/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pioneer DEH-2800MP frekvens
Fra : claire
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 27-01-07 18:46

Hejsa, et lidt pudsigt problem, Jeg har købt en Poineer DEH-2800MP, og sat den i bilen. Men her er problemet: radioen vil kun modtaget lokal radio. Når jeg sætte radioen til at finde kanaler/fredkvenser så finder den kun lokalradio??? Jeg tror næsten den er forhekset, når jeg maunel indstillen en radio frekvens, sker der intet bare zz. Jeg har dansk brugsansvisning og læst på pioneer.com. Hvad kan løse problemet? jeg har haft flere bil-nørder (ikke et ondt ord, når man selv er dum som en dør til bilproblemer) til at tjekke om radioen er korrekt installeret i bilen. Intet hjælper, desværre er min lokal radio, noget så kedelig, så jeg vil gerne have flere valgmuligheder.
Håber der en noget i dette forum der kan hjælpe, inden jeg bliver helt gal i hoved
Claire
PS jeg forhøjer gerne point....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 18:58

Moderne bilradioer er udstyret med så mange knapper at et forkert tryk for den til at blive til en "kaffemaskine"

Du har helt sikkert fået trykket på et eller andet du IKKE skulle trykke på.....

Du må igang med manualen - der er helt sikkert beskrevet hvordan du indstiller kanaler.....

PS....

Du kan jo starte med at resette den.....

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-01-07 19:19

Tjek displayet og knapperne på forsiden!
Der er sikkert en knap, der hedder LOC og tilsvarende i displayet og er den aktiveret, fanger radioen kun meget kraftige stationer, som f.eks lokalstationer, der sender kraftige signaler i et begrænset område!

Gert

Kommentar
Fra : claire

Dato : 29-01-07 15:59

Hej

jeg har"afbrudt" LOC knappen og resat autoradioen, der sker stadig intet. Jeg har skrevet til en forhandler i byen omkring dette problem. men jeg har købt autoradioen på Sjælland og jeg bor i jylland.

Han har svaret: skulle tage radio, hvis ellers stikket er i DAT i denne radio? er det noget raioen fejler el. bilen?

er der nogen der ved hvad DAT er?

Mvh
Claire

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 31-01-07 19:25

Prøv at trykke på denne knap:BSM (Best Stations Memory).
Hvis denne knap er aktiveret vil din radio kun fange de stationer,som har den stærkeste sende frekvens,og derefter selv lægge dem ind på alle kanaler på din radio.
Muligvis kan du bo i et område hvor det "kun" er muligt at (finde) lokalradioen.
Og æhhhhh HAR DU SAT ANTENNESTIKKET IND BAG I RADIOEN?!!!..

Kommentar
Fra : claire

Dato : 03-02-07 11:06

jeg har sat antennet stikket i......... er det ikke I så siger radioen zz

Jeg har prøvet at manuelt indstille f.eks P3, men det hjælper ikke. Når jeg bruger BSM så lægger den kun lokal radio ind. Det lyder til jeg må leve med min lokal radio, men hvorfor kan andre biler i samme område have andre programmer????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-07 11:38

Citat
men hvorfor kan andre biler i samme område have andre programmer????

Fordi deres radio er indstalleret korrekt.....

Du må læse manualen ordentligt - du har lavet en fejl et sted....

Annuller spørgsmålet
Fra : claire

Dato : 23-02-07 17:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål