/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
ændre en 3D tegning i 2004
Fra : fjendsbo
Vist : 677 gange
300 point
Dato : 29-01-07 10:12

jeg er meget nybegynder og tilmed selvlært indenfor autocad, men det er lykkedes for mig at tegne nogle specialpaller vi skal have leveret fra Kina. Problemet er så at der er en lille konstrutionsfejl, da jeg ikke har taget højde for at pallerne skulle kunne løftes af en alm. løftevogn......der jo ikke som en truck kan ændre afstanden mellem "gaflerne"

Mit spørgsmål er: Kan jeg ændre bredden på min palle uden at skulle tegne helt forfra? troede at stretch ellet lengthen kommandoerne kunne bruges, men det virker tilsyneladende kun i 2D.....

hvis det lykkes mig at ændre grundpallen, ændres den så automatisk i de tegninger hvori den indgår som element ( har lavet tegninger af hvordan emnerne skal pakkes på pallen)? eller skal den indsættes påny i disse tegninger?

har på skolen lært at tegne i ProE, men det er jo en helt anden måde at tegne på end autocad. (i mine øjne mere bruger venligt men det er sikkert en smagssag)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig til at finde den nemme løsning

Accepteret svar
Fra : Brunders

Modtaget 150 point
Dato : 29-01-07 13:21

Nu har jeg jo ikke set din tegning, men hvis du skal forlænge en solid kan du bruge "Extrude Faces", jeg ved ikke om det virker i din konstruction. Ændringer på din tegning (pallen) slår kun igemmen hvis du har indsat den som en Xref.
Håber du kan bruge denne lille forklaring

Mvh
Brunders

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 01-02-07 11:38

Nå nu har jeg fået rettet tegningerne. jeg gik på biblioteket og lånte Frede Uhrskovs fantastiske bøger. Du havde ret i at det var extrude der var løsningen. men nej ændringerne slog ikke igennem til de stablede billeder, men så kunne jeg jo bare sætte den nye palle ind.
Tak for din hjælp Brunders

Godkendelse af svar
Fra : fjendsbo

Dato : 01-02-07 11:38

Tak for svaret Brunders.