/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
start problemer (maxi)
Fra : emilemgp
Vist : 791 gange
25 point
Dato : 27-01-07 14:00

hej, jeg har en puch maxi som jeg ikke kan få til at starte, er er strøm i tændrøret, og det ryger lidt ud af udstødningen når man træder på kick starteren, den får også benzin. men tændrøret drukner bare. hvad kan det være?
tak på forhånd

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 27-01-07 18:36

det er tænding

eller karburering

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 27-01-07 19:09

har du prøvet med og uden choker ? der er en gang i mellem det kan være svær at starte en maxi men choker og nogle gange svær uden prøv det før du at tjekke karburering

Accepteret svar
Fra : 127tage

Modtaget 25 point
Dato : 27-01-07 20:00

hvor god er gnisten i tændrørt?
har du prøvet at udskifte tændrøret med et nyt ?
kommer der gnister imellem platinderne når du træder på kikstarteren?
er cyl og top tæt

køre den med firkantet kaburator ??? for der kan chokeren godt hænge i, og så drukner den ret hurtig

hvid den står udenfor har du så husket at hælde kaburatorsprit i tanken ?

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 28-01-07 19:39

Er den tunet eller hvad, lidt informationer ville hjælpe. :)
Lyder som om den drukner, er dyssen for stor. Tjek om luftfilteret er stoppet, tag det evt. af en gang og prøv.

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 28-01-07 21:10

tjeck at den ikke drukner. Lukker benzintilførslen i svømmerhuset? Har din opsætning fungeret på et tidspunkt?

Godkendelse af svar
Fra : emilemgp

Dato : 29-01-07 20:50

Tak for svaret 127tage.

Kommentar
Fra : emilemgp

Dato : 29-01-07 20:51

kan det være fordi at der er kommet ién mindre studs på? der var en 17 mm på før og nu er der standart?

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 29-01-07 21:08

det lyder da muligt for med en 17 mm studs får den jo noget mere luft at blande benzinen med end med en 12 mm studs som er std.