/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sukkerfri appelsinmarmelade
Fra : 1249
Vist : 5716 gange
250 point
Dato : 27-01-07 21:03

Hej alle

Jeg mangler en opskrift på sukkerfri appelsinmarmelade
Jeg er helt sikker på at der er en eller anden som vil hjælpe mig med dette. KOM FRIT FREM.

M.v.h.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 260 point
Dato : 27-01-07 21:18
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-01-07 23:20

Ikke ngen let opgave... Fandt dette link (med jordbær...)

http://www.the-book.dk/prod/home.php?d=Opskrifter&p=Vis%20opskrift&id=200504100329

Skal den bruges til noget specielt, siden du ikke køber den færdig?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-01-07 23:23

Og en til med abrikoser...

http://www.madabc.dk/madabc-dk/index.aspx?id=10&dbg=337e06a2-d62d-49c0-a42c-9258a6263cd0&cat=7

Kan du ikke bare skippe abrikoserne og øge appelsinerne?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-07 23:33

I denne opskrift er der sukker, men du kan sikkert erstatte det med "flydende sød"??

Orangemarmelade
En god portion appelsinmarmelade er netop færdiggjort over en par søndagstimer i køkkenet. Jeg glemte at måle det hele af, så nedenstående opskrift er lidt cirka-agtig.

1 kg. økonologiske appelsiner (ca. 5 stk.)
2 økologiske citroner
1 kg. sukker
7 deciliter vand (ca.)

Vask frugterne og skær enderne af. Skær dem i både og fjern det hvide i midten af hver båd samt eventuelle sten. Læg frugterne i en gryde og hel vand på, så de er lidt mere end dækkede (ca. 7 dl.). Kog herefter i 45 minutter. Si væden fra og lad den koge videre uden låg mens frugterne pureres eller snittes (afhængig af behov). Vej lagen og vej frugtmosen. Der skal ca. være 2 kg. Tilsæt sukker svarende til halvdelen af denne vægt (ca. 1. kg.) Lad sukkeret smelte i den kogende saft og tilsæt herefter frugterne. Lad det hele koge i 30 minutter. Tilsæt herefter 4 tsk. rød melatin rørt op i lidt sukker. Kog videre i 2 minutter under omrøring. Sluk for blusset. Skyl glasene i atamonvand og stil dem klar. Rør 1 tsk atamonpulver i syltetøjet og hæld det på glasene og sæt hurtigt lågene på.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-01-07 23:53
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-01-07 23:56

undskyld ysseven UNDSKYLD 23:20

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 28-01-07 10:04

Tak for svaret miritdk. Til spørgsmålet om jeg ikke kan bruge noget andet er svaret - nej jeg må ikke få sukker i min mad.

m.v.h. 1249

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 10:13

velbekomme - husk lige det her - du kan udskifte abrikoserne med appelsin så det dækker mængden (både skræl og kød) og gerne lidt over - men jeg har det bedst med abrikoserne da de netop giver den friske og lidt sødlige smag