/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch - monza motor der larmer
Fra : 127tage
Vist : 1252 gange
100 point
Dato : 28-01-07 15:22

jeg har fået en monza motor og den starter fint men når den lige har kørt ca 30 sek. begynder den at få et ret metalisk "klire" lyd nede fra motoreren og det forsvinder når man trækker koblingen så den udkobler... er det udrykkerlejet eller hvad kan det være ???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-01-07 15:49

Du skal skille motoren ad - den tidligere ejer har hældt en pakke søm ind i den. Dem skal du fjerne, så holder den op med at larme.

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 28-01-07 15:59

tror du ??? han virkede ellers så flink...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-01-07 18:16

Jeg tror ikke det har noget med udrykkerlejet at gøre, men husk der skal være et par mm frigang, i koblingskabelet, ellers ødelægges udrykkerlejet.
Mon ikke det bare er koblingspladerne der rasler, fordi der ikke er olie på gearkassen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 28-01-07 18:53

der er fin olie på gearkassen, og den drypper heller ikke olie...

frigang er der også synes jeg...

kan man tjekke udrykkerlejet for fejl eller skal man skifte det for at finde ud af om det var det,,,

kan det evt. have noget at føre med at der er lidt slør i krumtappen ???

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 28-01-07 19:31

Min 2 gears motor gjorde det også, mens jeg lavede min 3 gears motor da den var gået i stykker. Så skilte jeg koblingssiden ad i dag fordi jeg måske skal sælge den til en af mine venner og så måtte den heller være i orden. Og der var de fire arme de kan se hvis du står med den forfra, de var bøjet ud ad, så satte jeg et andet udrykker leje i da jeg havde et liggende. Du må hellere undersøge det, så der ikke sker det samme som med min.
Held og Lykke :)

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 28-01-07 19:35

fire arme ??? på udrykker leje eller hvad ???

forsvandt det så da du skiftede udrykkerleje ?

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 30-01-07 20:18

Ja, der sidder fire små arme på udrykker lejet, når du ser det forfra, jeg ved ikke om de holder på noget, det ser ikke sådan ud, men mon ikke de gør.

Jeg har ikke prøvet den, da jeg køre med min 3 gears motor. Jeg ville bare lave den hvis min ven skulle købe den.

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 04-02-07 16:56

Det kunne eventuelt også vere krumtap-lejerne der larmer når de belastes

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 05-02-07 18:14

Hvordan er din olie blanding.?
Er motoren tunet.?