/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hvilken Pentium eller AMD?
Fra : jjbry
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 26-01-07 12:33

Hej

Kan man opstille en rækkefølge på den bedste Pentium processer, og evt. AMD.
Pentium....., Amd.....
1:__________________________
2:__________________________
3:__________________________
4:__________________________
5:__________________________
osv:

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 26-01-07 12:51

Definer bedst?

Bedste ydelse?
Bedste pris/ydelse?
Bedste strømforbrug/ydelse/pris forhold?

Hvis det er ydelse, er det så floating point, integer, 3DMark2006 eller forskellige spil?

Det er ikke muligt at fremhæve en processor, og sige at den er bedst til alt.

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 26-01-07 16:16

Så må det være, bedste pris/ydelse jeg er ude efter
.

Eller hvis man kunne opstille det som:

Bedst til: Alm. kontorarb. og mail
Bedst til: Alm. hjemme surfing og mail
Bedst til: Super hjemme surfing, mail spil og billedredigering
Bedst til: Evt. super allround

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 26-01-07 18:13

Enhver processor der sælges i dag kan klare almindeligt kontorarbejde, mail og surfing uden problemer. Til det brug er selv en AMD Sempron (fra 300 kr.) eller en Intel Celeron (fra 300 kr.) fint nok.

Hvis vi tager de mere processor intensive applikationer med (spil, videoredigering m.v.) vil enten en AMD X2 / FX eller Intel Core2Duo være at foretrække. For tiden peger de fleste benchmarks på, at Core2Duo giver den bedste ydelse. Pris/ydelsesforholdet er lidt mere uklart, da AMD X2 linien er faldet meget i pris.

Mit råd er generelt, at få klarlagt ens behov først. Hvad skal PC'en bruges til.
Derefter fastsættes et budget for, hvor meget maskinen må koste.
Find maskiner/hardware der ligger indenfor prisklassen.
Søg efter benchmarks på komponenterne i maskinen, dvs. CPU, GPU, Mobo og Harddisk og sammenhold resultaterne.

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 26-01-07 18:53

Okay, Paulus1
Mit eget behov vil være surfing, mail, alm kontor arb., billedbehandling( på hobby basis), film, tv på pc'en samt cd/dvd brænding.

"Søg efter benchmarks på komponenterne i maskinen, dvs. CPU, GPU, Mobo og Harddisk og sammenhold resultaterne."

Jeg har svært ved at gennemskue hvad der evt. passer sammen.
Har du et forslag til hvad jeg skulle strikke sammen, for at få det bedste til
det som jeg har nævnt ovenfor?

Mvh. JJ

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 26-01-07 21:54

Du bruger ikke 3D spil?
Hvad er prisniveauet?
Vil du selv samle PC'en eller køber du et samlet system?

Hvis du køber et samlet system, er du sikker på at alting passer ordentligt sammen.

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 27-01-07 08:00

Nej det er ikke meningen at jeg vil spille, og ja jeg kan muligvis godt selv samle,
men hvis jeg køber det samlet er jeg, som du nævner det, sikker på at alting passer ordentligt sammen og virker 100%.

Prisniveauet er ca. 5000kr, og det er uden skærm, printer, mus og tastatur, som jeg har.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-01-07 08:47

pentium klare sig best i test hvad angår redigering

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 28-01-07 20:25

Jamen HVILKEN Pentium, rotw og andre.??
Det er jo DET jeg spørger om?

Der findes jo:
Pentium 4 i forskellige udgaver.
Pentium D i forskellige udgaver.
Eller Intel Core 2 Duo også i forskellige udgaver.
Hvad vil være bedst for mit behov, som ovenfor beskrevet??