/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Skiver til canon camcorder
Fra : Toves_Henrik
Vist : 1167 gange
100 point
Dato : 28-01-07 04:09

Jeg er den lykkelige ejer af en Canon camcorder som bruger 8cm DVD skiver
I sidste uge var jeg så igen heldig at finde nogle skiver i Fakta Memorex mini DVD+RW for DVD camcorder or PC (5 skiver til 30kr.) uha det var billigt jeg har givet næsten 100kr stykket for dem sidst.
Men ak Fakta de virker ikke jeg han ikke formatere dem og camcorderen siger disk error
er det mig eller er det Fakta som har ansvaret for denne error
Er der en som ved noget om disse skiver og hvad jeg skal se efter når jeg køber så de virker
Henrik

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-01-07 08:06

Hvilken Canon camcorder ?

Nu er der jo både DVD+RW og DVD-RW , RW står for ReWrite(genskrive)
altså skiver der kan slettes og genbruges, og det forestiller jeg mig at du godt kan bruge,
om der står et + eller et - på skiverne, tja jeg tror at det er lige som videobånd Betamax/VHS,
de hedder videobånd, men fungere forskelligt.

Min HD/DVD optagers manuel skriver at jeg kun kan bruge ,DVD-RW eller DVD-R.
Så jeg ville altså ikke have glæde af DVD+R eller DVD+RW skiver.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 28-01-07 09:17

Hej Hej
Den hedder DVD CAMCORDER PAL DC20 og midt på coveret står DVD R/RW
Men jeg tror det er den rigtige retning du ser i for de skiver jeg "uden vejledning" har købt i Frankrig er nogle Verbatim DVD-Rw for camcorder use 1-2x certified 1.4GB/30min
og de fra Fakta er Memorex DVD+RW for DVD camcorder og PC 4x 1.4GB 30min
Kan jeg få lidt mere at vide om det lille uskyldige + sidst jeg købte store DVD skiver købte jeg med - for der fik jeg at vide at det var ligegyldigt og ja de virker på min PC
Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-07 13:48

Hvis din DVD recorder/brænder i komputeren kan køre med både + og - kan du jo prøve at formatere den der....

Virker den der er det camcorderen der IKKE kan bruge +skiver.....

Alle "normal" DVDbrændere har et "extra hul i "slæden" så den også kan køre med de små skiver....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-07 13:52

DISC Recording Format, DVD-R/-RW. DISC

Den kan så KUN bruge - skiver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-07 13:58

http://www.billigmedien.de/shop/

Her er de til ca. 20.- kr stykket

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-07 15:43

Når du putter den i pc'en så klare denne sikkert både + og - ,
Jeg er ikke klar over hvad forskellen er den er ikke synlig, men handler om hvordan skiverne rent teknisk optager data, jeg tror også at det kun er ved optagelsen at der findes en forskel,
men jeg er i tvivl.

jeg har kikket hos canon danmark, men finder ikke rigtigt noget brubart info,
Anmeldelse
http://www.canon.dk/about_us/news/consumer_releases/2005/dc20_dc10.asp
Teknisk info(der ikke nævner noget og hvilke skiver der bruges)
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/camcorders/dvd_digital/dc_20/index.asp?specs=1
Spørgsmål og svar (FAQ) intetsigende ingenting.
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camcorders/Camcorders_FAQ.asp
support center er lige så tomt
https://self-service.canon-europe.com/dk/pages/

Deres support er vist kun for den der sidder med varen i hånden...
---------------------------
Vedrørende Helpdesk support

Spørgsmål og support til Canon Hardware og Software skal rettes til Canon Helpdesk.

Canon Helpdesk har åbent alle hverdage i tidsrummet mellem 8:00 og 17:30.
Telefonnummeret er: 70 20 55 15
Det er også muligt at skrive et spørgsmål til Canon Helpdesk via denne web-adresse:
https://self-service.canon-europe.com/dk/pages
Forespørgsler vil normalt blive besvaret indenfor 2-3 dage, men såfremt vi modtager den i weekenden eller på helligdag, vil vi svare dig den førstkommende arbejdsdag.
---------------------------
Det var så Canon Danmark

http://reviews.cnet.com/Canon_DC20_DVD_Camcorder/4505-6500_7-31532616.html
Kan der i toppen læses:
Citat
The Canon DC20 is a 3" DVD-R and 3" DVD-RW-based, ultra-compact camcorder.

Altså må jeg formode at du kun kan bruge DVD-R og DVD-RW ,
Så dessvære har du fået fat i de forkerte..
Længere kommer jeg ikke.

Men da du jo har taget hul på dem og nok ikke kan levere dem tilbage,
kan du , som refi skriver, bruge dem i din pc (hvis den kan klare dem),
Stop dem for guds skyld ikke inde i pcdrevet hvis du ,som jeg, har et drev uden skuffe ,
men kun en sprække, så ødelægger du drev og hvis ikke så skal det skilles ad for at få den ud igen.

God søndag !

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-01-07 15:49

azomedia forhandler kun DVD-R og DVD-RW, i 8cm(3") ,
så mon ikke at fakta har haft et ukorent restlager.

http://www.azomedia.dk:80/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=1092

Godkendelse af svar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 28-01-07 15:52

Tak for svaret natmaden.
og tak for din seriøse måde at hjælpe
Henrik

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-01-07 16:06

Selv tak, ja jeg har jo selv prøvet de forkerte,
Så noget erfaring får man jo
Jørgen