

Aezay wrote:

> Mit bundkort er en ASUS A7A266 med bios v1011, nogen der kan hjælpe?

Den dårlige men absolut sikre løsning, er at slukke på stikkontakten.

--
/kenne
Teori er når vi har forstået alting, men intet virker.
Praksis er når alting virker, men ingen forstår hvorfor.
Hos os er de to ting forenet: Intet virker og ingen forstår hvorfor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 20:33

In article <3E1EFB75.301A4A2C@control.auc.dk>, kenne@control.auc.dk
says...
> > Hvilket OS?
> Hvordan skulle OS have betydning når computeren er slukket?

Fordi nogle OS'er ikke lukker korrekt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 11-01-03 09:32

Hej Jesper G. Poulsen.
Jeg tror du ramte den rigtige..som jeg kun kan se kan være fejlen..men forsøger og håber det lykkes.

"Jesper G. Poulsen" skrev d. 10-01-03 17:46 dette indlæg :
> In article <IIxT9.32958$Hl6.3452282@news010.worldonline.dk>,
> F.Kyllesbech.news@kandu.dk says...
> > Min PC starter mit om natten helt af sig selv. Der er desværre ikke en
>
> Hvilket OS?
>
> Hvis det er Win2000, så slå ACPI til under strømstyring.
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-03 09:45

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> > Hvordan skulle OS have betydning når computeren er slukket?
>
> Fordi nogle OS'er ikke lukker korrekt.

Læg mærke til ordet "slukket".
Hvis computeren er slukket, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvilket
OS der er på. Hvis den derimod er i "hypernate", så har det betydning.

--
/kenne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-03 10:04

In article <3E227C9E.CA33FCDC@control.auc.dk>, kenne@control.auc.dk
says...
> Læg mærke til ordet "slukket".
> Hvis computeren er slukket, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvilket
> OS der er på. Hvis den derimod er i "hypernate", så har det betydning.

Nej, det er ikke fuldstændig ligegyldigt. Har selv haft problemet at 98
godt kunne slukke for min PC så den forblev slukket, men at 2000
slukkede den så den selv startede op igen af uransaglige årsager.

Mit problem blev løst på samme måde som det løsningsforslag jeg lige har
givet videre...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-03 10:42

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Nej, det er ikke fuldstændig ligegyldigt. Har selv haft problemet at 98
> godt kunne slukke for min PC så den forblev slukket, men at 2000
> slukkede den så den selv startede op igen af uransaglige årsager.

Hvad kan man forvente af så skodagtige OS'er?
Jeg holder dog stadig på, at hvis computeren er slukket (og her mener
jeg virkelig slukket, og ikke en eller anden form for dvale), så har
OS'et ingen betydning. Det kan udelukkende være BIOS indstillinger, der
kan have betydning her.

--
/kenne
"Programmet har udført en ulovlig handling".
Er jeg så medskyldig?

Kommentar
Fra : pedaal

Dato : 26-04-03 13:51

Kunne det være et program under opgavestyringen der selv starter op

Kommentar
Fra : Generator

Dato : 05-06-03 15:50

Bios er styret af OS idag... Det blev ændret med Win2000, og acpi styring.

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 30-01-04 19:36

bios kan godt starte din pcer op det har jeg også prøvet det er garenteret en instilling i bios prøv og kig den igennem.
ps er det altid det samme tidspunkt den starter på for så er det helt sikkert at det er biosen der er sat til at startet pcer op